angażowanie odbiorców w mediach społecznościowych

Angażowanie odbiorców w mediach społecznościowych – 4 wskazówki

Angażowanie odbiorców oraz fanów, których już posiadamy jest bardzo ważną czynnością. To właśnie od niej zależy, czy nasi fani będą aktywnie uczestniczyli w życiu naszego profilu, często będą sprawdzali naszą markę, a w konsekwencji korzystali z naszych usług – czy może jedynie będą posiadali nieaktywne polubienie naszego profilu. W tym tekście podpowiadamy jak możemy angażować naszych odbiorców, aby osiągnąć jak największe korzyści z posiadania dużej liczby fanów.

Zadawanie pytań otwartych

Pierwszym sposobem na zaangażowanie odbiorców na naszym profilu jest zadawanie pytań otwartych. Są to pytania, w których prosimy o wyrażenie opinii odbiorców czyli naszych fanów, gdzie fani Ci będą samodzielnie odpowiadali na zadane pytania dotyczące danego poglądu. Pytania takie skłaniają odbiorców do wyczerpujących i długich odpowiedzi, a także pozwalają przedstawić im ich własne zdanie. Pytania otwarte sprawiają również, iż nasi fani czują się ważni i docenieni dlatego że zostali zapytani o zdanie, a ich opinia dla nas jest ważna.

Aktywność na naszym profilu marki na Facebooku w postaci dyskusji i licznych długich postów z pewnością pomoże wyróżnić dany post w wyszukiwarce, a także pozytywnie przełoży się na ocenę i pozycjonowanie naszego profilu na FB. Zacięta dyskusja, gdzie wiele osób stara się bronić swoich racji i przedstawiać swoje zdanie, pozytywnie wpływa również na przywiązanie się do marki i utożsamianie się z nią. Zadając zatem pytania otwarte na naszym profilu, zyskujemy kilka korzyści.

Organizowanie wspólnych eventów

Bardzo ciekawym pomysłem na angażowanie odbiorców, jeśli ich już posiadamy, jest organizowanie różnego rodzaju eventów. Mogą być to eventy zarówno wirtualne jak i rzeczywiste jeśli posiadamy taką możliwość. Do eventów wirtualnych możemy zaliczyć webinaria, spotkania z naszymi fanami, serie transmisji online na których będziemy odpowiadali na pytania związane z naszą marką i nie tylko. Możemy również w świecie rzeczywistym organizować spotkania zapoznawcze, tematyczne czy konkretne eventy np. charytatywne czy ekologiczne.

Dobrym pomysłem będzie przeprowadzanie akcji które z pewnością zainteresują wiele osób i przywiążą fanów do naszej marki. Organizowane eventy sprawiają, iż fani będą wchodzili w większą interakcję z naszą marką, niż z innymi firmami na rynku, co spowoduje że będą wybierać również naszą markę w celach zakupowych gdyż już będą doskonale ją znali. Tworzenie i przeprowadzanie eventów jest również doskonałym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku oraz postawy lidera branżowego.

Konkursy z nagrodami

Jednym z najlepszych pomysłów na angażowanie odbiorców są konkursy z nagrodami. Zdecydowanie użytkownicy na Facebooku uwielbiają konkursy, gdzie mogą wygrać nagrodę, dlatego warto wykorzystywać ten sposób angażowania odbiorców na naszym profilu. Tworząc konkurs należy przede wszystkim pamiętać iż nie może być on wynikiem losowego wyznaczenia zwycięzcy, gdyż jest to sprzeczne z regulaminem Facebooka, który zabrania hazardu.

Również dla zaangażowania fanów zdecydowanie lepiej wybrać jest inną formę rozstrzygania konkursu, która będzie wymagała poświęcenia pewnej ilości czasu, a najlepiej działania w świecie rzeczywistym. Może być to polecenie wykonania pracy konkursowej np. zdjęcia czy pracy. Dzięki temu użytkownicy utożsamią się z marką, a także wejdą w realną interakcję, co dodatkowo spotęguje przywiązanie.

Nagrody jakie możemy oferować w tego typu konkursach mogą być bardzo różnorodne. Mogą być to zarówno nagrody rzeczowe, jak i wirtualne, a także związane z naszą marką. Jeśli nie posiadamy budżetu na pulę nagród lub jest ona bardzo mała, możemy oferować zniżki czy vouchery zakupowe. Przekazanie nagrody w takiej formie nie będzie wymagało od nas wydawania dodatkowego budżetu a zwycięzców obdarujemy tym co i tak już posiadamy.

Współtworzenie profilu z fanami

Bardzo ciekawym sposobem na zaangażowanie odbiorców jest współtworzenie profilu z naszymi fanami. Aby wdrożyć ten pomysł będziemy pytać naszych odbiorców jakie treści mamy stworzyć, jakie eventy przeprowadzać, a także będziemy wspólnie tworzyli materiały i publikowali treści stworzone przez fanów na profilu. Opublikowanie ciekawego zdjęcia czy contentu stworzonego wraz z fanem będzie również ciekawym urozmaiceniem naszego profilu, szczególnie wtedy kiedy kończą się nam pomysły na atrakcje treści.