We wcześniejszym artykule opisałem jak dbać o relacje z Klientem oraz dlaczego jest tak istotne w biznesie. Teraz chciałbym opisać narzędzia jakie możesz wykorzystać do tego celu. Spotkałeś się już pewnie z pojęciem CRM?
Co ludzie mają na myśli, mówiąc CRM?
CRM pomaga użytkownikom skupić się na relacjach ich organizacji z poszczególnymi osobami, w tym klientami, użytkownikami usług, współpracownikami lub dostawcami.
Kiedy ludzie mówią o CRM, mogą oznaczać dowolną z trzech rzeczy:
Oprogramowanie CRM rejestruje dane kontaktowe klientów, takie jak adres e-mail, telefon, profil społecznościowy witryny i inne. Może także automatycznie pobierać inne informacje, takie jak najnowsze wiadomości o działalności firmy, i może przechowywać takie informacje, jak osobiste preferencje klienta dotyczące komunikacji.
System CRM porządkuje te informacje, aby zapewnić pełny rejestr osób i firm, dzięki czemu możesz lepiej zrozumieć swoje relacje w czasie.
Oprogramowanie CRM usprawnia zarządzanie relacjami z klientami, tworząc widok 360 ° klienta, rejestrując jego interakcje z biznesem oraz udostępniając informacje potrzebne do lepszych rozmów z klientami.
CRM umożliwia firmie pogłębienie relacji z klientami, użytkownikami usług, współpracownikami, partnerami i dostawcami.
Nawiązywanie dobrych relacji i śledzenie potencjalnych klientów i klientów ma kluczowe znaczenie dla pozyskiwania i utrzymywania klientów, co stanowi istotę funkcji CRM. Możesz zobaczyć wszystko w jednym miejscu – prosty, konfigurowalny pulpit nawigacyjny, który może informować Cię o poprzedniej historii klienta, statusie jego zamówień, wszelkich nierozwiązanych problemach z obsługą klienta i nie tylko.
Chociaż znaczenie CRM było tradycyjnie narzędziem sprzedaży i marketingu, niektóre z największych korzyści mogą przynieść inne obszary, takie jak obsługa klienta, HR, zarządzanie łańcuchem dostaw i partnerami.
Oto, w jaki sposób różne funkcje biznesowe korzystają z CRM:
Menedżerowie sprzedaży mogą na przykład uzyskiwać dostęp do wiarygodnych informacji o postępach poszczególnych członków zespołu w osiąganiu celów sprzedażowych i sprawdzać skuteczność poszczególnych zespołów sprzedażowych, produktów i kampanii.
Przedstawiciele handlowi korzystają z mniejszej liczby administratorów, lepszego zrozumienia klientów i możliwości spędzania więcej czasu na sprzedaży, a mniej na wprowadzaniu danych.
Mogą uzyskać wyraźną widoczność każdej okazji lub potencjalnego klienta i zaplanować całą podróż klienta od zapytania do sprzedaży, dzięki czemu lepiej rozumieją plan sprzedaży lub nadchodzące prace.
Możliwe jest również dołączenie informacji z publicznej działalności mediów społecznościowych klientów – ich upodobań i sentymentów oraz opinii na temat konkretnych marek i firm.
Klient może zgłosić problem na jednym kanale – powiedzmy na Twitterze lub Facebooku – ale następnie przełączyć się na e-mail, telefon lub czat na żywo, aby rozwiązać go prywatnie.
Bez wspólnej platformy interakcji z klientami komunikacja może zostać pominięta lub zagubiona w zalewie informacji – co prowadzi do niezadowalającej reakcji na cenionego klienta.
Mogą śledzić spotkania z dostawcami i partnerami, rejestrować złożone wnioski, dodawać przydatne notatki, planować działania następcze i być na bieżąco z oczekiwanymi kolejnymi krokami.
Raportowanie umożliwia firmom porównywanie wydajności dostawców, a tym samym efektywniejsze zarządzanie całym łańcuchem dostaw.
CRM może pomóc funkcji HR, przyspieszając proces wdrażania, automatyzując proces zarządzania kandydatami, analizując potrzeby w zakresie pozyskiwania zasobów i identyfikując luki w umiejętnościach oraz wspierając realizację celów w zakresie utrzymania personelu.
Zastanów się, jak wygodne byłoby konsolidowanie wszystkich strumieni danych pochodzących od zespołów sprzedażowych, personelu obsługi klienta, marketerów i mediów społecznościowych – i przekształcenie ich w przydatne informacje biznesowe. Platforma CRM pozwala zarządzać tymi strumieniami informacji między kanałami bez utraty śledzenia, a także zapewnia sprzedaż, obsługę, marketing i nie tylko zintegrowany widok.
Poprzez gromadzenie i organizowanie danych o interakcjach z klientami, udostępnianie ich i udostępnianie ich wszystkim oraz ułatwianie analizy tych danych, CRM oferuje wiele korzyści i korzyści.
Korzyści i zalety CRM obejmują:
1. Ulepszone zarządzanie kontaktami
2. Współpraca między zespołami
3. Zwiększona wydajność
4. Wzmocnione zarządzanie sprzedażą
5. Dokładne prognozowanie sprzedaży
6. Wiarygodne raportowanie
7. Ulepszone wskaźniki sprzedaży
8. Zwiększone zadowolenie i utrzymanie klienta
9. Zwiększony zwrot z inwestycji marketingowych
10. Wzbogacone produkty i usługi
Najnowsze komentarze