kampanie google

Kampanie Google Ads – analiza konkurencji

Prowadząc kampanie Google Ads codziennie mierzyć się musimy z działaniami naszych konkurentów. Skuteczna ocena działań podobnych firm z naszej branży może prowadzić do większych sukcesów naszych własnych kampanii. Do wykorzystania działań konkurencji pomogą poniższe wskazówki. Pomogą optymalnie przeprowadzić analizę konkurencji w kampaniach Google Ads. 

Wybór odpowiednich narzędzi

Dostępnych jest wiele narzędzi stworzonych do analizy działań własnych oraz konkurencji. Chociaż ciężko niedoświadczonej osobie wybrać najbardziej odpowiedni i wybrać z niego potrzebne nam opcje. 

Jednym z najlepszych dostępnych narzędzi są SEMrush, Google Analytics, Senuto, Ahrefs czy BuzzSumo. Poznanie każdego z narzędzi osobiście pozwoli wybrać najlepsze dla siebie, w którym znajdziemy najwięcej przydatnych nam funkcji. 

SEMrush posiada np. intuicyjny i elastyczny wygląd interfejsu. Nie warto jednak kierować się jedynie wyglądem danego narzędzia. W grę przy wyborze narzędzia wchodzi również cena. Każde z nich posiada własną opłatę abonamentową, którą również warto wziąć pod uwagę przy ocenie przydatności. Każde z nich inaczej działa dla wybranego regionu prowadzonych działań reklamowych. Weź więc pod uwagę, na jaki rynek kierujesz swoje reklamy. 

Identyfikacja konkurencji wartej analizy 

Nie każda konkurencyjna firma będzie prowadzić skuteczne kampanie Google Ads. Nie wzoruj i nie podglądaj więc każdego swojego konkurenta. Jeśli osiąga słabe rezultat może popełniać wiele błędów. Nie prowadź analizy takiej firmy, ponieważ możesz popełnić te same błędy co ona.

Lepiej wzorować się i sprawdzić konkurencję, która osiąga dobre rezultaty i prześciga resztę firm ze swojej branży. Sprawdzić to możesz w narzędziach do analizy konkurencji w kampaniach Google Ads, za pomocą wybranych słów kluczowych, na które kierujesz swoje reklamy. Sprawdź najskuteczniejsze witryny dla wybranych słów kluczowych. 

Nie warto też wybierać najwyżej notowanego rywala i zakładać, że prowadzi on najskuteczniejsze działania. Dowiedz się, które witryny skierowane są na największą liczbę słów kluczowych i uzyskują niższy koszt kliknięcia CPC. Zasługiwać to może na dalsze badanie i analizę tej firmy. 

Sprawdź strategie ustalania stawek za słowo kluczowe 

Po wybraniu konkurencyjnej firmy, której przeprowadzimy analizę działań warto sprawdzić, które słowa kluczowe aktualnie licytują i ocenić ich skuteczność. Niektóre z nich mogą być drogie, mogą mieć małą liczbę wyszukań lub nie do końca będą odzwierciedlać oferowane przez nas usługi lub produkty. Pozwoli to staranniej dobrać słowa kluczowe dla naszej kampanii. 

Duże firmy mogą mieć nieograniczony budżet reklamowy. Łatwiej więc im będzie eksperymentować z wybranymi słowami kluczowymi. Dowiedz się, które z nich przynoszą im największy zwrot z inwestycji. Jednym ze sposobów jest sprawdzenie, które ze słów było najczęściej używane w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jeśli będzie pojawiało się sporadycznie, można założyć, że nie przynosi dużych korzyści dla konkurencji i nie warto go brać pod uwagę dla naszej kampanii. 

Nie warto brać pod uwagę sezonowych zmian popularności i skuteczności wybranych słów kluczowych. Pamiętaj o tym podczas wyszukiwania i analizy danych konkurencji. Przy dobrej analizie powinieneś wybrać, najlepsze słowa, które będziesz mógł wykorzystać we własnej kampanii Google Ads. 

Postaraj się wyprzedzić konkurencję 

Włożenie wysiłku na analizę konkurencji jest niezbędne do osiągnięcia zamierzonego celu. Jeśli jednak nie zoptymalizujesz swoich stron docelowych do nowych ustawień kampanii, możesz nie osiągnąć zamierzonych efektów. 

Pamiętaj więc, że warto również przeprowadzić analizę stron konkurencji. Pozwoli Ci to porównać oferty, a następnie dostosować swoją ofertę do konkurencji i ją przewyższyć. Powinno to doprowadzić do osiągnięcia lepszych wyników w kampaniach Google Adwords.

Nie masz doświadczenia jak przeprowadzić analizę konkurencji w Twojej branży? Skontaktuj się z certyfikowanym specjalistą Google Ads i zleć mi analizę Twojej konkurencji.