reklama spedycji

6 kroków do planowania marketingu w firmie logistycznej

W firmach logistycznych proces opracowania planu marketingowego jest bardzo szczegółowy i pracochłonny. Należy skupić się na wielu ogniwach, które są bardzo istotne i mogą zadecydować o sukcesie lub porażce. Dobrze skonstruowany plan marketingowy nie jest łatwy do opracowania, dlatego jeśli nie czujesz się na siłach, warto rozpocząć współpracę z agencją marketingową. Poniżej przedstawię kroki jakie warto wykonać przy zaplanowaniu działań marketingowych. 

Skonkretyzuj swoja ofertę

Niezwykle istotne jest opracowanie jasnej i czytelnej oferty usług. Najgorszą sytuacją jest kiedy skonstruujemy obietnice, a następnie ich nie wykonamy, tracimy w ten sposób zaufanie Klienta. Przy tworzeniu oferty warto zadać sobie kluczowe pytania takie jak: 

  • jakie środki transportu masz do dyspozycji?
  • transportujesz towary w obrębie kraju czy międzynarodowo?
  • jakie technologie stosujesz w swojej firmie?
  • dostarczasz produkty finalne konsumentom czy surowce do fabryk?

Zbadaj rynek pierwotny i wtórny

W  związku z możliwością wystąpienia zmian, badania rynku warto przeprowadzać cyklicznie, najlepiej raz w roku. Zapewni to możliwość lepszego dostosowania budżetu oraz opracowania skuteczniejszych celów marketingowych, co w efekcie pozwoli zwiększyć ROI. 

Badania rynku pierwotne możesz przeprowadzić za pomocą:

  • różnego rodzaju ankiet
  • obserwacji mediów społecznościowych
  • tworzenie grup tematycznych i zbieranie w nich opinii

W badaniach rynku wtórnych korzystasz z danych już zebranych, często są one ogólnodostępne i darmowe.

  • raporty
  • statystyki rządowe
  • publikacje branżowe
  • strony internetowe

Analizuj działania konkurencji

Badanie konkurencji może przynieść wiele korzyści dla Twojej firmy, dlatego warto poświęcić na to chwilę czasu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule dotyczącym Brandingu

Zastanów się nad tym co wyróżnia Twoją firmę 

Kontynuując poprzedni punkt, również na podstawie analizy działań konkurencji oceń co sprawia, że wyróżniasz się na jej tle, ewentualnie co możesz zrobić, aby tak się stało. Czy jest to konkurencyjna cena? Lepsza technologia? Ogólna sprawność operacyjna i udzielane gwarancje? Następnie poprzez techniki brandingowe rozpowszechnij wartości Twojej firmy!

Oszacuj budżet marketingowy

Powinieneś określić jaki posiadasz budżet na cele marketingowe, na ile Twoja firma może sobie na to pozwolić. Następnie zdecyduj czy promujesz firmę jako całość, czy może warto podzielić reklamę na segmenty. Tutaj też warto wesprzeć się wiedzą i doświadczeniem specjalisty w tej dziedzinie, ponieważ ustalenie konkretnej perspektywy i budżetu na wczesnym etapie jest istotne. 

Wybierz kanały dotarcia do klientów

Bardzo istotne jest określenie jakie kanały marketingowe będą najlepsze do promowania Twojej firmy. Zintegrowane podejście jest najczęściej najlepszym rozwiązaniem. Warto przemyśleć czy wybierzesz na początku reklamę w mediach społecznościowych, reklama w wyszukiwarce, pozycjonowanie organiczne. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, zapraszam do kontaktu. W poniższym artykule uzasadniam dlaczego warto skorzystać z pomocy specjalisty Google Ads!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *