targetowanie reklam

Targetowanie reklam internetowych. Sprawdź jakie korzyści daje.

Targetowanie reklam internetowych to bardzo ważne zadanie podczas prowadzenia kampanii promocyjnych w sieci. Odpowiada ono w dużym stopniu za sukces, a także pozwala wykorzystać pełen potencjał reklamy. Często jednak osoby korzystające z digital marketingu nie wiedzą do końca, czym jest targetowanie, jakie korzyści daje i dlaczego należy przyłożyć się do niego w szczególny sposób. W tym tekście poruszamy wszystkie najważniejsze informacje, jakie musimy wiedzieć o targetowaniu, aby przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową w sieci.

Spis treści:

Czym jest targetowanie reklam internetowych?

Ogólnie świadome wybieranie odbiorców, do których skierujemy reklamę, ma wiele zalet. Jest to również jeden z ważniejszych procesów podczas tworzenia reklamy internetowej, który nigdy nie powinien pozostawać dziełem przypadku. 

Rozróżniamy dwa typy targetowania. Jest to targetowanie naturalne oraz te dostępne w programach reklamowych. Wspominając o targetowaniu naturalnym, będzie to wybieranie takich miejsc w internecie, w których przebywają osoby spełniające nasze cechy np. odnośnie zainteresowań lub wieku. Targetowanie takie najczęściej będzie dotyczyło tych wszystkich sposobów reklamy, które są otwarte i nie są oferowane komercyjnie przez konkretną firmę lub markę. Będzie to np. content marketing czy influencer marketing. Drugim rodzajem targetowania jest określenie grupy docelowej w programach reklamowych takich jak np. Google Ads czy Facebook Ads. Proces ten polega na wybraniu z listy tych cech, które muszą spełniać odbiorcy, by mogli zobaczyć reklamę lub tych, których nie mogą spełniać, aby ją otrzymać. 

Po określeniu odpowiednich cech, które muszą posiadać odbiorcy, by mogli zobaczyć reklamę i ustaleniu do kogo jest skierowana, wykonuje się targetowanie techniczne poprzez wybranie miejsca publikacji reklamy lub wybranie odpowiednich ustawień w systemie reklamowym. Targetowanie jest zatem procesem złożonym. Możemy przeprowadzić go samodzielnie lub zlecić określenie grupy docelowej profesjonalnej agencji marketingowej. 

Co nam daje targetowanie reklam?

Przede wszystkim targetowanie daje nam skuteczność reklamy, gdyż kierujemy ją do tych osób, które rzeczywiście, mogą być zainteresowane ofertą naszej firmy i z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z tej reklamy. Jest to dużo bardziej wydajne i efektywne, aniżeli kierowanie reklamy do dużej grupy osób, wśród której większość na pewno nie skorzysta z naszej oferty. 

Targetowanie poprzez swoją skuteczność wpływa również na efektywność finansową naszych działań reklamowych. Jeśli będziemy kierowali reklamę do osób, które z dużym prawdopodobieństwem, mogą skorzystać z naszej reklamy, będziemy wydawać mniej pieniędzy na pozyskanie jednego klienta. To wszystko sprawi, że będziemy pozyskiwali bardzo tanio klientów – znacznie taniej aniżeli przy reklamie nie targetowanej. Da nam to oszczędności, które będziemy mogli przeznaczyć na jeszcze intensywniejszą reklamę lub na inne rzeczy związane z działalnością naszej marki np. na jej rozwój. 

Targetowanie reklam internetowych daje nam również pozytywny odbiór naszej marki. Dzieje się tak, gdyż nasza reklama wyświetlana jest osobom zainteresowanym branżą, w której działamy. Osoby te będą zatem odbierały naszą reklamę neutralnie lub pozytywnie. Inaczej sprawa ma się przy wyświetlaniu reklamy niezwiązanej tematycznie z odbiorcami. Ci, mogą irytować się, że otrzymują regularnie przekaz reklamowy, który ich nie interesuje. Choć możemy sądzić, że nie powinniśmy przyjmować się zdaniem osób niezainteresowanych daną branżą czy kategorią tematyczną, należy podkreślić, że te osoby również, mogą wyrażać się negatywnie o naszej marce, nawet jeśli nie będą naszymi klientami. Negatywne opinie, mogą z kolei pozostać w internecie i być odnajdywane przez osoby zainteresowane już naszą kategorią tematyczną. 

Targetowanie daje nam również dużo łatwiejsze prowadzenie kampanii reklamowej. Jeśli nasz przekaz promocji będzie trafiał do osób zainteresowanych naszą matką, ułatwi to nam ich zdobywanie. Będziemy mogli również szybciej rozwijać prowadzenie naszego biznesu i świadczyć usługi na wyższym poziomie. Wszystko to wpłynie również na motywację i satysfakcję, które są ważnymi czynnikami działalności biznesowej. 

Określenie odpowiedniej grupy docelowej, a także rzetelne targetowanie reklamy daje nam równowagę i stabilność przeprowadzanego digital marketingu. Jeśli znajdziemy odpowiednią grupę docelową, w której będziemy sprzedawali nasze produkty lub usługi i regularnie będziemy kierowali do niej reklamę, będziemy mogli liczyć na regularne sprzedaże i dochód. To wszystko sprawia, że nie będziemy musieli poświęcać już czasu na określenie grupy docelowej w przyszłości, i będziemy mogli zajmować się bieżącą obsługą zleceń, inwestując jedynie część zarobionych pieniędzy w reklamę. Jest to bardzo ważne, gdyż stabilności w biznesie internetowym jest na wagę złota. 

Dlaczego powinniśmy się przyłożyć do targetowania reklam?

Jeśli wiemy już, czym jest targetowanie reklam internetowych, a także, co konkretnie nam daje, warto również powiedzieć dlaczego, warto przyłożyć się do tego elementu promocji internetowej. Przede wszystkim jest to bardzo ważny czynnik, który wpływa w istotny sposób na promocję marki w internecie. Nie możemy zatem go zlekceważyć, pomijać czy zignorować. Jest to po prostu faktem i musimy dostosować się do takiej sytuacji. 

Powinniśmy poświęcić też sporo uwagi targetowaniu, ze względu na potencjalne negatywne skutki, które mogą wystąpić. Będą one poważne, a często nawet dotkliwe. Brak odpowiedniego targetowania może skutkować całkowitą porażką kampanii reklamowej, a także utratą budżetu reklamowego. Biorąc zatem pod uwagę zarówno straty finansowe, a także straty potencjalnego zysku, który moglibyśmy zarobić odpowiednio targetując reklamę, zdecydowanie warto przykładać się do tego elementu procesu reklamowego.

Sprawdź moje ostatnie wpisy: