zwiększenie ruchu w Google Ad Grants

Jak uzyskać większy ruch z Google Ad Grants?

Każdy korzystający z kampanii Google Ad Grants dla organizacji non-profit zauważył, że posiadają one pewne ograniczenia w porównaniu do standardowych kampanii Google Ads. Można jednak te ograniczenia w pewnym stopniu zniwelować i usprawnić swoją kampanię. Poniżej znajdziecie trzy wskazówki, które pomogą Wam uzyskać większy ruch z kampanii Google Ad Grants.  

1. Stwórz dynamiczne reklamy w wyszukiwarce, aby zwiększyć zasięg.

Pierwszym sposobem na zwiększenie ruchu i zasięgu naszych reklam jest stworzenie dynamicznych reklam w wyszukiwarce (DSA). Przy tworzeniu kampanii na koncie Google Ad Grants wiemy, że możemy korzystać tylko z sieci wyszukiwania. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce są częścią konfiguracji w sieci wyszukiwania. 

Jeśli jeszcze nie znasz dynamicznych reklam w wyszukiwarce, są one dla reklamodawców sposobem na zwiększenie zasięgu w sieci wyszukiwania. Reklamy kierowane są do użytkowników za pośrednictwem treści w witrynie zamiast dobieraniu słów kluczowych. DSA sprawdzi się doskonale, jeśli nie wydajesz całego budżetu, jaki oferuje Ci Google Ad Grants, być może słowa kluczowe, których używasz, są zbyt konkurencyjne i nie uzyskujesz żadnej widoczności. Albo, jeśli masz problem ze znalezieniem właściwych słów kluczowych, które mógłbyś dodać do swojego konta. 

Do zwiększenia zasięgu kierowania dynamicznych reklam w wyszukiwarce warto użyć całego indeksu witryny wraz z pojedynczymi adresami URL. Dzięki temu Google będzie miało kontrolę nad stroną, na którą wysyła użytkowników, a także nad nagłówkami i wyświetlanymi adresami URL Twoich reklam. Jedynym elementem, jaki będziesz mógł ustawić, będą dwa teksty reklamowe, każdy z nich będzie mógł posiadać po 90 znaków. 

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce mogą pomóc zwiększyć zasięg Twoich reklam w sieci wyszukiwania oraz znaleźć nowe słowa kluczowe, które będziesz mógł w przyszłości dodać do swoich standardowych kampanii reklamowych. Warto więc stale śledzić i optymalizować wyszukiwane hasła w raportach. Dzięki temu dowiemy się, które słowa doprowadziły do konwersji w naszej witrynie. Pamiętaj również o dodawaniu wykluczeń słów kluczowych w swoich kampaniach Google Ad Grants. Stwórz oddzielną listę wykluczających słów kluczowych dla kampanii standardowych oraz dla kampanii DSA. Unikniesz dzięki temu nakładania się ruchu na oba rodzaje kampanii.

2. Skonfiguruj automatyczne określanie stawek, żeby przekroczyć limit CPC.

Drugim sposobem na zwiększenie szans powodzenia kampanii Google Ad Grants jest używanie automatycznego określania stawek. Limit maksymalnych CPC, jaki nałożyło Google na kontach Ad Grants to 2 $. Jeśli będziemy chcieli tę stawkę przekroczyć nasza oferta, zostanie odrzucona. Jeśli Twoje słowa kluczowe są droższe niż 2 $ możesz mieć nie lada problem ze sprowadzeniem wartościowego ruchu na swoją stronę. Zanim zdecydujesz się przenieść wybrane słowa na płatne konto i płacić z własnej kieszeni za kliknięcia reklam, spróbuj skorzystać z automatycznego określania stawek CPC w celu obejścia limitu maksymalnego CPC ustalonego przez Google. W sekcji Określanie stawek wybierz rozwijane menu i sprawdź inne opcje licytacji słów kluczowych, z których możesz skorzystać. 

Jeśli Twoim celem jest sprowadzenie jak największego ruchu na Twoją witrynę i wiesz, że nie płacisz za kliknięcia, możesz zacząć wykorzystywać jak najwięcej pieniędzy z Google Ad Grants. Maksymalizacja liczby kliknięć może Ci w tym pomóc. Jeśli Twoje konto posiada już historię i zebrało odpowiednią liczbę wartościowych konwersji, możesz skorzystać z opcji maksymalizacji liczby konwersji lub docelowego CPA. 

3. Promocja aplikacji za pomocą rozszerzeń aplikacji mobilnych.

Ostatnia opcja zwiększenia ruchu na Twojej kampanii Ad Grants skierowana jest do organizacji, które posiadają aplikację i chcą ją promować. Jak dobrze wiesz w Google Ad Grants, masz możliwość wyświetlania reklam tekstowych. Jednak jeśli posiadasz aplikację i będziesz chciał ją promować, możesz z tego skorzystać. Jak będziesz chciał dodać uniwersalną kampanię promującą aplikację Google, ją zablokuje w przypadku próby jej opublikowania i oznaczy ją jako nieprawidłową. 

Istnieje jednak możliwość obejścia tej blokady. O ile uniwersalne kampanie promujące aplikację są zabronione, to rozszerzenia aplikacji są dopuszczalne na kontach Google Ad Grants. Jak to możliwe? Rozszerzenie aplikacji to część reklamy w wyszukiwarce, a wszystkie reklamy tekstowe należące do sieci wyszukiwania mogą być wyświetlane. 

Podobnie jak wszystkie pozostałe rozszerzenia, które możesz dodać na standardowym koncie Google Ads. Również w Google Ad Grants możemy dodawać rozszerzenia na poziomie konta, kampanii czy grupy reklam. Jeśli Twoja aplikacja skierowana jest na urządzenia z Androidem lub iOS będziesz musiał skonfigurować dwa różne rozszerzenia. Pamiętaj tylko, że Twoja aplikacja musi być zgodna z celami, jakie chcesz osiągnąć w Google Ad Grants. Każda instalacja aplikacji przez rozszerzenie reklam będzie liczona jako konwersja. 

Wykorzystaj całość dotacji od Google Ad Grants. 

Google Ad Grants daje Ci co miesiąc 10 000 dolarów na bezpłatne reklamy, które możesz wykorzystać do promocji swojej Organizacji Non-profit i dotrzeć dzięki temu do większej liczby osób online. Mam nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą Ci ominąć niektóre ograniczenia wynikające z korzystania ze środków do Google dla Twojej organizacji. Skorzystaj z nich i sprawdź, jaki większy ruch i potencjalnie więcej konwersji na swoim koncie możesz uzyskać. Jeśli znasz jednak inne skuteczne sposoby na zwiększenie ruchu i ilości konwersji na kontach Google Ad Grants podziel się nimi w komentarzu!