tanie seo lublin

Tanie SEO – Czy istnieje coś takiego?

Stała optymalizacja witryny pod kątem SEO to jeden z najważniejszych aspektów prowadzenia witryny internetowej. Poniżej pokaże dlaczego tanie SEO jest ważne, a w połączeniu z atrakcyjną dla odbiorców treścią może zapewnić Twojej firmie największy zwrot z inwestycji. 

W ostatnim roku trwania pandemii wiele firm zwiększyło swoje wydatki na SEO, kampanie Google Ads, Content marketing i działania w Social Media chcąc w ten sposób dotrzeć do użytkowników, którzy większość czasu spędzali online. Wiele firm zajęło się również aktualizacją swoich witryn internetowych, poprawiało strukturę adresów URL oraz rozbudowywało informację na stronach produktów lub usług. 

Wszystko to pochłonęło określony budżet firmy, jednak czy można to zrobić taniej?

Co oznacza tanie SEO?

Wpisując w wyszukiwarce hasło “tanie SEO” lub “tanie pozycjonowanie” otrzymamy kilkaset wyników oferujących tanie usługi pozycjonowania. Mówiąc tanie SEO mamy na myśli niski wkład finansowy w pozycjonowanie witryny. Patrząc na listę wyników wyszukiwania zobaczymy, że wielu freelancerów SEO oferuje tanie SEO. Jednak czy naprawdę jest ono tanie? 

Pierwsze działania rzeczywiście mogą pochłonąć niskie nakłady finansowe. Jednak czy żeby osiągnąć zakładane cele i znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania rzeczywiście nie musimy wydawać wyższej kwoty? Jednym ze skuteczniejszych sposobów na mierzenie efektów SEO jest porównanie kosztów pozyskania nowego klienta z nakładami na SEO.

Na tej podstawie możemy dojść do wniosku, że tanie SEO, które nie przynosi nowych klientów nie jest tanie. Jest nic nie warte i marnuje nasze środki finansowe. 

Jest jeszcze jeden problem, z którym muszą zmierzyć się właściciele firm. Zatrudniając freelancera SEO musisz liczyć się, że niższa cen nie zawsze przełoży się na jakość pracy. Niższe stawki prowadzić mogą do nie wkładania w pracę wszystkich umiejętności, pozyskiwane linki mogą być niskiej jakości, a tworzone na stronę treści mogą nie być zgodne ze standardami SEO. Podejrzane strategie linkowania doprowadzą do niskiej jakości strony, co przełożyć się może na karę od Google. Ruch na witrynie spadnie i straci ona wiarygodność. Co w konsekwencji doprowadzi do utraty nie tylko pieniędzy ale również witryny na jakiś czas. 

Ile kosztuje SEO? 

Jak wygląda standardowa cena SEO? Standardowa cena godzinowa waha się w okolicy 100 zł za roboczogodzinę. Dla wielu właścicieli firm ten sposób wyliczenia wydaje się być korzystny. Teoretycznie mogą kontrolować wydatki na pozycjonowanie witryny. Jednak płacenie za SEO w rozliczeniu godzinowym może być problematyczne. Skuteczne pozycjonowanie może zająć dużo czasu. 

Stawka godzinowa może być korzystna w przypadku ograniczonych jednorazowych projektów pozycjonowania. Jednak w przypadku dłuższego projektu (który polecam, jednorazowe działanie nie przyniesie efektów na dłuższą metę) takie rozliczenie będzie mniej korzystne. 

Innym modelem w jakim możemy rozliczać SEO jest opłata za uzyskaną pozycję. Zapłacisz tutaj za uzyskane pozycje na wybrane słowa kluczowe. W większości przypadków pierwsza opłata będzie w momencie gdy Twoja witryna znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Model ten zorientowany jest na uzyskanie konkretnego celu. Prowadzić to może do zdobywania niskiej jakości linków oraz braku stałej optymalizacji witryny. 

Kolejnym modelem jest abonament czyli stała comiesięczna opłata za SEO. W kwocie tej specjalista ds. SEO pozyskuje wysokiej jakości linki prowadzące do witryny. Dodatkowo klient co miesiąc otrzymuje raport z prowadzonych działań z listą pozyskanych linków. Płacisz za wykonaną usługę najwyższej jakości, a nie za przepracowane godziny. Dla wielu firm jest to najlepszy sposób rozliczenia. 

Jak znaleźć SEO w przystępnej cenie?

Jeśli więc tanie SEO to starta środków i czasu na optymalizację jak więc wybrać najlepsze rozliczenie ze specjalistą ds SEO? Niestety odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Na początek zleć niezależnemu specjaliście audyt SEO witryny i dowiedz się czego potrzebujesz, żeby znaleźć się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jeśli Twoja witryna ma wysokiej jakości treści, a brakuje jej dobrej jakości linków, znajdź specjalistę, który się specjalizuje w pozyskiwaniu linków. 

Warto w trakcie poszukiwania specjalisty SEO, ustalić budżet jaki możesz poświęcić na działania optymalizacyjne. Nie ma sensu przedłużać rozmów z freelancerem, u którego różnice w proponowanym budżecie, a Twoimi możliwościami będą zbyt duże. 

Pamiętaj jednak, że SEO to długotrwały proces. Im dłużej trwa tym większe szanse, że Twoja witryna znajdzie się na wysokiej pozycji. 

Tanie SEO z pewnością może zaoszczędzić Twój budżet, jednak może również zniszczyć witrynę w oczach wyszukiwarki lub co gorsze w oczach potencjalnych klientów. 

Znajdź freelancera o wysokiej reputacji i pamiętaj, że SEO to inwestycja, która jak w przypadku reklamy Google Ads nie będzie widoczna od razu. Wyszukiwanie organiczne zwiększy ruch w witrynie. Próba uzyskania taniego ruchu, niskim nakładem nie przyniesie zysku.

Jeśli chcesz uzyskać długoterminową strategię SEO, która podniesie ranking, zwiększy widoczność, a przede wszystkim sprowadzi nowych klientów do Twojej firmy napisz do mnie