kampanii google ads

Optymalizacja kampanii Google Ads – czy jest konieczna?

Wiele firm szuka nowych klientów w Internecie. Do tego celu wykorzystują kampanie w sieci wyszukiwania Google Ads czy kanały Social Media takie jak Facebook, Linkedin czy Instagram.


Część z nich popełnia jednak błąd próbując samodzielnie prowadzić optymalizację kampanii Google Ads. Ich działania ograniczają się do stworzenia jej i czekania na efekty. Jednak po stworzeniu kampanii zaczyna się dopiero najważniejsza praca, jaką należy wykonać na koncie, aby zainwestowane w kampanie pieniądze zwróciły się i przyniosły nam wielu nowych klientów. Optymalizacja kampanii, bo o niej mowa to najważniejszy element prowadzenia kampanii Google Ads w jednym z wyżej wymienionych kanałów.

Jak to w życiu często bywa „nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej“. Na tym polega optymalizacja i powody, dla których należy wciąż wprowadzać zmiany i poprawiać nasze kampanie. Jeśli stworzymy „idealną“ kampanię, dobierzemy najlepsze frazy kluczowe, napiszemy najlepsze teksty reklamowe, zawsze będzie coś co będzie można w nich poprawić i ulepszyć.

Nigdy nie będziemy w stanie przewidzieć tego co wpiszą nasi potencjalni klienci i po jakich frazach trafią na naszą stronę. Więc stałe sprawdzanie i wykluczanie wpisywanych słów kluczowych czy ulepszanie tekstów reklamowych zajmie nam więcej czasu niż się spodziewamy. A mając inne obowiązki w firmie, nie wystarczy nam czasu, żeby jeszcze zaopiekować się odpowiednio kontem Google Ads (Google Adwords).

Na czym powinniśmy się skupić przy optymalizacji kampanii Google Ads?

Tworząc każdą kampanię powinniśmy ustalić jaki jest jej cel i co ma nam przynieść. Obszarów, które wymagają optymalizacji jest dużo. Ilość zadań, jakie musimy wykonać zależy od miejsca, w które skierujemy nasze reklamy czy będzie to wyszukiwarka Google, czy reklama displayowa. Najważniejszymi obszarami jakie powinniśmy optymalizować są na pewno: słowa kluczowe i ich wykluczenia, stawki cpc, grupy demograficzne, budżet, jaki wykorzystujemy każdego dnia czy teksty reklamowe.

To tylko niektóre obszary, które możemy optymalizować i znajdziemy je bezpośrednio w panelu Google Ads (Google Adwords). Wiele innych parametrów, które mogą nam pomóc odnieść sukces znajduje się w Google Analytics. W narzędziu tym znajdziemy między innymi takie wskaźniki jak koszt konwersji, czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń czy wyrażona w procentach ilość nowych użytkowników na naszej stronie. Ważne jest, żeby optymalizować pod jeden wybrany parametr i dążyć do jego ulepszenia.

Prowadzoną przez nas kampanię możemy optymalizować w oparciu o kilka parametrów, muszą być one ze sobą powiązane. Nie dopuszczalne jest więc optymalizowanie po % nowych i powracających użytkowników, ale zestawiając ze sobą  koszt konwersji i współczynnik konwersji, możemy odnieść sukces. Warto więc zlecić prowadzenie kampanii Google Ads osobie, która zajmuje się tym na co dzień. Nie wyrzucimy pieniędzy w błoto, a zyskać możemy wielu nowych klientów, dzięki dobrze ustawionej i zoptymalizowanej kampanii Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *