Jeśli Twoja witryna nie znajduje się na pierwszej stronie Google to masz niewielkie szanse uzyskać zadowalający ruch organiczny z wyszukiwania. Ponad 90% ruchu organicznego pochodzi z pierwszej strony wyników wyszukiwania. Druga strona to około 5%, dalej praktycznie nie istniejesz. W wyszukiwarkach każdego dnia zmienia się “krajobraz” w zależności od tego kto wyszukuje informacji. Lata temu Google zaczęło korzystać z wyszukiwania spersonalizowanego. Bierze pod uwagę takie elementy jak historia wyszukiwania, dane demograficzne, lokalizacje czy urządzenia, z których korzystają użytkownicy. Dlatego wyniki wyszukiwania jednego użytkownika różnić się będą od wyników innej osoby. Dzięki temu istnieje niezliczona liczba stron dla wyszukiwanych haseł.
Ułatwia to użytkownikom znalezienie potrzebnych informacji. Daje również specjalistom od marketingu szansę na przyciągnięcie klientów za pomocą reklam płatnych. Jednak nadal wiele firm uważa, że mają niewystarczający ruch organiczny. Jest to jeden z największych problemów, dotyczy on generowania coraz większego ruchu organicznego i leadów.
Jakie efekty zyskujesz z ruchu organicznego? Czy Twoja firma korzysta z wzrostu świadomości marki lub generowania większej liczby leadów, dzięki wzrostowi wyszukiwań organicznych w wyszukiwarce?
SEO to proces długoterminowy. Konsekwencja i inwestowanie czasu i środków w SEO z czasem poprawi pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce. Istnieje jednak kilka szybkich elementów, które można wdrożyć już teraz, żeby poprawić wyniki w wyszukiwarce.
Twórz treści, które trafiają do użytkowników. To najważniejszy cel Twojej witryny i element, który pomoże Twojej witrynie dotrzeć do większej liczby osób. Pomimo tego, że najlepsze praktyki SEO sprawią, że roboty indeksujące będą chętniej odwiedzały Twoją witrynę to tak naprawdę ludzie odwiedzający Twoją stronę, komentujący i udostępniający wpisy w social media, zapewnią przewagę nad konkurencją. Oprócz tagów alt i używaniu słów kluczowych, pamiętaj o wartościowej treści.
Obecnie wyszukiwarki odróżnią czy tworzone przez Ciebie treści mają na celu podbicie pozycji w rankingach czy nie. Pisząc treści na stronę, zastanów się jakie rozwiązanie problemu użytkowników przyniesie tekst, a dopiero później myśl o optymalizacji pod kątem robotów.
Google wyróżnia strony, które aktualizują zawartość. Prowadząc regularnie bloga, stopniowo podniesiesz SEO witryny. Dużo firm zauważyło wzrost ilości leadów, w momencie zwiększenia częstotliwości umieszczania wpisów blogowych. Jeśli nie masz wystarczająco dużo czasu na tworzenie treści wrzucaj je raz w tygodniu. Jest to minimum, tworzenie wpisu raz na 2 tygodnie czy miesiąc pozwoli użytkownikom zapomnieć o Twoim blogu.
Prawdopodobnie na swojej strony masz obszary, które chcesz pokazywać w wynikach wyszukiwania z uwagi na atrakcyjne treści, nad którymi ciężko pracowałeś. Pomóc one mogą w generowaniu leadów. Z drugiej strony takie strony jak o mnie czy cennik, nie zwiększą na Twojej stronie ruchu organicznego na stronę ani nie wygenerują dużej liczby leadów. Wyklucz je w pliku robots.txt za pomocą noindex/nofollow.
Czy dobrałeś właściwe słowa do pozycjonowania witryny? Jak mocne są Twoje słowa? Żeby to sprawdzić użyj narzędzi takich jak Semstorm czy Ahrefs. Uzyskasz dzięki nim informację, których słów kluczowych używać czy ich liczbę wyszukiwań. Określisz jak trudno będzie dane słowo wypozycjonować. Jeśli witryna jest nowa i nie masz silnego PageRank używaj słów z długim ogonem. Wybierz słowa kluczowe z mniejszą liczbą wyszukiwań, które łatwiej będzie wypozycjonować.
Pamiętaj o synonimach w wyszukiwaniach, które mogą być często mylne dla użytkowników i mogą odnosić się do wielu niepowiązanych rzeczy. Wybieraj jak najbardziej konkretne słowa i unikaj synonimów. Mogą one negatywnie wpłynąć na wyniki wyszukiwania.
Po stworzeniu listy słów kluczowych jesteś gotowy na katalogowanie ich według ważności i utworzenie do nich planu tworzenia treści na stronę.
Meta title na stronie i postach w blogu to jedne z najważniejszych czynników wpływających na SEO. Wyświetlany jest on w wynikach wyszukiwania.
Uwzględnij w nich słowa kluczowe z długim ogonem, które są jednocześnie istotne i podkreślają treść wpisu. Optymalna długość meta-title to 50-60 znaków.
Jak pisałem wyżej oprócz stworzenia tytułów jasnych dla robotów Google, pamiętaj, żeby były również zrozumiałe dla użytkowników. To ludzie będą wyszukiwać artykuły na podstawie słów kluczowych i czytać ich treść.
Meta opis to tekst, który pojawia się pod tytułem w wynikach wyszukiwania. Pomimo tego, że meta description nie ma bezpośredniego wpływu na ranking wyszukiwania, jest ważne, żeby pomóc wyszukiwarce sprawdzić czy użytkownicy znaleźli to czego szukają i zachęcić ich do kliknięcia. Staraj się, żeby były atrakcyjne i zawierały odmiany słów kluczowych.
Długość meta opisu jest zmienna, ale nie powinna przekroczyć 120-150 znaków.
Nagłówki pomagają zrozumieć robotom Google, czego mogą spodziewać się w kolejnych sekcjach tekstu. Zoptymalizuj nagłówki H2 i H3 pod kątem SEO. Wykorzystaj w nich słowa kluczowe. Roboty będą wiedziały, że treść pod nagłówkiem będzie dotyczyła danego słowa kluczowego.
Google bierze pod uwagę również adresu URL w witrynie. Upewnij się, że w adresach URL znajdują się słowa kluczowe związane z firmą. Podniesie to pozycję w wynikach wyszukiwania.
Nie wpisuj znaków takich jak “i” czy “lub” itd. Powodują bałagan w adresie i sprawią, że będzie wyglądał jak spam. Pominięcie ich pomoże robotom Google lepiej zrozumieć o czym jest tekst i pozytywnie wpłynie na SEO.
Optymalizacja adresów URL obejmować może również poprawę całej struktury witryny. Zbuduj odpowiednią hierarchię, żeby zbudować strukturę, która poprawi pozycję w wynikach wyszukiwania.
Tekst alternatywny do obrazów nie tylko ułatwia czytanie osobom z problemami ze wzrokiem, ale również informuje Google, co przedstawiają obrazy. Roboty Google nie widzą obrazów, ale nasycony słowem kluczowym tekst ułatwia odczytanie oraz pozytywnie wpływa na SEO. Tekst ten ma być krótki i opisowy, ale nie zawierać spamu. Powinien zawierać docelowe słowa kluczowe odpowiednie do treści, kontekstu i celu obrazu.
Linkowanie treści do innych witryn pokazuje Google, że tworzone przez Ciebie treści są wysokiej jakości i zawierają cenne informacje. Zwiększą to wiarygodność witryny i poprawia pozycje w sieci wyszukiwania.
Nie dodawaj dużej ilości linków, o niskiej jakości. Będzie to wyglądało jakbyś chciał manipulować rankingiem wyszukiwania. Może to sprawić, że treści będą spamerskie, co przełoży się na mniejszy ruch organiczny i spadek wiarygodności. Zawsze dołączaj wysokiej jakości linki, które przydadzą się czytelnikom.
Zadbaj o pozytywne odczucia użytkowników odwiedzających Twoją witrynę. Szybko ładująca się strona, przejrzysty układ menu zatrzyma odwiedzających na dłużej i sprawi, że będzie bardziej atrakcyjna nie tylko dla użytkowników ale również dla wyszukiwarki.
Co może szybko zwiększyć ruch organiczny? Sprawdź dotychczas utworzone treści i popraw je jeśli nie są zoptymalizowane. Brak optymalizacji nie przyniesie oczekiwanego większego ruchu organicznego. Treści, w które włożyłeś pracę powinna przynosić zysk.
Dzięki Google Analytics zobaczysz, które strony generują największy ruch organiczny w Twojej witrynie. Sprawdź, które popularne treści nie przynoszą wysokiej jakości ruchu. Na co zwrócić uwagę, żeby upewnić się, że zapewniają najlepsze wrażenia użytkowników? Możesz:
W marketingu analiza działań konkurencji to świetny krok do stawania się coraz lepszy. Chcesz dawać swoim odbiorcom najlepsze treści, ale nie zawsze wiesz jak to zrobić? Warto sprawdzić konkurencję i zobaczyć jak oni to robią. Jakie tematy poruszają, jaki rodzaj treści tworzą. Sprawdź czy możesz stworzyć wyższej jakości zasoby.
Przyglądając się konkurencji, zobaczysz co musisz zrobić, żeby konkurencję pokonać. Będziesz miał również miejsce do porównania sukcesu swoich treści. Wykorzystaj dostępne w Internecie narzędzia do porównania konkurencji pod względem widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.
Analizuj konkurencję i tworząc treści na swoją stronę pamiętaj, żeby stworzyć zupełnie unikalne treści. Jeśli Google znajdzie zduplikowane treści w Twojej witrynie, możesz zostać za to ukarany.
Tworzenie treści na bloga może mieć wpływ na SEO. Blogowanie to nie tylko tworzenie treści dla użytkowników. Google ceni sobie nowe treści, zwłaszcza gdy zawierają odpowiednie słowa kluczowe. Treści powinny zaspokoić intencje użytkowników dostarczając przydatne treści, jednocześnie zawierać słowa kluczowe dla Google.
Jeśli witryna nie zmienia się od lat, tworzenie regularnych wpisów na blog jest jeszcze ważniejsze. Dzięki temu możesz zyskać nowych klientów, zmieniając ich z osób odwiedzających witrynę. Dostarczysz jednocześnie interesujące treści do indeksowania przez Google. Żeby blog odniósł sukces opracuj strategię treści SEO, które zawierać będą plan tworzonych wpisów z tematami, pytaniami, potrzebami i rozwiązaniem problemów odbiorców. Kluczową rolę odegra tutaj badanie słów kluczowych i tematów. Sprawdź w wyszukiwarce czego aktualnie szukają odbiorcy w polu gdzie ludzie pytają i proszą o rozwiązanie problemu.
Po wprowadzeniu i zaktualizowaniu witryny o powyższe wskazówki, nie możesz się zatrzymać. Zawsze jest więcej możliwości i sposobów na poprawę pozycji. Google co parę miesięcy wprowadza zmiany aktualizując algorytmy. Ciągła nauka i śledzenie zmieniających się trendów zapewni Ci pełny sukces.
Jeśli jednak nie masz czasu na wprowadzenie powyższych wskazówek lub ciągłe śledzenie zmieniających się trendów odezwij się do mnie. Zapewnię Twojej witrynie ciągłą optymalizację oraz bardziej wartościowy ruch organiczny w sieci.
Najnowsze komentarze