Analiza danych w czasie rzeczywistym

Analiza danych w czasie rzeczywistym

Google Analytics w czasie rzeczywistym

Przetrwanie na rynku jest obecnie bardzo trudne z uwagi na stale rosnącą konkurencję. Niezależnie czy prowadzimy działania reklamowe oferując swoje usługi, czy prowadzimy sklep online. Trudno jest rozwijać swoją firmę i docierając do klientów za pomocą sieci, jeśli nie śledzimy, nie analizujemy i nie raportujemy danych naszej strony. 

Najprostszym sposobem, żeby to zmienić jest korzystanie z Google Analytics. To tam możesz łatwo analizować zachowania swoich klientów i odwiedzających, sprawdzić, które części Twojej witryny działają lepiej, które usługi są najczęściej wyświetlane i które produkty najchętniej kupowane. 

Prowadząc sklep internetowy i nie korzystając z narzędzi analitycznych, trudno uzyskać wystarczająco dużo informacji na temat Klientów oraz o tym, co sprawia, że nie powracają do Twojego sklepu i nie kupują produktów. 

Korzystając z darmowego programu Google Analytics uzyskasz wiele statystyk dotyczących Twojego sklepu i informacji, które z działań marketingowych są skuteczne, a które nie. Możesz łatwo określić wskaźniki KPI dla Twojego sklepu tak, żeby się rozwijać i przetrwać na rynku. 

Jak Google Analytics śledzi i mierzy Twoją wydajność?

Istnieje wiele funkcji, które Google Analytics udostępnia do śledzenia i mierzenia wydajności Twojej witryny. 

Poniżej 4 podstawowe dane, które uzyskamy dzieki  Google Analytics:

  • raportowanie w czasie rzeczywistym,
  • śledzenie e-commerce,
  • cele,
  • średni czas trwania odwiedzin i współczynnik odrzuceń

1. Raportowanie w czasie rzeczywistym

Funkcja raportowania w czasie rzeczywistym umożliwia nam monitorowanie witryny w czasie rzeczywistym. Możesz monitorować ruch w witrynie, które strony są aktualnie przeglądane przez użytkowników, skąd pojawili się na naszej stronie czy z wejścia organicznego z reklamy płatnej, czy z innego źródła oraz gdzie obecnie się znajdują na świecie. Możemy również mierzyć kampanie, wydarzenia, skuteczność postów w serwisach społecznościowych i czy kierują one ruch do witryny, czy nie. 

W raportach w czasie rzeczywistym mamy do wyboru sześć rodzai raportów:

Źródła ruchu raport ten pozwala monitorować procent aktywnych użytkowników w witrynie.

Lokalizacje tutaj zobaczysz lokalizację geograficzną aktywnych użytkowników Twojej witryny, możesz również sprawdzić liczbę stron wyświetlonych z danej lokalizacji. Raport ten pokazuje informacje z ostatnich 30 minut. 

Treść raport ten pokazuje nam wszystkie strony odwiedzone w ciągu ostatnich 30 minut. 

Przegląd ten raport zawiera większość informacji o Twojej witrynie, pokazuje odwiedzane strony, skąd pochodzą użytkownicy i ich lokalizacje.

Zdarzenia raport umożliwia raportowanie wydajności zdarzeń w czasie rzeczywistym. W tabeli raportów możesz zobaczyć 20 najlepszych kategorii zdarzeń z ostatnich 30 minut. 

Konwersje zobaczysz tutaj cele, które wypełnili Twoi użytkownicy. Podobnie jak w zdarzeniach tutaj również zobaczymy do 20 celów z ostatnich 30 minut. 

Czas rzeczywisty Google Analytics

2. Śledzenie e-commerce

Prowadząc sklep internetowy warto wiedzieć, skąd pochodzą nasi klienci. Funkcja śledzenia e-commerce wykorzystywana w Google Analytics informuje, skąd pochodzą, dzięki czemu możesz podjąć skuteczne działania w celu zwiększenia ich liczby. Ponadto umożliwia monitorowanie liczby transakcji i przychodów witryny.

Funkcje śledzenia e-commerce umożliwiają:

  • uzyskać bardziej szczegółowe statystyki dotyczące transakcji,
  • zwiększyć ROI, dostarczają szczegółowe raporty na temat klientów i produktów,
  • raportują i śledzą skuteczność kampanii,
  • mierzą wartość zamówień.

Wystarczy skonfigurować śledzenie e-commerce w Google Analytics, żeby łatwo zobaczyć relacje pomiędzy danymi sprzedaży a danymi dotyczącymi korzystania z witryny.

Sprawdź jak skonfigurować śledzenie e-commerce na swojej stronie. 

3. Cele

Zdefiniowanie celów dla Twojej witryny to doskonały sposób na pomiar skutecznie zakończonych działań użytkowników na Twojej witrynie. Właściwe zdefiniowanie celów umożliwia przedstawienie informacji takich jak współczynnik konwersji czy liczba konwersji na Twojej witrynie.

Wyróżniamy 4 rodzaje celów:

Miejsca docelowe, dzięki czemu możemy zobaczyć, czy np. strona z podziękowaniem za transakcję lub wysłanie formularza została odwiedzona.

Czas trwania niezbędne, jeśli chcemy wydłużyć czas spędzany na danej stronie. Ustawienie tego celu pozwoli porównać nam wydajność odwiedzin dla określonej strony.

Liczba odwiedzonych strona na sesję pokazuje ilość stron odwiedzonych przez użytkownika przed opuszczeniem witryny.

Zdarzenia dzięki tej opcji możemy śledzić wiele zdarzeń jak przesłanie formularza czy nawiązanie połączenia telefonicznego z naszą firmą. 

Opis celów Google Analytics

4. Średni czas spędzony na stronie i współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń oznacza, że użytkownicy odwiedzają witrynę i porzucają ją bez żadnej interakcji, nawet bez przejścia na inną podstronę. Wysoki współczynnik odrzuceń może być spowodowany projektem witryny (najczęściej zawierają jedną stronę), ale także zbyt długim czasem ładowania strony, nieodpowiednimi treściami, których nie poszukiwał użytkownik i trafił na naszą stronę przez pomyłkę i wiele innych przyczyn.

Aby nie stracić klientów, powinieneś bardziej zadbać o swoją stronę. Poprawić współczynnik odrzuceń i dążyć do wydłużenia średniego czasu, jaki poświęcają użytkownicy na wizytę w Twojej witrynie. Jeśli jest to pojedyncza strona i nie przyciąga nowych klientów powinieneś ja rozbudować, dodać więcej podstron, treści, która będzie atrakcyjna dla Twoich klientów i zaangażować użytkownika, żeby lepiej rozpoznawał Twoją markę. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *