Co to jest remarketing i dlaczego jest tak skuteczny?

Co to jest remarketing i dlaczego jest tak skuteczny?

Remarketing to bardzo popularna i niezwykle opłacalna strategia stosowana na co dzień przez wielu specjalistów PPC. Dzięki niemu możemy odzyskać potencjalnie utraconego klienta i uzyskać konwersję za kilka groszy. Przy niskich kosztach pozyskania staje się jasne, że remarketing jest kluczową strategią stosowaną do zwiększenia zysków firmy.

Wielu reklamodawców wyświetla tradycyjne tekstowe reklamy w wyszukiwarce i reklamy displayowe i często na tym poprzestaje, nie dając szansy osobom, które potrzebują więcej czasu do namysłu nad ofertą danej firmy na przypomnienie o produkcie czy usłudze, którą już widzieli. Dużo osób nie wie jak skuteczna kampania remarketingowa może pomóc zwiększyć ich sprzedaż i ilość konwersji na stronie.

Wyjaśnię czym jest remarketing i jak działa oraz postaram się pokazać dlaczego jest tak skuteczny.

Co to jest remarketing?

Najprościej mówiąc, jest to rodzaj kampanii marketingowej skierowanej do osób, które już odwiedziły Twoją witrynę za pośrednictwem innej płatnej kampanii, bezpośrednio po wpisaniu adresu URL lub za pomocą wyniku organicznego. Żeby użytkownik mógł dołączyć do grupy remarketingowej, musi odwiedzić Twoją witrynę.

W porównaniu ze zwykłymi kampaniami marketingowymi, które często można zobaczyć w wyszukiwarce Google i na Facebooku, które mają za zadanie przyciągnąć użytkowników po raz pierwszy do Twojej witryny poprzez pokazanie im Twoich produktów czy usług. Kampania remarketingowa ma za zadanie przyciągnąć ich ponownie, kiedy wiedzą już o Twojej firmie i znają Twoje usługi i produkty.

Jak działa remarketing?

Podstawą udanej kampanii remarketingowej jest zebranie odpowiedniej grupy użytkowników. Odwiedzając stronę za pomocą cookies zapisywane, są ważne informacje takie jak długość wizyty, które podstrony zostały odwiedzone przez użytkownika, które produkty oglądał i kiedy była ostatnia wizyta na naszej stronie. Dzięki tym informacjom użytkownik otrzyma spersonalizowaną reklamę. Zawierać ona może np. produkty, które oglądał z informacją o promocji czy rabacie na dany produkt.

Reklamę taką zobaczy na innych stronach, które dopuszczają wyświetlanie reklam banerowych. Dzięki ogromnej sieci reklamowej, z jakiej korzysta Google Twoja reklama, może dotrzeć do użytkownika na prawie każdej stronie, która zostanie odwiedzona przez danego użytkownika.

Zalety korzystania z remarketingu

Dobrze skonstruowana kampania remarketingowa może przynieść dla reklamodawcy wiele korzyści. Zaczynając od niskich kosztów wyświetlania, po możliwość kierowania reklam do konkretnych osób. Oto kilka powodów, dla których tak wiele osób korzysta z kampanii remarketignowych:

Niezwykle tanie

Prowadząc kampanię reklamową w popularnej branży za jedno kliknięcie, możesz zapłacić nawet do 10 zł. Jednak dzięki kampanii remarketingowej możesz dotrzeć ponownie do swoich potencjalnych klientów, którzy odwiedzili już Twoją stronę za zaledwie kilka groszy. Biorąc pod uwagę dużą konkurencję w niektórych branżach czy w reklamie lokalnej, Twój potencjalny klient może wymagać więcej czasu i przejrzenia wielu stron, zanim zdecyduje się na zakup czy skorzystania z usług danej firmy. Dzięki remarketingowi przypomnisz o swojej firmie przy wyjątkowo niskim koszcie.

Kieruj reklamy do określonych odbiorców

Kolejną zaletą, jest możliwość kierowania reklam do określonych odbiorców. Reklamy kierowane będą do osób, które odwiedziły już witrynę albo określone podstrony. Zamiast stworzenia reklam, które będą zachęcały do pierwszej wizyty, możemy stworzyć reklamy, które zawierać będą zniżki, kody promocyjne czy oferty specjalne. Umieszczamy na nich wszystko to, co zachęci potencjalnego klienta do ponownych odwiedzin witryny. Nasze reklamy skierować będziemy mogli np. do osób, które spędziły na naszej stronie więcej niż 3 minuty czy odwiedziły więcej niż 4 podstrony.

Wyższy ilość konwersji

Zwiększona ilość pożądanych przez Ciebie akcji na stronie, czyli konwersji to jeden z głównych powodów, dla których tak wiele osób korzysta z remarketingu. Po co wydawać 100 zł na pozyskanie 20 nowych osób na Twojej stronie, skoro można wydać 100 zł na skłonienie 2000 osób na powrót na Twoją stronę i dokonanie konwersji?

Jeśli użytkownik był na Twojej witrynie i spędził na niej kilka minut prawdopodobnie, był zainteresowany Twoją ofertą, produktami czy usługami. Dzięki wykorzystaniu remarketingu w celu przypomnienia mu o Twojej ofercie znacznie zwiększysz szanse na konwersję. Po co wydawać pieniądze na pozyskanie nowych klientów, jak można je przeznaczyć na ponowne pozyskanie osób, które wyraziły zainteresowanie Twoja ofertą?

Oprócz zalet remarketing ma również i jedną dużą wadę. Sieć reklamowa Google jest narażona na fałszywe czy przypadkowe kliknięcia o wiele większe niż w przypadku reklam tekstowych na liście wyszukiwania. Oznacza to, że na Twoją stronę mogą trafić przypadkowe osoby, które nie są zainteresowane Twoją ofertą np. dzieci korzystające z komputerów czy telefonów swoich rodziców.

Jak widać korzystanie z remarketingu może przynieść wiele zalet dla naszego biznesu. Jeśli nie wiesz jak stworzyć skuteczną kampanię remarketingową skontaktuj się ze mną!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *