Istnieje wyraźne rozróżnienie między siecią wyszukiwania Google a siecią reklamową i moim zdaniem ważne jest, aby znać różnicę. Musisz to wiedzieć, aby znaleźć typ reklamy, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.
W tym poście omówię główne różnice między siecią wyszukiwania a siecią reklamową. Daje to lepsze wrażenie na dwóch typach reklam, a Ty możesz wybrać rodzaj reklamy, która przyniesie korzyści Twojej firmie.
Sieć wyszukiwania składa się z wyszukiwarki Google i wybranych partnerów wyszukiwania Google. Jest to grupa witryn i aplikacji związanych z wyszukiwaniem, w których można wyświetlać Twoje reklamy.
Kiedy mówimy o Google Ads, sieć wyszukiwania jest siecią podstawową. Krótko mówiąc, sieć wyszukiwania dopasowuje wyszukiwane słowa z reklam do użytkowników wyszukiwanych przez Google. Wyświetlą najtrafniejsze reklamy na górze wyników wyszukiwania.
Korzystając z sieci wyszukiwania, możesz wyświetlać swoje reklamy u góry strony – nad wynikami organicznymi. A kto by tego nie chciał? Mimo że reklamy tekstowe są małe i zawierają krótki tekst, nadal będziesz w stanie przyciągnąć klientów dużą ilością informacji o swoich produktach lub usługach.
Chodzi o napisanie wyróżniającego się tekstu reklamy i wzbudzającego zainteresowanie. Nawet jeśli przestrzeń tekstowa jest ograniczona, możesz łatwo znaleźć miejsce na ważne informacje, takie jak numer telefonu, rabaty, oferty, godziny otwarcia i wiele innych. Dzięki dobremu tekstowi reklamy i kierowaniu możesz osiągnąć świetne wyniki.
Oprócz sieci wyszukiwania Google ma także sieć reklamową. Tutaj Twoje reklamy będą wyświetlane na stronach internetowych należących do innych osób. Sieć reklamowa bardzo różni się od sieci wyszukiwania, ponieważ składa się z ponad dwóch milionów stron internetowych, aplikacji i filmów, w których można wyświetlać Twoje reklamy. Twoje reklamy będą zazwyczaj obrazkami lub dynamicznymi reklamami na górze lub po bokach witryny / aplikacji.
Korzystając z sieci reklamowej, możesz wybrać witryny, w których mają być wyświetlane (zwane „kierowaniem na miejsca docelowe”) lub wyszukiwać słowa, które określają kontekst, w którym mają być wyświetlane Twoje reklamy (zwane „kierowaniem kontekstowym).
Sieć reklamowa wykorzystuje marketing push, co oznacza, że użytkownicy nie robią nic aktywnie, aby zobaczyć Twoje reklamy. Działa jak reklama banerowa i zwykle ma więcej wyświetleń, ale mniej kliknięć niż sieć wyszukiwania.
Nie należy prowadzić tej samej kampanii w obu sieciach. Zwykle spowoduje to obniżenie wyników sieci reklamowej w sieci reklamowej. Zamiast tego zalecamy podzielenie kampanii na dwie części – jedną dla sieci wyszukiwania i jedną dla sieci reklamowej. Dwa rodzaje reklam są oceniane na podstawie bardzo różnych kryteriów.
Zasadniczo zarówno sieć wyszukiwania, jak i sieć reklamowa są idealne dla większości branż. Zalecam jednak korzystanie z sieci reklamowej w celu uzupełnienia istniejących kampanii w sieci wyszukiwania. Sieć reklamowa działa dobrze w przypadku kampanii promujących markę, a nie tak dobrze w przypadku reklam określonych produktów.
W obu sieciach płacisz za kliknięcie (PPC), co oznacza, że płacisz za każdym razem, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę i zostanie wysłany do Twojej witryny. Cena za kliknięcie jest różny. Ogólnie rzecz biorąc, im większy obrót i zysk na sprzedaż, tym droższe kliknięcie.
Wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania i reklamowej jest świetne, ponieważ: – Możesz wybrać, kiedy, gdzie i jak mają być wyświetlane Twoje reklamy – Możesz wybrać budżet, a tym samym ograniczyć inwestycje w każdy typ reklamy – Zawsze możesz zacząć , wstrzymaj lub zatrzymaj reklamę.
Najnowsze komentarze