Wybór agencji marketingowej, gdy chcemy promować się w internecie, jest wbrew pozorom dość trudny. Oprócz określenia jakości czy ustalenia oferty marek powinniśmy również dobrać odpowiedni typ agencji, która będzie zajmowała się naszą promocją. W tym tekście przedstawiamy trzy najpopularniejsze typy agencji marketingu internetowego i podpowiadamy, czym są, jak działają i kiedy warto wybierać poszczególny z nich.
Agencja SEO to agencje zajmujące się głównie pozycjonowaniem stron internetowych i promocją marki poprzez wyszukiwarkę Google. Agencje te świadczą zarówno kompleksowe, jak i szerokie usługi związane z pozycjonowaniem. Możemy w nich zamówić całościowe pozycjonowanie strony lub poszczególne elementy tego procesu. Jest to zdecydowanie najbardziej wyspecjalizowany typ agencji marketingu internetowego, który świadczy najwęższy zakres usług, ale świadczy je na najwyższym możliwym poziomie. Agencja SEO Lublin zatrudnia wielu specjalistów zarówno pod kątem IT, content marketingu czy SEO.
Agencja SEO świadczy głównie usługi z zakresu optymalizacji stron WWW, linkowanie zewnętrzne, tworzenie contentu zoptymalizowanego pod kątem SEO, analizę i dobór słów kluczowych, czy stworzenie mobilnej wersji witryny i optymalizację witryn pod kątem technicznym. Agencja SEO świadczy również dodatkowe usługi, takie jak tworzenie i prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads, czy Facebook Ads, copywriting i content marketing, czy tworzenie stron internetowych.
Agencja SEO powinna zostać wybrana przede wszystkim, jeśli zależy nam na pozycjonowaniu stron internetowych. W takiej sytuacji agencja SEO sprawdza się najlepiej, gdyż świadczą usługi na najwyższym poziomie. Możemy wybierać je również, jeśli stawiamy na promocję łączoną, gdzie oprócz pozycjonowania będziemy wdrażali również inne strategie reklamowe. W takiej sytuacji lepszym rozwiązaniem jest postawienie na agencję, która posiada większe kompetencje do pozycjonowania stron internetowych, a nieco mniej wymagające czynności reklamowe wykona równie solidnie.
Agencje interaktywne to agencje zajmujące się prowadzeniem marketingu internetowego. Działają one jedynie w sieci i zajmują się promocją marki tylko w świecie cyfrowym. Oferują bardzo szeroki zakres usług i najczęściej świadczą wszystkie najpopularniejsze strategie marketingu internetowego. Możemy zaliczyć do nich przede wszystkim content marketing, prowadzenie profili social mediach czy pozycjonowanie stron internetowych. Agencje te zajmują się również prowadzeniem płatnych kampanii reklamowych, tworzeniem wizytówek na Google Maps czy inbound marketingiem i marketingiem szeptanym.
Agencje interaktywne działają głównie internetowo, a więc nie musimy samodzielnie stawiać się w siedzibie firmy i ustalać wszystkich warunków współpracy. Jest to dość spora grupa agencji, dzięki czemu nie powinniśmy mieć problemu z wyborem tej najodpowiedniejszej. Agencje zatrudniają specjalistów z różnych kategorii i są to zarówno specjaliści techniczni znający się na pozycjonowaniu stron internetowych, social media ninja, copywriterzy czy specjaliści SEO/SEM.
Wybieranie agencji interaktywnych przede wszystkim ma sens, jeśli chcemy promować się jedynie internetowo. Agencje te wyspecjalizowane są właśnie w takim typie marketingu i oferują usługi na najwyższym poziomie. Warto wybierać je jeśli chcemy korzystać z różnych typów i strategii digital marketingu i właśnie wirtualne w sieci chcemy zdobywać nowych klientów.
Trzecim i najpopularniejszym typem agencji na rynku są agencje marketingowe. Są to agencje o najszerszym spektrum działania i zajmują się zarówno promocją marki w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. Ich zadaniem jest stworzenie odpowiedniej strategii marketingowej dla całej firmy, a także wdrażanie działań promocyjnych na wielu płaszczyznach. Są to często największe agencje zatrudniające wielu pracowników. Przeważnie działają stacjonarnie, chociaż z ich usług możemy skorzystać również online.
Do agencji tego typu warto zgłaszać się przede wszystkim jeśli chcemy rozpocząć jakiekolwiek promowanie naszej marki, a nigdy wcześniej tego nie robiliśmy lub nie mamy określonej strategii promocyjnej. W takiej sytuacji agencja marketingowa będzie zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem i pomoże nam wybrać odpowiednie metody reklamy dostosowane do naszej marki, czy celu, który chcemy osiągnąć. Agencje marketingowe będą również dobrym wyborem, jeśli chcemy promować naszą markę stacjonarną i zależy nam zarówno na reklamie tradycyjnej, ale chcemy również pozyskiwać klientów z internetu. Wybór taki będzie doskonałą hybrydą, gdyż pracownicy będą znali już naszą markę i dużo łatwiej będzie im skorelować wszystkie działania, a dzięki temu będziemy osiągali więcej profitów.
Wybierając agencje marketingowe i chcąc zlecać duże kampanie promocyjne opiewające na duże budżety, najlepszym rozwiązaniem będzie samodzielne poznanie danej agencji. Warto zatem wybierać te znajdujące się w zasięgu naszej lokalizacji, abyśmy mogli również w trakcie prowadzenia działań marketingowych osobiście nadzorować wszystkie szczegóły.
Wybór agencji reklamowych na rynku jest bardzo duży i może powodować spory zawrót głowy. Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się nad wyborem na spokojnie. Każdy typ agencji marketingowej jest lepszy w danej konkretnej sytuacji. Nie ma jednego, konkretnego, najlepszego wyboru, który będzie zawsze uniwersalny i idealny.
Prawdą jest również to, że wszystkie agencje poruszają się na podobnym obszarze i działają w branży digital marketingu, kładąc jedynie nacisk na pewne jego części. Chcąc wypromować się zatem w internecie, będziemy mogli przeważnie zamówić dowolną usługę reklamy w każdej z tych agencji i nie będzie to strategicznym błędem. Wybranie jednak odpowiedniego typu agencji marketingu internetowego pozwoli zintensyfikować nasze działania reklamowe, a także wykorzystywać efektywnie nasz budżet i działać dużo skuteczniej.
Najnowsze komentarze