Dynamiczna reklama w wyszukiwarce

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google Ads DSA – zalety, wady i sposób użycia.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google (DSA) są typem kampanii, która rozszerza zakres zapytań i zwiększa liczbę odwiedzin w witrynie. Jeśli nie wiecie jak odpowiednio je skonfigurować twoje kampanie mogą przynieść straty.

Co to są dynamiczne reklamy w wyszukiwarce?

DSA są podobne do tradycyjnych kampanii tekstowych, ale różnią się pod jednym ważnym względem. Przy tworzeniu reklam DSA rezygnujemy z dodawania słów kluczowych, na które będą pojawiać się nasze reklamy. Używamy do tego naszych stron www. Google dopasuje na podstawie treści znajdujących się na stronie odpowiednie zapytania użytkowników i wyświetli dynamicznie dostosowaną reklamę. Kampania będzie wyświetlała się w wynikach wyszukiwania Google i nie będzie różniła się niczym od tradycyjnej reklamy tekstowej.

Czym różni się kampania DSA od tradycyjnej reklamy tekstowej?

Dynamiczne nagłówki reklam

Brak konieczności wyboru słów kluczowych to nie jedyna różnica między kampanią DSA a zwykłą kampanią tekstową. Nagłówki tworzone są dynamicznie na stronie wyników wyszukiwania. Informacje znajdujące się w nagłówku pobierane są bezpośrednio ze strony internetowej. Reklamodawca musi napisać tekst reklamowy, jest to jednak jedyna rzecz, którą może zmienić. Posiadanie w witrynie dobrze dopasowanych nagłówków produktów jest najlepszą praktyką i może uskutecznić reklamę DSA.

Oto przykład stworzonej reklamy DSA z ofertą firmy Nikon:

Licytacja stawek CPC

Podobnie jak kampania tekstowa, kampanie DSA pojawiają się według kosztu kliknięcia CPC. Licytacje odbywają się na takich samych zasadach jak w reklamach tekstowych. W przeciwieństwie jednak do reklam tekstowych nie stosuje się stawek dla poszczególnych słów kluczowych, ponieważ DSA nie używa słów kluczowych. Dostosowujemy stawki do poziomu automatycznego kierowania. Automatyczne kierowanie to lista stron i podstron w obrębie Twojej reklamowanej witryny, na które będziesz kierować swoje reklamy.

Plusy i minusy kampanii DSA

Plusy

Stosowanie kampanii DSA przynosi wiele zalet. Najważniejsze z nich to:

  • Dzięki dobrze rozbudowanej stronie pozwala znaleźć nowe atrakcyjne dla Twojej kampanii słowa kluczowe. Dzięki indeksowaniu Twojej witryny z listą wszystkich produktów. Pomoże wypełnić lukę w zasięgu oraz wyświetlać reklamy na słowa kluczowe, które w tradycyjnej reklamie tekstowej oznaczone by były jako „niska liczba wyszukań“,
  • Tworzenie reklam jest znacznie łatwiejsze dzięki automatycznie generowanym nagłówkom na podstawie strony www. Pozostaje jedynie stworzyć dwa teksty reklamowe, to najważniejsza część czyli nagłówek, który przyciągnie użytkowników do Twojej witryny zostanie wygenerowany automatycznie,
  • Łatwa konfiguracja. Stworzenie tradycyjnej reklamy tekstowej wymaga wiele pracy. Dodanie słów kluczowych, stworzenie tekstów reklamowych wraz z nagłówkami. Przy kampaniach DSA tworzymy tylko 2 teksty reklamowe. Uruchomienie takiej kampanii zajmuje więc tylko kilka minut.

Z drugiej strony istnieje kilka rzeczy, na które należy uważać podczas korzystania z kampanii DSA.

  • Brak pełnej kontroli to jeden z poważniejszych minusów kampanii DSA. Nie mamy pełnej kontroli nad tym na jakie konkretne zapytania będzie pojawiała się nasza reklama. Stworzenie rozbudowanej listy słów wykluczających ma więc tutaj ogromne znaczenie. Konieczne jest więc stałe monitorowanie listy wyszukiwanych haseł oraz jej stała rozbudowa.
  • Brak dostosowania nagłówków. Automatycznie stworzone nagłówki są świetne, jednak w DSA nie mamy możliwości kontroli tego jakie komunikaty wyświetlają się w naszych reklamach. Jeśli chcemy mieć taką kontrolę reklama DSA nie będzie dla nas dobrym rozwiązaniem. Przeglądając raport wyszukiwanych haseł zobaczysz, jakie nagłówki się poajwiają i do której strony docelowej prowadzą.
  • Zapytania marnujące budżet to częsty problem na wielu kontach zarówno w tradycyjnych tekstach reklamowych, jak i przy kampaniach DSA. Kilka zapytań może przepalić całodzienny budżet, zanim zostaną wyświetlone reklamy, które przyniosą nam konwersję. To kolejny powód, dla którego stworzenie i stała rozbudowa wykluczających słów kluczowych jest tak ważna.

Konfiguracja kampanii DSA

Konfiguracja kampanii DSA w Google Ads jest bardzo prosta. Podczas tworzenia nowej kampanii przejdź przez proces tworzenia kampanii tekstowej. W trakcie przechodzenia przez ustawienia kampanii zaznacz opcję „Więcej ustawień“ a następnie wypełnij pole „Ustawienia dynamicznych reklam w wyszukiwarce“.

Musisz wprowadzić domenę swojej strony www i przejść do tworzenia grup reklam. W ramach każdej grupy reklam będziesz mógł przejść do podkarty „Dynamiczne cele reklamy“, gdzie wpisując „Zawiera URL“ dodać nowy automatyczny cel.

Po skonfigurowaniu automatycznego kierowania dla każdej grupy reklam konieczne będzie utworzenie reklamy dynamicznej. Wszystko co musisz zrobić to stworzyć dwa teksty reklamowe po 90 znaków. Nagłówki wygenerowane zostaną automatycznie.

Optymalizacja kampanii DSA

Podobnie jak w większości kampanii Google Ads, istnieje wiele skutecznych sposobów na optymalizację kampanii. Przed rozpoczęciem optymalizacji najważniejsze, jest stworzenie odpowiedniej struktury i prawidłowe dodanie wyszukiwanych adresów URL witryny.

Planując stworzenie kampanii DSA powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie Gdzie brakuje nam zasięgu? Lub, która cześć witryny jest słabo wypromowana?

Tworząc strukturę w kampanii DSA powinieneś spojrzeć na nią tak samo jak w przypadku tworzenia tradycyjnej kampanii tekstowej. Zastanów się jakie masz kategorie produktów i jak bardzo są one szczegółowe. Po stworzeniu listy różnych kategorii produktów i stopnia ich złożoności zrozumiesz jak powinna wyglądać kampania DSA.

1. Utworzenie solidnej struktury kampanii.

Ponieważ kampanie DSA wykorzystują automatyczne kierowanie, pamiętaj o ułożeniu swoich automatycznych celów w najbardziej konkretne grupy reklam. Dostosowanie każdej grupy reklam dla danych produktów lub kategorii pozwoli na lepszą kontrolę i zarządzanie.

Na przykład jeśli prowadzisz sklep z obuwiem i utworzyłeś kampanie DSA dla różnych rodzajów butów, które sprzedajesz, możesz dostosować indywidualne grupy reklam dla automatycznych celów dla każdego rodzaju butów: sportowych, eleganckich, trekkingowych itd. Każda z tych grup może mieć swoją unikalną grupę reklam, dzięki dostosowaniu opisu i dostarczeniu dzięki Google dynamicznie generowanych nagłówków reklam.

2. Odpowiednie dobieranie słów kluczowych i tworzenie kampanii typu Catch-all.

Kampanie DSA zostały zaprojektowane z dwóch powodów:

  • Żeby rozszerzyć zasięg zapytań,
  • Żeby poprawić jakość reklam,

W przypadku dynamicznych reklam i stron docelowych po kliknięciu należy rozważyć mapowanie zapytań. Ważne jest, aby dodać wykluczające słowa kluczowe do różnych grup reklam i kampanii DSA. Pomoże to wyświetlać reklamy na podstawie najtrafniejszego zapytania z najtrafniejszą reklamą.

Po zakończeniu budowania struktury kampanii powinieneś utworzyć kampanię typu catch-all, która ma na celu wyłapanie wszystkich innych zapytań, które nie pojawiają się w kampaniach kategorii. Może się to zdarzyć z wielu powodów, ale taka kampania powinna być skierowana na wszystkie podstrony w Twojej witrynie.

3. Dodawanie nowych słów kluczowych

Kampanie DSA mają na celu zwiększenie zasięgu Twojej strony w wyszukiwarce Google. Ważnym, ale często pomijany krokiem jest nie tylko dodawanie wykluczających słów kluczowych, ale również dodawanie słów kluczowych do kampanii tekstowych.

Rozszerzając listę wykluczających słów kluczowych, w celu lepszego dopasowania Twoich kampanii do zapytania użytkowników, warto rozważyć dodawanie słów kluczowych do kampanii tekstowych. Sprawdź, które słowa kluczowe w kampaniach DSA mają dużą ilość wyświetleń i kliknięć, wysoki CTR oraz dużą ilość konwersji i dodaj je do swoich reklam tekstowych. Pozwoli Ci to na lepszą optymalizację tych słów, a nie poleganie na kampaniach DSA.

4. Podkreśl promocje

Pozwól sobie na umieszczanie w tekstach reklamowych informacji o aktualnych promocjach czy wyprzedażach. Nagłówki zostaną wygenerowane automatycznie. Pokazanie promocji pozwoli Ci stworzyć lepsze wrażenie na użytkownikach, ponieważ będzie on mógł zobaczyć produkty i wszystkie oferty, które pomogą mu podjąć decyzję o zakupie.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to świetny sposób na rozwiązanie wielu problemów z konwencjonalnymi reklamami tekstowymi. Korzystanie z treści witryny lub kanałów strony, kampanie DSA umożliwiają skalowanie i mogą być bardzo wydajne. Chociaż pamiętajcie, że jest to rodzaj kampanii, na którą trzeba zwracać baczną uwagę. Jednak przy odpowiednim zarządzaniu możesz uzyskać świetną wydajność i przenieść swoją firmę na wyższy poziom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *