Jak obniżyć koszt kliknięcia (CPC) w Google Ads (AdWords)?

Jak obniżyć koszt kliknięcia (CPC) w Google Ads (AdWords)?

Każda firma rozwija się dzięki rosnącym zyskom ze sprzedaży produktów lub usług. Niezależnie czy jesteś firmą z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, która dopiero startuje na rynku, czy dużą firmą o ugruntowanej pozycji powinieneś ustalić sobie cele, które planujesz osiągnąć w najbliższym czasie. Jeśli prowadzisz kampanię w płatnych wynikach wyszukiwania Google Ads, jednym z wielu celów, jakie będziesz chciał osiągnąć może być obniżenie stawki CPC za kliknięcia. Jak możesz to zrobić? Jak obniżyć CPC AdWords? Postaram się wyjaśnić poniżej.

Niestety nie ma jednej konkretnej i skutecznej metody na obniżenie stawek CPC w Google Ads. Są jednak rzeczy, które możesz zrobić, aby płacić mniej za kliknięcie i jednocześnie pozyskiwać więcej klientów dla swojej firmy. Dzięki odpowiedniej organizacji struktury konta Google AdWords wysokim współczynnikom klikalności CTR Twoich reklam, które będą odzwierciedlać trafność Twoich reklam, możesz obniżyć stawki, jakie płacisz za jedno kliknięcie.  

Poprawnie zorganizuj strukturę konta Google AdWords

Prawidłowa struktura konta AdWords i organizacja kampanii jest niezbędna, jeśli chcesz zoptymalizować swoje reklamy i każde słowo kluczowe, które licytujesz. Uporządkowanie konta pozwoli wyświetlać reklamy skierowane do Twoich odbiorców oraz pozwoli śledzić skuteczność działań reklamowych. Organizacja wewnętrzna grup reklam jest ważna, ale wszystko zaczyna się na poziomie kampanii. Oto kilka porad, które pomogą zoptymalizować Twoje konto:

1. Zdefiniuj swoją kampanię.

Najlepiej organizować kampanie na podstawie nazw typów kampanii oraz regionów, na które będziemy kierować reklamy. Możesz kierować swoją reklamę do odbiorców w Polsce i Niemczech lub w województwie małopolskim i wielkopolskim. Możesz używać zarówno reklam w sieci wyszukiwania, jak i reklam displayowych. Przy takim podziale powinieneś stworzyć na koncie 4 kampanie: „Sieć wyszukiwania – Polska”, „Sieć wyszukiwania – Niemcy”, „Sieć reklamowa – Polska”, „Sieć reklamowa – Niemcy”. Analogicznie, jeśli kierujesz reklamę na województwa. 

2. Zdefiniuj każdą grupę reklam.

Zaplanuj to jako ścieżkę, podobną do tej, którą masz w menu na stronie. Każda kampania dotyczy lokalizacji, w której istnieją grupy reklam stworzone na podstawie pasujących do siebie i ściśle powiązanych słów kluczowych. Nazwa grupy reklam musi mieć nazwę odpowiadającą powiązanej grupie słów kluczowych. Na samym szczycie mamy przeważnie nazwę grupy reklam zawierającą nazwę, brand firmy. W tej grupie reklam są tylko słowa kluczowe, które są bezpośrednio związane z marką, hasłem lub branżą np.: [brand], [brand wypożyczalnia samochodów] itd. Następnie tworzymy grupy reklam odpowiadające produktom lub usługom, które oferujemy np. I grupa „wypożyczalnia samochodów”, II grupa „wypożyczalnia samochodów długoterminowa” III grupa „wypożyczalnia samochodów średnioterminowa” itd. Można tworzyć grupy reklam dla słów, które licytują konkurenci. 

3. Jednej grupie reklam przypisz jeden typ produktu/usług

Posiadanie nazw każdej grupy odpowiedniej dla produktu lub usługi pozwala upewnić się, że kilknięcia reklam w danej grupie reklam trafiają na właściwą podstronę na Twojej stronie. Nie chcesz, żeby reklama z grupy „Wypożyczalnia samochodów średnioterminowa” kierowała użytkowników na stronę główną lub na podstronę z ofertą wypożyczeń długoterminowych. Upewnij się, że w obrębie każdej grupy reklam znajduje się odpowiednia strona docelowa. Pozwoli to Twojemu potencjalnemu klientowi znaleźć się od razu na stronie, gdzie znajdzie wszystkie niezbędne informacje. Skróci to również jego czas szukania potrzebnych informacji. Dzięki temu wykona jedno lub dwa kliknięcia w celu realizacji pożądanego przez Ciebie działania. Im dłużej musi manewrować między kolejnymi podstronami, tym większe prawdopodobieństwo, że opuści Twoją witrynę bez zakupu.

4. Wykluczające słowa kluczowe

Na pewno istnieją słowa kluczowe powiązane z Twoją branżą, którą mogą wyszukiwać Twoi klienci jednak Ty nie, chcesz, żeby łączyli je z Twoją firmą. Np. jeśli sprzedajesz nowoczesne meble, wiesz, że nie chcesz być łączony z meblami rustykalnymi czy retro. W takim przypadku dodaj słowa niezwiązane z Twoją ofertą do listy wykluczających słów kluczowych. Dzięki temu w momencie, gdy ktoś wpisze „rustykalne meble” Twoja reklama nie, pojawi się w wynikach wyszukiwania i nie wywoła potencjalnego kliknięcia, co pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze na kliknięcie. W ten sposób obniżysz stawki CPC AdWords, nie licytując nietrafionych lub wprowadzających w błąd słów kluczowych.

5. Wstrzymaj nietrafione słowa kluczowe

Po uruchomieniu kampanii będziesz mógł zdecydować, które słowa kluczowe prowadzą do kliknięć i konwersji na Twojej stronie, a które nie są atrakcyjne dla użytkowników. Żeby to ustalić Twoja, kampania powinna popracować przynajmniej miesiąc. Warto również skorzystać z raportu wyszukiwanych haseł, aby wybrać inne słowa, których nie używałeś w swojej kampanii, ale są często wpisywane przez osoby, które odwiedzają Twoją stronę. W raporcie tym możesz dodać słowa kluczowe do istniejących grup, dodawać słowa kluczowe tworząc nowe grupy reklam lub dodawać te, które należy wykluczyć. 

6. Testuj reklamy

Po upływie mniej więcej miesiąca warto również sprawdzić, które teksty reklamowe przyczyniły się do wzrostu ilości konwersji na Twojej witrynie, a które spowodowały tylko koszty. Warto wstrzymać reklamy o niskim CTR, a następnie skopiować reklamy, które konwertują i zmienić w nich nagłówek oraz wyróżnić stronę docelową. Po wykonaniu tych czynności monitoruj ich skuteczność, sprawdzaj jak się, zmieniają. Dalej jest to co miesięczne-dwumiesięczne powtarzanie tego samego. Wybieranie najskuteczniejszej reklamy i odrzucanie mniej skutecznych. 

Popraw współczynnik klikalności CTR w Google Ads

Im bardziej będą trafne Twoje reklamy dla zapytań użytkowników, tym wyższe osiągniesz CTR. Im wyższy CTR, tym niższe stawki CPC za kliknięcia. Dlatego ciągła poprawa jakości reklam jest niezbędna. 

Niektóre sposoby na poprawę jakości reklam i CTR:

  • W trakcie tworzenia reklam dodaj słowo kluczowe lub ciąg słów kluczowych do pierwszego nagłówka. Drugi nagłówek zarezerwuj dla nazwy marki lub innego trafnego słowa kluczowego.
  • Utwórz co najmniej trzy teksty reklamowe na grupę reklam. Każda reklama powinna być podobna, z różnymi nagłówkami, różnym wezwaniem do działania itp.
  • Użyj prostego, ale silnego wezwania do działania CTA (np. „Uzyskaj bezpłatną wycenę!” lub „Kup teraz!”
  • Regularnie monitoruj i przeglądaj swoje konto Google Ads. Upewnij się, że optymalizujesz swoje reklamy i słowa kluczowe przynajmniej raz na tydzień. Warto również upewnić się, że każda kampania jest aktywna i działa w ciągu całego tygodnia. Dzięki temu unikniesz problemów z niepełnymi danym potrzebnymi do optymalizacji pod kątem wyświetlania o danej porze dnia czy tygodnia. 

Wnioski

Prawidłowa budowa konta Google Ads i kampanii ma kluczowe znaczenie dla powodzenia Twoich działań w płatnych wynikach wyszukiwania. Jeśli zorganizujesz kampanię, w której reklamy będą prowadzić użytkowników bezpośrednio, tam, gdzie znajdzie odpowiedź na swój problem, zobaczysz zdecydowanie większy ruch, wyższy współczynnik klikalności i wyższy współczynnik konwersji. Dzięki wysokiej trafności uzyskasz większy ruch niż konkurencja przy niższym koszcie kliknięcia. W ten sposób obniżysz CPC. Jak widzisz tylko precyzyjna organizacja konta i prawidłowe, systematyczne zarządzanie nim pozwoli uzyskać niższe CPC. 

Potrzebujesz pomocy w poprawie współczynnika konwersji Google Ads?

Oferuję pomoc w tworzeniu, zarządzaniu i optymalizacji kont Google AdWords, co przekłada się na wzrost współczynnika konwersji i zwiększenie Twoich przychodów. Skontaktuj się ze mną już dziś, abym mógł opracować skuteczny plan działania dla Twojej firmy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *