performance max

Google Ads i kampania Performance Max — Nowość która zaskakuje skutecznością.

Wraz z początkiem 2022 roku Google wprowadziło nowy typ kampanii reklamowej w Google Ads – Performance Max. Stanowi ona swego rodzaju zagadkę dla reklamodawców, ale w tym wpisie staramy się rozwiać wszystkie wątpliwości i prezentujemy najważniejsze informacje o tym typie kampanii.


Czym jest kampania Performance Max?

Kampania Performance Max to najnowszy typ kampanii reklamowej. Polega ona na automatyzacji procesu reklamowania się – na podstawie podanych przez nas danych wejściowych. Kampania Performance Max stara się najskuteczniej i najefektywniej jak tylko można osiągać wybrany przez nas uprzednio cel, wykorzystując do tego automatyzację oraz swoje zaawansowane algorytmy.

W tym rodzaju kampanii to Google Ads zajmuje się największą częścią procesu reklamowego w porównaniu do innych typów. Balans konfiguracji i zarządzania jest przesunięty maksymalnie w stronę automatyki Google, a nie samodzielnej konfiguracji. Google samo zarządza dystrybucją i emitowaniem reklam, dysponowaniem budżetem oraz testowaniem i wybieraniem najlepszych opcji kompani reklamowej.

Google Ads Lublin przy kampanii Performance Max emituje automatycznie stworzoną przez nas reklamę w najlepszych konfiguracjach w takich miejscach jak:

  • Google Maps
  • YouTube
  • Gmail
  • karty Google Discovery
  • sieć Google Display Network
  • wyszukiwarka Google

Choć kampania reklamowa Google Performance Max wykonuje wiele zadań automatycznie, po naszej stronie z kolei zostaje: integracja z e-sklepem (modułem Google Merchant Center), optymalizacja konwersji, przygotowanie odpowiednich kreacji reklamowych, określenie budżetu reklamowego

Określając budżet reklamowy mamy do wyboru tylko dwa podstawowe elementy, takie jak maksymalne koszt pozyskania klienta i maksymalna wartość konwersji ROAS. Pokazuje to jak bardzo zautomatyzowany jest ten typ kampanii reklamowej.

Kampanię Performance Max możemy uruchomić poprzez utworzenie nowej reklamy, wybranie celu reklamowego i odpowiedniego typu reklamy – Performance Max. Dalsza konfiguracja jest maksymalnie uproszczona i polega na podawaniu podstawowych informacji o reklamie Performance Max .

Plusy i zalety

Choć kampania reklamowa Performance Max funkcjonuje jeszcze na rynku dosyć krótko i trudno określić jej wszystkie praktyczne mocne strony, możemy jednak podkreślić te elementy, które już na ten moment pozytywnie wyróżniają ten typ kampanii reklamowej. Będzie to z pewnością:

  • pozyskiwanie większej ilości klientów dokonujących konwersji
  • szczegółowe statystyki kampanii reklamowej Performance Max
  • maksymalna optymalizacja rentowności reklamy Performance Max
  • Kiedy warto używać Performance Max?

Kampania reklamowa Google Performance Max dzięki niespotykanej do tej pory automatycznej charakterystyce, może być używana szczególnie w niektórych sytuacjach. Mogą być to zatem sytuacje gdy:

  • chcemy zmaksymalizować efektywność kampanii reklamowej
  • mamy konkretny cel reklamowy
  • chcemy wyjść poza reklamy płatnych wyników wyszukiwania
  • chcemy obsługiwać różne kanały reklamy w jednej kampanii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *