Wiele firm szuka nowych klientów w Internecie. Do tego celu wykorzystują kampanie w sieci wyszukiwania Google Ads czy kanały Social Media takie jak Facebook, Linkedin czy Instagram.
Część z nich popełnia jednak błąd próbując samodzielnie prowadzić optymalizację kampanii Google Ads. Ich działania ograniczają się do stworzenia jej i czekania na efekty. Jednak po stworzeniu kampanii zaczyna się dopiero najważniejsza praca, jaką należy wykonać na koncie, aby zainwestowane w kampanie pieniądze zwróciły się i przyniosły nam wielu nowych klientów. Optymalizacja kampanii, bo o niej mowa to najważniejszy element prowadzenia kampanii Google Ads w jednym z wyżej wymienionych kanałów.
Jak to w życiu często bywa „nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej“. Na tym polega optymalizacja i powody, dla których należy wciąż wprowadzać zmiany i poprawiać nasze kampanie. Jeśli stworzymy „idealną“ kampanię, dobierzemy najlepsze frazy kluczowe, napiszemy najlepsze teksty reklamowe, zawsze będzie coś co będzie można w nich poprawić i ulepszyć.
Nigdy nie będziemy w stanie przewidzieć tego co wpiszą nasi potencjalni klienci i po jakich frazach trafią na naszą stronę. Więc stałe sprawdzanie i wykluczanie wpisywanych słów kluczowych czy ulepszanie tekstów reklamowych zajmie nam więcej czasu niż się spodziewamy. A mając inne obowiązki w firmie, nie wystarczy nam czasu, żeby jeszcze zaopiekować się odpowiednio kontem Google Ads (Google Adwords).
Tworząc każdą kampanię powinniśmy ustalić jaki jest jej cel i co ma nam przynieść. Obszarów, które wymagają optymalizacji jest dużo. Ilość zadań, jakie musimy wykonać zależy od miejsca, w które skierujemy nasze reklamy czy będzie to wyszukiwarka Google, czy reklama displayowa. Najważniejszymi obszarami jakie powinniśmy optymalizować są na pewno: słowa kluczowe i ich wykluczenia, stawki cpc, grupy demograficzne, budżet, jaki wykorzystujemy każdego dnia czy teksty reklamowe.
To tylko niektóre obszary, które możemy optymalizować i znajdziemy je bezpośrednio w panelu Google Ads (Google Adwords). Wiele innych parametrów, które mogą nam pomóc odnieść sukces znajduje się w Google Analytics. W narzędziu tym znajdziemy między innymi takie wskaźniki jak koszt konwersji, czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń czy wyrażona w procentach ilość nowych użytkowników na naszej stronie. Ważne jest, żeby optymalizować pod jeden wybrany parametr i dążyć do jego ulepszenia.
Prowadzoną przez nas kampanię możemy optymalizować w oparciu o kilka parametrów, muszą być one ze sobą powiązane. Nie dopuszczalne jest więc optymalizowanie po % nowych i powracających użytkowników, ale zestawiając ze sobą koszt konwersji i współczynnik konwersji, możemy odnieść sukces. Warto więc zlecić prowadzenie kampanii Google Ads osobie, która zajmuje się tym na co dzień. Nie wyrzucimy pieniędzy w błoto, a zyskać możemy wielu nowych klientów, dzięki dobrze ustawionej i zoptymalizowanej kampanii Google Ads.
Najnowsze komentarze