Google Merchant Center to sprawdzona metoda sprzedaży, która może przysporzyć sprzedającym wielu nowych klientów. Poniżej kilka najlepszych praktyk i sposobów na zwiększenie liczby kupujących. Wystawiając produkty za pomocą kampanii produktowej w Google Ads pamiętać należy o trzech ważnych elementach: pliku produktowym i danych produktów, wydatkach na kampanię Google Merchant Center i sposobie ustawienia kampanii Google Merchant Center.
Żeby wyświetlać reklamy produktów, z Twojego sklepu Google potrzebuje informacji o tych produktach. Sposobem przekazywania tych informacji do Google jest feed produktowy. Może on być stworzony w formie arkusza kalkulacyjnego, gdzie znajdą się wszystkie informacji o produktach. Co sprzedajesz, rozmiar, kolor, adres URL, adres URL zdjęcia, cenę, indywidualny numer GTIN czy dostępność w magazynie. Pamiętać należy, że wraz ze zmieniającą się ofertą sklepu np. cenami produktów plik ten musi być aktualizowany. Innym sposobem gdzie nie musimy się martwić o aktualizację pliku produktowego jest pobranie go bezpośrednio z naszego sklepu w postaci linku URL.
Google podobnie jak w przypadku tekstowych reklam w sieci wyszukiwania określa, które produkty z pliku produktowego pojawią się w wynikach wyszukiwania. Ich pokazanie zależy np od oferowanej przez nas stawki CPC czy informacji o produkcie. Google dostosowuje te dane do haseł wyszukiwanych przez użytkowników. Z tego powodu powinniśmy skoncentrować się na prawidłowym przygotowaniu pliku produktowego. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na jak najlepsze dopasowanie tytułów i opisów naszych produktów do sposobu w jaki wyszukują je nasi potencjalni klienci.
Przy przygotowaniu reklamy produktowej Adwords pamiętać musimy o stworzeniu tytułów i opisów produktów z uwzględnieniem tego czego szukają nasi potencjalni klienci np. jakich marek szukają, rozmiarów, nazw konkretnych produktów czy kategorii np. jeśli oferujesz artykuły dla niemowląt np. wózki dziecięce.
Po ustaleniu jakich terminów chcesz używać w tytułach i opisach produktów uporządkuj ich kolejność. Chociaż nie ma na to potwierdzonych danych, zauważyć można, że Google liczy tytuły i opisy produktów w plikach danych od lewej do prawej biorąc pod uwagę ich ważność. Zawarte informacje na początku tytułu i opisu są brane bardziej pod uwagę niż dalsza część tekstu. Dlatego też tworząc plik produktowy staraj się umieścić ważniejsze informacje na początku tekstu, z kolei mniej ważne informacje w dalszej części tytułu czy opisu.
Koszt w reklamach produktowych Google określa, które reklamy z feedu produktowego będą wyświetlane na podstawie danych z pliku oraz kwoty, jaką będziemy chcieli zapłacić w licytacji Google Ads.
Podobnie jak we wszystkich rodzajach kampanii Google, również tutaj nie ma minimalnej stawki jaką musimy zapłaci za wyświetlanie naszych reklam. Licytować możemy już od 0,01 zł, podobnie sprawa ma się z minimalnym budżetem. Dzięki temu mamy kontrolę nad tym ile wydany w Google. Możemy wydać na kampanie Google Ads 1 zł dziennie, 1 zł miesięcznie lub 1000 zł miesięcznie. Określenie budżetu dziennego/miesięcznego pozwoli nam ocenić jak często nasze reklamy będą się wyświetlać.
Z własnego doświadczenia jako specjalista Google Ads zauważyłem, że koszt reklamy produktowej jest o wiele niższy niż w pozostałych kanałach Google. Prawidłowe zarządzanie kampaniami Google Merchant Center powinno dawać podobne wskaźniki kosztów do przychodów z kampanii produktowych Google Ads, w zależności od średniej wartości zamówienia, cen w porównaniu z konkurencją oraz współczynnika konwersji całej witryny.
Możemy decydować ile kosztuje reklama Google Merchant Center za pomocą stawek CPC oraz budżetu dziennego. Pamiętać jednak musimy o tym, że im mniejszy budżet dzienny, Twoje reklamy będą miały mniejszą skuteczność między innymi z powodu mniejszej liczby wyświetleń. Warto również pamiętać, że Google przestanie wyświetlać reklamy po wyczerpaniu budżetu dziennego. Więc jeśli mamy budżet dzienny 20 zł dziennie, reklamy przestaną wyświetlać się po osiągnięciu limitu 20 zł. Operując więc w branży gdzie konkurencja jest duża koszt kliknięcia CPC może być również wysoki. Mając więc koszt kliknięcia na poziomie 1 zł, przy budżecie dziennym 20 zł uzyskamy jedynie 20 kliknięć i wizyt w naszym sklepie.
Liczba oferowanych produktów również wpływa na koszt kampanii produktowej Google. Mając 1 000 produktów i płacąc za kliknięcie 0,50 groszy wydasz o wiele więcej niż sprzedający mający 100 produktów i płacący za kliknięcie tyle samo. Google określa, które reklamy produktów wyświetlać na podstawie słów kluczowych w pliku danych oraz stawek CPC ustawionych w kampanii.
Żeby uzyskać przewagę nad konkurencją w kampanii produktowej, najlepiej znaleźć się w pierwszej piątce na stronie wyników wyszukiwania. Patrząc jednak realistycznie może być ciężko osiągnąć tę pozycję w zależności od średniego kosztu CPC dla kategorii produktów oraz oferowanych przez Ciebie stawek CPC. Stała optymalizacja i kontrola działań konkurencji pozwoli określić jak zmienia się pozycja Twoich produktów na tle konkurencji.
Plik produktowy – zoptymalizuj informacje o produktach,
Koszt reklamy Google – ustal budżet dzienny, który odpowiadać będzie Twoim celom i możliwościom, z uwzględnieniem widoczności jaką chcesz osiągnąć. Monitoruj stale budżet i koszty kampanii produktowej, zwłaszcza w pierwszych tygodniach trwania kampanii.
Kampania produktowa – ustawiając stawki CPC dla grup reklam, pomyśl jak wysoko chcesz się pojawiać w wynikach wyszukiwania oraz jak długo chcesz wyświetlać się w ciągu dnia.
Kampanie Google Merchant Center to prosty sposób do zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie online. Jeśli masz pytania skontaktuj się ze specjalistą Google Ads takim jak ja. Pomogę Ci ustawić kampanię oraz osiągnąć zwrot z poniesionych nakładów na reklamę Google Ads.
Twoja kampania produktowa nie przynosi oczekiwanego zwrotu z inwestycji? Napisz do mnie przeprowadzę bezpłatny audyt Twojego konta!
Sprawdź moje ostatnie wpisy:
Najnowsze komentarze