Jeśli poznajesz dopiero Google Ads zapewne zauważyłeś, że jest wiele rzeczy do skonfigurowania i problemów do rozwiązania. Niektóre z błędów w Google Ads, jakie napotkasz podczas tworzenia swojej kampanii wpływają na budżet Twojej kampanii. Zebrałem 5 wspólnych błędów, jakie najczęściej muszą rozwiązać osoby, które zaczynają swoją przygodę z Google Ads.
Jednym z najważniejszych wskaźników w Google Ads jest wynik jakości, który wpływa na koszt kliknięcia słów kluczowych. Jakość i odbiór przez użytkowników strony docelowej, na którą zostaną skierowani po kliknięciu płatnej reklamy w wyszukiwarce wpływa na wynik jakości. Załóżmy, że prowadzisz sklep zoologiczny i odwiedzający Cię potencjalny klient szuka karmy dla psów. Jeśli reklama kierować będzie do ogólnej strony głównej i użytkownik nie znajdzie na niej swojej karmy, jest bardzo prawdopodobne, że opuści stronę bez dokonania zakupu. Dla lepszej optymalizacji swoich kampanii powinniśmy dopasować stronę docelową najściślej do każdej grupy reklam.
W Google Ads mamy do wyboru wiele typów dopasowania słów kluczowych, które są bardzo ważne dla struktury konta Google Ads. Często się zdarza, że używamy dopasowania przybliżonego i nie dodajemy wykluczających słów kluczowych. Jeśli tego nie zrobisz, prawdopodobnie uzyskasz dużo ruchu, który nie będzie pasował do Twojej oferty. Np. używając słowa „rower” w dopasowaniu przybliżonym, wielu użytkowników może odwiedzić Twoją witrynę po wpisaniu różnych kombinacji słowa rower jak np. rower szosowy, rower górski, rower dziecięcy czy rower kross, a nie wszystkie z tych rodzajów rowerów możesz oferować. Warto więc wykluczyć słowa, które mogą spowodować omyłkowe odwiedziny Twojej witryny i zaoszczędzić tym samym swój budżet reklamowy.
Istnieje wiele typów rozszerzeń reklam Google Ads, które pomagają zwiększyć wynik jakości słów kluczowych. Jeśli z nich korzystasz Twoje reklamy będą zajmować więcej miejsca w wynikach wyszukiwania (szczególnie jest to ważne w przypadku reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych, gdzie w przypadku użycia rozszerzeń nasza reklama może zająć nawet cały ekran smartfona). Rozszerzenia reklam wpływają pozytywnie na zwiększenie CTR, czyli współczynnika klikalności.
Korzystanie z tego typu dopasowania słów kluczowych sprowadzi na Twoją stronę wiele nieistotnego ruchu co przełoży się na wysoki współczynnik odrzuceń. W przypadku efektywnego ruchu sugeruję użycie innych typów dopasowania słów kluczowych takich jak „dopasowanie do wyrażenia” czy dopasowanie [ścisłe].
Śledzenie konwersji jest głównym celem optymalizacji kampanii Google Ads. Jeśli nie skonfigurujesz śledzenia, nie będziesz mógł prowadzić skutecznej optymalizacji. Pomijanie tego punktu jest częstym błędem popełnianym przy tworzeniu kampanii Google Ads.
Tych kilka punktów powinno pomóc Ci stworzyć kampanię Google Ads, która powinna przynieść Ci zysk w postaci nowych klientów. Jeśli z którymś punktem będziesz miał problemy lub będziesz potrzebował wsparcia, napisz do mnie, chętnie Ci pomogę 🙂
Najnowsze komentarze