Prowadzenie i optymalizacja fanpage na Facebooku wydaje się prostym procesem. Niestety większość przedsiębiorców nie wie, jak się do tego zabrać. W tym tekście poznasz techniki, które z pewnością pomogą Ci wprowadzeniu fanpage na Facebooku!
Spis treści:
Dzięki niemu potencjalni klienci identyfikują Twoją firmę. W zdjęciu profilowym powinno znaleźć się logo twojej działalności. Twoja Twarz również może być głównym zdjęciem, pod warunkiem że klienci identyfikują twoją osobę z działalnością, jaką prowadzisz np. księgowa, nauczyciel, mentor. W większości firm, które sprzedają produkty, lub tworzą wieloosobową firmę-logo jest najlepszym rozwiązaniem.
Powinno nawiązywać do działalności Twojej firmy. Można tu pokazać czym się zajmujesz lub stworzyć odpowiednią grafikę by zachęcić klienta do zapoznania się z ofertą. Ważne jest, by pokazać na grafice najważniejszą informację – czyli czym zajmuje się twoja firma!
Większość agencji marketingowych używa tego terminu, ponieważ posty na twoim fanpage to nic innego jak komunikacja z klientem. Tutaj ważnym elementem jest spójność z twoim logo oraz ofertą. Grafiki dodawane na koncie firmowym powinny nawiązywać do twojej firmy, powinny być informacyjne i dawać wiedzę merytoryczną. Nie radzę dodawać postów typu ” zabawne kotki”, lub informacji kompletnie nie związanych z tematem twoich usług lub produktów. Twój potencjalny klient przegląda profil firmowy, by sprawdzić rzetelność firmy i opinie innych Twoich klientów. To właśnie dzięki informacjom jakie zawierają Twoje posty klient decyduje, czy zaufa Twojej firmie lub nie.
To, że posty nie mają dużo „like” i komentarzy, nie oznacza, że nie są ważne. Nic bardziej mylnego. Posty dodawane regularnie podnoszą wiarygodność firmy, pokazują Twoją wiedzę w zakresie Twojej działalności. Najważniejsze, że dodawanie merytorycznych postów stawia Cię w roli eksperta! Najlepszym rozwiązaniem jest zaplanowanie swoich postów na najbliższy miesiąc. Pomaga to w zaplanowaniu strategii oraz w osiągnięciu wizji wyglądu całego fanpage. W funkcji Facebooka istnieje zakładka „Creator Studio” – tam znajdziesz możliwość zaplanowania postów. Dodajesz treść ,czyli tekst postu oraz zdjęcie, lub video.
Następnie możesz zmienić datę na przyszłą, tzn. zaplanować kiedy post ma się wyświetlić. W ten sposób w jeden dzień możesz przygotować np. 10 postów (tekst i grafiki) i zaplanować je, by wyświetlały się w wyznaczone dni i wyznaczone godziny. W ten sposób nie zapomnisz o systematycznym dodaniu postu na swój fanpage. Preferowane jest, by dodać 3 posty tygodniowo.
Tematyka postów będzie zależeć od twojej działalności, ale posty nie muszą być długie. Ważne by dodawać je systematycznie i starannie je przygotować. W każdym miesiącu w komunikacji powinny znaleźć się posty merytoryczne, opisy produktów lub usług, opinie Twoich klientów, posty lifestyle, posty zachęcające do debaty- np. księgowa – „co sądzicie o nowym podatku jaki wprowadził rząd?”. Przykłady na posty można znaleźć w Internecie lub poszukać odpowiedniego planera w formie papierowej.
To bardzo ważny element- nie zapominaj o uzupełnieniu informacji na temat Twojej firmy. Sprawdź czy na pewno na fanpage znajduje się: nr telefonu, adres, e-mail, link do strony www, linki do innych profili społecznościowych i inne dodatkowe informacje, które mogą być ważne. Jeśli dane kontaktowe nie będą uzupełnione, klient nie uwierzy w istnienie firmy. Firmy, które działają legalnie nie mają nic do ukrycia, czyli jawnie udostępniają nr telefonu i inne dane kontaktowe. W ten sposób nowy klient ufa, że firma jest wiarygodna.
Komunikator jest już Ci dobrze znany, ale czy znasz wszystkie jego funkcje? Przede wszystkim zadbaj o ustawienie automatycznej wiadomości na komunikatorze. To ułatwi pierwszy kontakt nowemu klientowi, w momencie kiedy akurat nie jesteś dostępny. Tu bardzo ważna sprawa! Zawsze odpisuj klientowi w 24h. Nigdy nie pozostawiaj wiadomości bez odpowiedzi. Pomimo że klient sam napisał i dostał automatyczną wiadomość, powinien dostać wiadomość od fizycznego człowieka. W ten sposób nowy klient poczuje się ważny i doceniony.
Nawiązywanie relacji z nowymi klientami sprawia, że chętniej korzystają z usług danej firmy. Jeśli Ty jako właściciel nie możesz tak szybko odpisywać, poproś inną osobę, by czuwała nad Messengerem i odpisywała na wiadomości. Niestety statystycznie 80% firm nie potrafi nawiązać dobrej relacji z klientem, przez co tracą pieniądze. Szanując każdego klienta, masz większe szanse na pozyskanie go na stałe.
Istnieje na Facebooku dodatkowy sposób na pozyskanie ruchu. Są to płatne reklamy i wielu przedsiębiorców próbuje swoich sił. Ja jednak odradzam samodzielnego ustawiania takich kampanii, ponieważ trzeba je dobrze przygotować. Nie poprawne przygotowanie sprawi, że po prostu stracisz pieniądze. Będziesz musiał zapłacić Facebookowi za wyświetlenie reklam, które nie przynoszą żadnych efektów. Jeśli jednak chcesz spróbować polecam znaleźć odpowiednią agencję, lub przejść szkolenie w tym zakresie.
Moim zdaniem, reklama Facebook Ads jest trampoliną dla wielu biznesów, a efekty po ich ustawieniu są bardzo duże pod warunkiem, że ustawiają je osoby z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Myślę, że po zastosowaniu tych kilku uwag, twój fanpage ruszy z kopyta. Najważniejsze jest, by zaplanować swoje działanie. Grafiki i tekst postów muszą być spójne z całym wizerunkiem firmy. Jeśli logo jest w kolorze niebieskim, to grafiki powinny być kolorystycznie dopasowane. Na grafikach powinno także znaleźć się logo firmy. Posty powinny mieć zachowane odpowiednią formę. Wszystko to sprawi, że klient będzie z zaciekawieniem przeglądać Twój profil firmowy i chętniej skorzysta z usług lub produktów. Powodzenia!
Moje ostatnie wpisy:
Najnowsze komentarze