reklamy w sieci

Darmowe sposoby reklamy w sieci – Sprawdź jak możesz to robić i dlaczego warto te sposoby zlecić jednak freelancerom!

Reklamowanie się w sieci to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie klientów i budowanie marki. Internet daje wiele możliwości promocji w tym też te darmowe. Wiele osób chętnie z nich korzysta intensywnie promując swoją markę właśnie w taki sposób. Darmowe emitowanie reklamy w sieci ma wiele zalet jest ciekawym sposobem na działania promocyjne. W tym tekście odpowiadamy na pytanie czym są darmowe sposoby reklamy w sieci, przedstawiamy te najpopularniejsze i najciekawsze, a także odpowiadamy na pytanie dlaczego warto jednak zlecać darmowe sposoby reklamowania się w sieci freelancerom w zamian za opłatę.

Czym są darmowe sposoby reklamy w sieci

Darmowe sposoby reklamy w sieci to takie taktyki i strategie marketingowe, które nie wymagają opłacenia i które możemy wykonywać samodzielnie. Jest to jeden z najpopularniejszych sposobów reklamy w sieci, gdyż wiele marek nie posiada budżetu reklamowego lub nie może pozwolić sobie na nadmierne wydatki związane z reklamą, musząc skupiać się na prowadzeniu biznesu. Do puli darmowych sposobów reklamy możemy zaliczyć wiele sposobów promocji. Dzieje się tak, gdyż internet jest otwarty, a szeroko dostępna wiedza pozwala samodzielnie wdrażać różne strategie reklamowe. Za darmo można reklamować również różne projekty, marki czy firmy bez względu na wielkość marki, branży w jakiej działamy i celu jaki chcemy osiągnąć.

Prowadzenie profili w social mediach

Pierwszym sposobem darmowej reklamy w sieci jest działalność w mediach społecznościowych. Założenie i prowadzenie profilu w social mediach przyciąga duże ilości odbiorców, a także pozwala zaprezentować markę w ciekawy sposób. Do dyspozycji otrzymujemy wiele portali społecznościowych.

Najpopularniejszym z nich jest Facebook, ale powinniśmy pamiętać również o takich serwisach jak YouTube, Twitter czy LinkedIn oraz Instagram. Ogólnie jest ich nawet kilkanaście. Działanie to nie wymaga poświęcenia żadnego budżetu i możemy promować się w ten sposób samodzielnie w pełni za darmo.

profil w social media

Jeśli zdecydujemy się na prowadzenie profilu w mediach społecznościowych, przede wszystkim będziemy musieli samodzielnie go utworzyć dla także zoptymalizować. Jest stosunkowo prosta praca, gdyż w sieci znajdziemy wiele poradników i tutoriali na których proces ten jest dokładnie wyjaśniony przez ekspertów. Następnie będziemy musieli regularnie dodawać posty, aby profil był atrakcyjny dla odbiorców i aktualny.

Do kolejnych zadań, jakie będziemy musieli wykonywać samodzielnie, należy promowanie profilu na danej platformie społecznościowej np. na grupach tematycznych i przyciąganie odbiorców do naszej marki. Na profilu powinniśmy również angażować odbiorców organizując konkursy czy różnorodne inicjatywy. Choć działanie takie wydaje się proste, musimy pamiętać, aby wykonywać je regularnie oraz często, aby nasz profil był również regularnie odwiedzany przez użytkowników.

Marketing szeptany

Drugim sposobem na jaki możemy promować się za darmo w sieci jest marketing szeptany. Polega ona na dodawaniu w sieci opinii o naszej marce przez nas samych. Opinie te będą miały pozytywny wydźwięk i będę polecały naszą markę innym internautom. Mogą mieć one formę polecenie marki przez jej klientów lub osoby która o niej słyszały pochlebne opinie. Marketing szeptany umożliwia również otwarta polecenie naszej marki przez nas samych, a konkretny rodzaj promocji powinniśmy dopasować do charakterystyki firmy.

Mówiąc o wdrażaniu marketingu szeptanego samodzielnie za darmo, będziemy musieli wykonywać dwa typy czynności. Pierwszym z nich będzie tworzenie opinii na nasz temat, a drugim dodawanie tych opinii w Internecie. Tworząc opinie muszą być one jakościowe, bezbłędne, a także unikalne, aby nasza marka nie była posądzona o nachalność czy spamowanie.

Wpisy najczęściej mają kilka zdań i zawierają pozytywną rekomendację, a także nazwę marki i link do strony internetowej. Po wykonaniu konkretnej liczby wpisów powinniśmy umieszczać je w różnych miejscach w Internecie. Możemy robić na forach internetowych samodzielnie rozpoczynając wątki lub odpowiadając w istniejących. Dobrym miejscem na tego typu działalności są również w media społecznościowe, gdzie możemy znaleźć wiele dyskusji tematycznych. Pozytywne wpisy polecające naszą markę możemy dodawać również na YouTube, na blogach tematycznych czy na innych portalach z możliwością komentowania.

Content marketing

Nieco bardziej rozbudowanym sposobem marketingu szeptanego jest content marketing. Ten sposób promocji zakłada promowanie się poprzez jakościowe treści, które będziemy tworzyli i dodawali w internecie. To właśnie one mają skłonić użytkowników do zapoznania się z naszą marką. Content marketing jest jednym z najbardziej wartościowych sposobów promocji marki w sieci, które możemy wykonywać samodzielnie. Nie jest od nachalny, a także pozwala pozyskiwać klientów i budować pozytywny wizerunek marki.

Wdrażanie darmowego content marketingu będzie wymagało od nas nieco większej ilości pracy jak przy pozostałych sposobach darmowego reklamowania się w sieci. Możemy jednak ten sposób zyskać też dużo więcej korzyści. Przede wszystkim będziemy musieli samodzielnie tworzyć treści tematyczne oraz robić to wielkościowy sposób. Treści takie powinny być przede wszystkim merytoryczne, a także na uniwersalne tematy, które będą trafiały do dużego grona osób i będą aktualne przez długi czas.

content marketing

Same teksty powinny być napisane również odpowiednim językiem dobranym do danej grupy docelowej, a także odpowiednio sformatowane i posiadać odpowiednie oznaczenia. Jeśli już stworzymy odpowiednie treści — pisane, fotograficzne, wideo czy multimedialne lub interaktywne będziemy musieli również zamieszczać je w sieci. Możemy robić to w różnych miejscach takich jak fora internetowe, media społecznościowe czy nasza strona internetowa.

Dużym plusem samodzielnego wdrażania content marketingu jest fakt, iż nie musimy dbać o unikalność treści, gdyż nie służą one do pozycjonowania strony internetowej. Możemy umieszczać jeden stworzony artykuł czy treść w wielu miejscach, docierając dzięki jednemu tekstowi do bardzo dużej grupy osób. W miarę czasu zamieszczony content w sieci będzie regularnie przyciągał do naszej marki coraz większą ilość klientów, co również jest sporym plusem.

Inbound marketing

Inbound marketing to z kolei jedna z bardziej pasywnych strategii reklamowych, którą możemy wdrażać samodzielnie za darmo w internecie. Polega ona na umieszczeniu w sieci danych o naszej marce, które będą pozwalały odnaleźć w naszą firmę. Inbound Marketing jest tzw. marketingiem przyzwolenia, który polega na zwiększeniu widoczności naszej marki w sieci dzięki czemu odbiorcy będą mogli ją łatwo znaleźć samodzielnie poszukując nas i nie będąc bombardowanymi przekazami reklamowymi.

Jeśli będziemy chcieli reklamować się poprzez ten typ strategii, przede wszystkim będziemy musieli zamieścić samodzielnie informacje o naszej marce we wszystkich katalogach biznesowych, a także utworzyć wizytówkę Google Moja Firma na Google Maps. Będziemy również musieli stworzyć przynajmniej wizytówkowe profile w mediach społecznościowych na różnych platformach, a także powiadomić o istnieniu naszej marki potencjalnych klientów na forach internetowych.

Zaletą tego sposobu reklamy w sieci jest jego pasywność. Oznacza to, iż jeśli na początku wykonamy pewną pracę będzie ona przynosiła w przyszłości efekty i nie będzie wymagała od nas już żadnych czynności.

Social selling

Social selling czyli sprzedaż społecznościowa to jeden z najbardziej zaawansowanych, ale darmowych sposobów poprzez który możemy używać reklamy w sieci. Sprzedaż społecznościowa polega na nawiązywaniu kontaktów bezpośrednio z potencjalnymi klientami i nawiązywaniu z nimi realnej znajomości. Social selling opiera się o zasadę iż klienci wolą kupować od własnych znajomych, a nie anonimowych marek w sieci. Ten sposób darmowej promocji jest polecany szczególnie jeśli zajmujemy się sprzedażą drogich produktów gdzie możemy zainwestować czas na nawiązanie regulującej znajomości. W ten sposób możemy również stawać się rozpoznawani w środowisku tematycznym np. na grupach w social mediach publikując regularnie, wymieniając poglądy czy dyskutując bezpośrednio z konkretnymi osobami, a nie emitując szeroki przekaz reklamowy do wszystkich.

Dlaczego warto darmowe sposoby reklamy w sieci zlecać freelancerom?

Na rynku dostępnych jest coraz więcej freelancerów, którzy oferują wykonanie darmowych sposobów promocji markom. Dlaczego zatem tak się dzieje skoro możemy poszczególne sposoby reklamy wdrożyć samodzielnie w sieci bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów? Oferty te nie są jednak pozbawione sensu oraz logiki i są w pełni usprawiedliwionymi a korzystanie z nich ma wiele zalet.

Przede wszystkim zlecanie darmowych sposobów promowania się w sieci specjalistom to zaoszczędzenie dużej ilości czasu. Skuteczne stworzenie reklamy w sieci – nawet te najprostsze są często mozolne i długotrwałe. Poprzez to musimy przekazywać duże ilości czasu oraz energii na ich wykonywanie zaniedbując często własne marki i biznesy. Zlecając darmowe i dostępne szeroko sposoby reklamowe freelancerom możemy zatem uzyskać cenny czas którego nie możemy kupić w żaden inny sposób, a, które możemy spożytkować na inne zadania związane np. z prowadzeniem naszej marki.

Zlecenie wykonania darmowych sposobów reklamy freelancerowi to również – co może zdziwić opłacalność finansowa. Przekazując pieniądze w zamian za nie uzyskamy dużo więcej korzyści aniżeli wykonując działania promujące samodzielnie. Będzie to dużo bardziej efektywne i pozwoli szybciej rozwijać się naszej marce. Samodzielne promowanie się w Internecie za darmo jest zatem wskazane jedynie na początku promocji marki gdy nie posiadamy jeszcze środków na ten cel. Jeśli jednak posiadamy budżet, zdecydowanie lepiej jest skorzystać z oferty specjalisty Google Ads czy specjalisty Facebook Ads gdyż inwestycja taka przyspieszy cały proces reklamowy.