inbound marketing

Inbound marketing — Czy reklama w sieci poprzez zwiększanie widoczności jest dobrym pomysłem?

Inbound marketing to jedna z rzadziej wykorzystywanych strategii marketingowych, gdyż nie jedz efektowna a bardziej działa „w cieniu”. Inbound marketing pozwala jednak odnieść bardzo dobre efekty reklamy internetowej, a także pozyskiwać wielu klientów i osiągać inne cele reklamowe. Czym zatem jest danie odnajdywania się w sieci klientom i czy warto reklamować się w internecie właśnie w taki sposób? Jak wdrażać inbound marketing, jeśli się na niego decydujemy? O tym wszystkim rozmawiamy poniżej.

Spis treści:

Czym jest inbound marketing?

Inbound marketing to strategia marketingu internetowego polegająca na daniu odnajdywania się w internecie klientom. Polega ona na zwiększaniu naszej widoczności w taki sposób, aby nasza marka była dobrze widoczna w sieci i łatwa do odnalezienia przez potencjalnych klientów. To oni mają odnaleźć naszą markę, poszukując firmy, produktów i usług, a następnie zdecydować się na skorzystanie z niej.

Inbound marketing zakłada zatem jakościowe i nieagresywne sposoby zwiększenia widoczności, aby jak najlepiej wyeksponować markę w sieci oraz ją zaprezentować. Jest to jeden z bardziej wartościowych, ale też skutecznych sposobów promocji marki w sieci z wielu względów.

Inbound marketing to strategia marketingu przychodzącego, który polega na tym, że klienci przychodzą do naszej marki. W tej opcji reklamowej nie stosujemy szerokiego i agresywnego wychodzącego przekazu reklamowego, który dociera do dużej liczby przypadkowych osób. W ten styl promocji wpisuje się kilka głównych rodzajów digital marketingu, które mają za zadanie zwiększyć widoczność naszej strony internetowej.

Zaliczają się zatem do IM pozycjonowanie witryn, reklama w social mediach, content marketing czy marketing wizerunkowy. Inbound marketing wykorzystuje również wirusowość i wirtualne rozprzestrzenianie się naszej reklamy/prezentacji, co znacznie ułatwia dystrybucję treści reklamowych. Ogólnie inbound marketing jest nastawiony na zwiększenie widoczności naszej marki w sieci przez wszystkie możliwe i efektywne sposoby, a także danie odnajdywania się klientom, a nie nagabywania ich do skorzystania z naszych usług.

Czy to dobry sposób na reklamę?

Tak, inbound marketing to bardzo dobry sposób na reklamę internetową. Przede wszystkim możemy wykorzystywać go dla dużych firm, małych marek, czy prywatnych projektów. Jest to również alternatywny sposób reklamy do agresywnych kampanii reklamowych czy nachalnych banerów, które są wszechobecne. Dzięki temu możemy przekonać się, czy alternatywny sposób reklamy w sieci będzie skuteczniejszy w przypadku naszej marki – co często ma miejsce.

Inbound marketing jest również skuteczny ze względu na coraz wyższe wymagania klientów, które stawiają wobec marek. Obecnie nie wystarczy już zaprezentować jakościowej oferty. Od marek oczekuje się dużo więcej. Dzieje się tak ze względu na sporą konkurencję, a także większą świadomość konsumentów. Potencjalni klienci oczekują jakościowego przedstawienia się marki w sieci, zaprezentowania oferty w rzetelny sposób, a także łatwego odnajdywania marki. Konsumenci chcą również obecnie samodzielnie podejmować decyzje o wyborze konkretnej marki, czy produktu i nie są tak skłonni do przyjmowania niskojakościowego przekazu reklamowego, który nie jest zbyt wiarygodny.

Inbound marketing to również wiele korzyści i wartości dodanych dla marki, która promuje się w ten sposób. Przede wszystkim zwiększając widoczność naszej marki internecie, będziemy musieli przeważnie wykonać jednokrotne działania. Te będą przynosiły następnie efekty przez bardzo długi czas bez naszej ingerencji. Oznacza to, że raz wykonane działania marketingowe będą pasywnie przynosiły dochody oraz nowych klientów.

Jest to bardzo ważny plus, gdyż w porównaniu np. kampaniami reklamowymi koszt pozyskania klienta będzie regularnie się obniżał do bardzo atrakcyjnych wartości, których często nie uzyskamy przy kampaniach w Google Ads czy Facebook Ads. Jeśli zatem przede wszystkim zależy nam na koszcie pozyskania klienta i jesteśmy za ten plus w stanie zapłacić czekaniem, inbound marketing wydaje się idealną alternatywą.

Marketing przychodzący to również wiele kwestii wizerunkowych. Nasi potencjalni klienci będą przede wszystkim odbierali naszą markę jako jakościową, a także wiarygodną. Jeśli nie będzie ona powielała negatywnych wzorców i sposobów reklamy, będziemy budowali również w ten sposób zaufanie do naszej marki. Wiele osób będzie chciało skorzystać z niej dużo bardziej, aniżeli z marek, które emitują nachalny niskojakościowy przekaz reklamowy w internecie, budzący wiele zastrzeżeń.

Strategia inbound marketing jak wdrożyć i dać się znaleźć w sieci?

Aby wdrożyć inbound marketing, przede wszystkim powinniśmy zadbać o obecność naszej marki we wszystkich katalogach w miejscach wizytówkowych. Będą to katalogi branżowe, firmowe czy wizytówka na Google Maps. Następnie powinniśmy założyć naszą stronę internetową oraz pozycjonować się pod odpowiednimi słowami kluczowymi. Dzięki temu nasza marka będzie dobrze widoczna w wyszukiwarce Google, która stanowi główne miejsce poszukiwania informacji przez klientów. Możemy wdrażać również content marketing, czyli publikować w sieci przydatne wpisy i treści tematyczne, które będą opatrzone logiem naszej marki.

W ten sposób również zwiększamy widoczność naszej firmy w internecie, a także budujemy pozytywny wizerunek. Pozostając przy kwestiach wizerunkowych, możemy wykorzystywać marketing szeptany, który polega na dodawaniu w sieci wpisów polecających naszą markę, które przedstawiają ją w pozytywny sposób. Wpisy te powinny być unikalne i jakościowe oraz “amatorskie”, aby nie były odczytywane jako otwarta reklama naszej marki.

Ważnym elementem inbound marketingu jest również stworzenie i promowanie profili w mediach społecznościowych. Przede wszystkim powinny być one prowadzone regularnie i aktywnie, a także być bardzo ciekawe i wartościowe dla odbiorców. Powinniśmy reklamować je na grupach tematycznych, poprzez odpowiednie tagowanie postów, czy stanie się rozpoznawalną marką w obrębie danej społeczności.