Rozmiary banerów Google Ads

Formaty reklam displayowych Google: jakiego rozmiaru najlepiej użyć w kampanii banerowej w sieci reklamowej?

Konfiguracja i wstępna optymalizacja reklam w sieci reklamowej Google często może przysporzyć wiele problemów, marnując czas i budżet reklamowy. Jednak nie zawsze tak musi być. Jeśli chcesz dotrzeć do dużej grupy potencjalnych klientów i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki reklama displayowa jest doskonałym wyborem. Jednym z najlepszych sposobów na uniknięcie starty czasu, wysiłku, a przede wszystkim budżetu reklamowego jest optymalne wybranie najlepszych rozmiarów banerów. 

Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że wszystkie formaty banerów Google Ads są sobie równe, prawda jest taka, że nie wszystkie przyniosą taki sam efekt. Poniżej omówię, które rozmiary banerów najlepiej wybrać w kampanii displayowej. 

Czy rozmiar reklamy displayowej Google naprawdę ma znaczenie?

W trakcie tworzenia kampanii banerowej w sieci reklamowej zdecydować musimy, które formaty banerów stworzymy i umieścimy w kampanii. Sieć reklamowa Google wyświetla banery reklamowe w setkach witryn dostępnych w sieci Google. To one decydują, które rozmiary banerów umieszczą na swojej witrynie. Niektóre z nich mogą dopuszczać banery reklamowe po bokach, inne na górze, a jeszcze inne na dole strony. Stworzenie banerów w niewłaściwym rozmiarze ograniczy zasięg kampanii, spowoduje brak odpowiedniej liczby wyświetleń banerów. Jeśli kierujesz reklamy na wybraną niszę, doprowadzić może do całkowitego zaprzestania wyświetlania reklam. 

Dlatego też stworzenie jednego lub dwóch rozmiarów reklam displayowych Google może nie przynieść Ci odpowiedniego dotarcia do potencjalnych odbiorców. Niektóre witryny wymagają mniejszych rozmiarów w formie kwadratów np. 250×250, a inne większych w formie prostokąta np. 728×90. Niektóre witryny będą więc blokować reklamy w rozmiarze baneru, albo omijać większe lub mniejsze formaty. Jedynym i najskuteczniejszym rozwiązaniem jest stworzenie kilkunastu rozmiarów banerów oraz ich optymalizacja. 

W wyborze rozmiarów formatów reklamowych należy wziąć pod uwagę jeszcze jedną ważną kwestię. Rozmiar banerów na urządzeniach mobilnych. Obecnie Google promuje wyświetlanie reklam na urządzeniach mobilnych w sieci reklamowej, z uwagi na rosnącą popularność urządzeń mobilnych. Daje to możliwość wyświetlania banerów reklamowych na całym ekranie telefonu komórkowego, a nie na części ekranu jak to ma miejsce w przypadku komputerów stacjonarnych. Dzięki temu Twoje banery będą lepiej widoczne dla potencjalnych klientów. Dlatego tworząc i wybierając formaty reklamowe w sieci reklamowej, pamiętajcie o uwzględnieniu rozmiarów wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. 

Biorąc pod uwagę to, że w trakcie tworzenia banerów reklamowych mamy mnóstwo zmiennych, śmiało możemy stwierdzić, że wybranie odpowiedniego rozmiaru banerów będzie miało znaczenie dla skuteczność reklam. Będziemy mieć wpływ na częstotliwość wyświetlania reklam czy miejsce wyświetlania reklam na urządzeniach mobile oraz desktop. 

Najpopularniejsze rozmiary banerów w reklamach displayowych Google.

Jeśli prowadziłeś już kampanię banerową w sieci reklamowej w raporcie z kampanii sprawdzisz, które banery uzyskały najlepsze wyniki. Jeśli jednak planujesz pierwszą kampanię poniżej, przedstawię najpopularniejsze rozmiary banerów. Jeśli masz ograniczone możliwości finansowe weź pod uwagę tych pięć rozmiarów

#1. Google Ads banery 300×250 

Rozmiar ten uważany jest jako rozmiar średniego prostokąta. Jest jednym z najczęściej używanych i wyświetlonych banerów reklamowych. Jest kompaktowy i nie zajmuje dużo miejsca w porównaniu do rozmiaru np. 300×600. Jest on więc korzystny dla wielu właścicieli witryn, które dopuszczają wyświetlanie reklam banerowych na swojej stronie. 

Kolejnym atutem tego rozmiaru jest to, że jest on przeważnie osadzony pomiędzy akapitami w tekście na stronie, co zmniejsza prawdopodobieństwo pominięcia go przez użytkowników. Dostępność oraz umiejscowienie baneru w witrynie to doskonała opcja dla reklamodawców. 

#2. Rozmiar baneru Google Ads 336×280

Drugim typem reklamy jest duży prostokąt. Rozmiar ten nie uzyskuje tak dużej liczby wyświetleń co poprzedni, mimo to duża liczba witryn dopuszcza go do wyświetlania. Jest on odrobinę większy od rozmiaru 300×250. Sprawia to, że jest on podobnie jak poprzedni wyświetlany pomiędzy tekstami na stronach wydawców. Podobnie jak powyżej sprawia to, że większa liczba użytkowników może go zobaczyć. 

#3 Rozmiar baneru 728×90 

Rozmiar ten nazywany jest jako długi baner. Wyświetlany jest często na górze strony, na której jest publikowany. Doskonały wybór dla firmy, która chce zadbać o jak największą widownię dla swoich banerów. 

Google twierdzi, że powinien on być zawsze umieszczony na górze strony lub na forach internetowych. Wyświetlanie go w innym miejscu nie przyniesie Ci spodziewanych rezultatów. 

#4 Baner Google Ads 300×600 

Rozmiar ten nazywany jest połową strony, pomimo tego, że nie obejmuje połowy strony. Wybór tego rozmiaru zapewnia więcej miejsca do przekazania treści. Zajmują więcej miejsca na stronie co, przyciąga bardziej wzrok. 

Dobre umieszczenie tego baneru przyniesie Ci dobre wyniki. Google sprawdziło, że format ten jest w ostatnich miesiącach jednym z najpopularniejszych rozmiarów pod względem liczby wyświetleń. 

#5 Rozmiar baneru Google Ads 320×100

Rozmiar ten nazywany jest dużym banerem mobilnym. Doskonały wybór na urządzenia mobilne. Doskonale układa się na ekranie, nie odciągając jednocześnie od treści na stronie. 

Rozmiar banerów dla reklam display na komórki 

Zmieniające się przyzwyczajenia użytkowników sprawiają, że projektując kampanie reklamowe nie możemy zapomnieć o wersjach na urządzenia mobilne. Ruch reklamowy na urządzenia mobilne stale rośnie i w 2021 roku liczba użytkowników szukających produktów lub usług na urządzeniach mobilnych osiągnęła 4,32 miliarda na całym świecie. 

Tak duża liczba użytkowników przeglądających internet na swoich telefonach komórkowych zmusza reklamodawców do stworzenia kampanii banerowych w sieci reklamowej również na wersję mobile. 

Dlatego warto skierować reklamy Google Ads w formatach, które dobrze wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. 

Jakich formatów najlepiej użyć w kampaniach displayowych Google Ads?

Niektóre rozmiary doskonale pokrywają się z rozmiarami wyświetlanymi na urządzeniach stacjonarnych. Niektóre z nich jednak nie pasują do wersji mobilnych. 

W trakcie tworzenia banerów na urządzenia mobilne weź pod uwagę poniższe rozmiary:

  • 300×200
  • 300×50
  • 300×100
  • 250×250
  • 200×200

Rozmiary te wyświetlą treści na urządzeniach mobilnych, zmieszczą się na całym ekranie i nie będą rozciągnięte. Optymalizacja reklam na urządzeniach mobilnych zapewnia wyświetlanie reklam w najlepszy możliwy sposób, użytkownikom korzystającym z telefonów komórkowych. 

Podsumowanie

Konfiguracja oraz wybór formatów dla reklam displayowych Google może być trudna. Błędny wybór formatów doprowadzić może do mniejszej liczby wyświetleń i kliknięć reklam. Jak powyżej napisałem rozmiar, ma znaczenie dla wyświetlania i kliknięć na urządzeniach mobilnych oraz desktop. 

Jeśli chcesz dotrzeć do dużej liczby użytkowników, nie twórz jednego rozmiaru. Eksperymentuj z rozmiarami banerów i wybieraj najskuteczniejsze dla Twojej firmy. Nie przestawaj tylko na eksperymentów odnośnie rozmiarów banerów w reklamach dispalyowych. Sprawdzaj i testu również kolory, teksty reklamowe, wezwania do działania. Tylko z połączenia wszystkich elementów uzyskasz najlepsze wyniki i sprowadzisz na swoją stronę największą liczbę użytkowników. 

Jeśli masz problem ze stworzeniem swojej kampanii banerowej w sieci reklamowej, skontaktuj się ze specjalistą Google Ads takim jak ja. Pomogę Ci stworzyć kampanię displayową i sprowadzę największą liczbę użytkowników na Twoją stronę. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *