jak optymalizować treści na naszej stronie

Content na stronie jak dostosowywać go pod kątem SEO oraz UX?

Content na stronie, czyli inaczej mówiąc treści, jakie umieszczamy na naszej stronie WWW, są bardzo ważnym elementem serwisu. Nie tylko przekazują informację, ale także świadczą o naszej marce i pozwalają być widocznym witrynie w wyszukiwarce Google. Powinno się zatem je dopasować i odpowiednio zoptymalizować pod kątem pozycjonowania, a także użytkowników. Jak zatem to zrobić i o czym pamiętać dodając treści na naszą witrynę? O tym wszystkim poniższej.

Spis treści:

Dobór tematyki do odbiorców

Przede wszystkim, jeśli chcemy dodać treści na naszą stronę internetową, powinniśmy zastanowić się, kto będzie czytał artykuły i wpisy blogowe. Muszą być one zatem dostosowane tematycznie do naszych odbiorców. Warto skupić się na doborze odpowiednich tematów z danej kategorii tematycznej czy branży. Tematy te powinny być interesujące, trafione, a także dawać konkretne korzyści odbiorcom. Dobrze, aby były aktualne przez jak najdłuższy czas, a najlepiej uniwersalne, aby przynosiły na profity, jeszcze przez wiele lat po opublikowaniu.

Dobór odpowiedniej tematyki tekstów jest wbrew pozorom bardzo ważnym elementem. Dzięki temu teksty te będą czytane przez wiele osób i polecane między sobą. To sprawi bezpośrednie podniesienie statystyk naszej strony internetowej pod kątem SEO, a także generowanie większego ruchu na stronie oraz linkowania zewnętrznego, jeśli użytkownicy będą polecali nasze treści między sobą w internecie. Powinniśmy również korzystać z różnych form contentu tak, aby prezentować jego najszerszy zakres. Dzięki temu nasi odbiorcy będą mogli korzystać z różnych treści – zarówno krótkich, dłuższych, o różnym stopniu zaawansowania itd.

Analiza i dobór słów kluczowych

Jednym z najważniejszych elementów optymalizacji treści, jakie dodajemy naszą stronę internetową, jest dobór oraz analiza słów kluczowych. Są to słowa wyróżnione w tekście poprzez wielokrotne użycie, które mają wskazywać, pod jakimi hasłami ma być widoczna nasza strona internetowa w wyszukiwarce Google. Słowa te powinny ogólnie wpisywać się w tematykę naszej strony internetowej. Najlepiej, aby były zgodne z ogólną strategią pozycjonowania określoną wcześniej przez specjalistów SEO. Dobór słów kluczowych nie jest prostym zadaniem i wymaga wielu analiz.

Najlepiej jest, jeśli frazy dla naszej strony internetowej określają specjaliści posiadający doświadczenie i wiedzę. Jeśli nie możemy liczyć na taką pomoc i musimy samodzielnie określić słowa kluczowe, warto dobierać do każdego tekstu inne popularne słowa tematyczne i wyróżniać je w tekście. Możemy również w każdym tekście używać tych samych kilku najpopularniejszych wyrazów, pod którymi chcemy być dostępni w wyszukiwarce Google.

Content na stronie – odpowiednie formatowanie tekstów

Jeśli chcemy dodawać treści na naszą stronę internetową, nie powinniśmy zapominać również o formatowaniu tekstów. Jest to odpowiednie przygotowanie contentu w taki sposób, aby tekst był czytelny, estetyczny i zrozumiały. Pod formatowaniem rozumiemy pogrubianie słów kluczowych, podział tekstu na nagłówki, sekcje czy śródtytuły, a także dodawanie list punktowych, kolorowych czcionek czy grafik oraz tabel z danymi. Pod formatowaniem tekstu będzie zatem kryło się wszystko to, co sprawia, że jest on czytelniejszy i przyjemniejszy dla oka.

Wszystkie teksty, które dodajemy na naszą stronę internetową nigdy nie mogą być blokiem tekstów. To właśnie prezencja contentu często odpowiada za to, czy użytkownicy zdecydują się go przeczytać oraz jak będą go odbierali. Czasami opakowanie jest ważniejsze niż zawartość, a więc musimy zadbać o to, aby tekst był odpowiednio przygotowany do publikacji. Teksty muszą być również unikalne tak, aby nasi czytelnicy nie posadzili nas o plagiatowanie innych serwisów, a także, aby nie otrzymać kar od Google za duplikację treści.

Linkowanie wewnętrzne

Ważnym elementem tworzenia i dodawania treści na stronę internetową jest linkowanie wewnętrzne. Jest ono często pomijane i lekceważone przez osoby publikujące content. Jest to jednak ważny element, który pomaga zarówno w użytkowaniu tekstu, jak i pozycjonowaniu strony internetowej. Linkowanie wewnętrzne to umieszczanie linków w treści tekstu, które kierują do innej podstrony serwisu lub innych artykułów znajdujących się na portalu. Mogą mieć one formę surowego adresu URL lub być aktywnymi słowami.

Linkowanie takie umieszcza się przede wszystkim, aby roboty indeksujące witrynę i poruszające się po serwisie, mogły dotrzeć do wszystkich podstron i odpowiednio zindeksować nasz serwis. Drugą funkcjonalnością takiego linkowania jest ułatwienie poruszania się po stronie internetowej naszym użytkownikom. Ci mogą otrzymywać dzięki linkowaniu wewnętrznemu propozycje ciekawych artykułów czy podobnych kategorii tematycznych do sprawdzenia na naszej stronie internetowej. Poprzez to będą mogli zapoznać się z nią dużo łatwiej.

UX tekstów

Gdy dodajemy treści na naszą stronę internetową przeważnie skupiamy się na kwestiach SEO, czyli pozycjonowaniu strony internetowej. Choć jest to bardzo ważne i dobre, nie powinniśmy zapominać również o zoptymalizowaniu treści pod kątem UX, czyli pod użytkowników. Co oznacza ten skrót? Przede wszystkim to, aby treści były przyjazne dla osób, które będą je czytały. Jeśli zadbaliśmy o SEO czy linkowanie wewnętrzne, powinniśmy zadbać o pewne elementy przyjazne użytkownikom.

Będą to zdjęcia, które możemy podawać do naszych tekstów. Muszą być one wysokiej jakości, a także posiadać odpowiedni atrybut tekstu alternatywnego – co będzie korzystne zarówno dla użytkowników, jeśli zdjęcie się nie załaduje i jak i pozycjonowania strony internetowej. W naszym tekście nie powinny znajdować się różnego rodzaju elementy interaktywne lub reklamy, które coraz częściej zakłócają komfortowe czytanie treści.

Odbiorcy z pewnością nie będą chcieli korzystać z takich serwisów i nie będą na nie powracali. Treści powinny być również dokładnie wyeksponowane. Warto zatem zadbać o odpowiednią wielkość oraz rodzaj czcionki i jej kolor. Chcąc dostosować treści do danej grupy docelowej, powinniśmy również wybrać odpowiedni język czy style contnetu, który dodajemy na naszą witrynę. Dzięki temu treści będą bardziej zrozumiałe i przystępniejsze przy czytaniu.

Przeczytaj moje ostatnie wpisy: