google-ads-jak-utworzyć-konto

Konto Google Ads – sprawdź jak założyć

Planujesz stworzenie swojej pierwszej kampanii Google Ads? Pamiętaj, że przed stworzeniem kampanii musisz odpowiedzieć sobie na trzy ważne pytania:

Czy moja strona internetowa jest odpowiednio przygotowana, łatwa w nawigacji i zawiera wszystkie potrzebne użytkownikom informacje?

Konto Google Ads i znajdujące się na nim kampanie pomogą Ci dotrzeć do setek użytkowników szukających usług lub produktów, które oferujesz. Gdy znajdą się na Twojej stronie, musisz ich przekonać do dokonania konwersji np. dokonania zakupu, jeśli prowadzisz sklep online, pozostawienia kontaktu do siebie lub wykonania połączenia telefonicznego do Twojej firmy. Jeśli Twoja strona nie będzie posiadała istotnych informacji lub nie ułatwią dokonania konwersji, zmarnujesz tylko swój czas i pieniądze. Sprawdź swoją stronę, zoptymalizuj ją, dodaj wezwania do działania. Tylko w ten sposób zyskasz nowych klientów. 

Jesteś gotowy zaangażować się w prowadzenie kampanii Google Ads – finansowo i czasowo?

Tworząc swoją pierwszą kampanię w sieci wyszukiwania, nie osiągniesz pełnego potencjału, jaki przed Tobą stoi. Ciągły rozwój kampanii i optymalizacja konta przyniesie zysk po jakimś czasie. Stworzenie solidnej struktury konta, wybranie odpowiednich słów kluczowych, rozbudowa wykluczających słów kluczowych, przetestowanie reklam i wezwań do działania wymaga czasu. Na początku prawdopodobnie osiągniesz niskie Wyniki jakości, co przełoży się na wysokie stawki CPC. Wynik jakości zacznie się zmieniać, gdy udowodnisz, że Twoja reklama w wyszukiwarce dociera do odpowiednich użytkowników. Zwykle zajmuje to kilka tygodni. 

Jesteś gotowy poświęcić dodatkowy czas na poznanie tajników reklamy Google Ads?

Jeśli do tej pory nie zarządzałeś kontem Google Adwords, proponuję przeznaczyć kilka tygodni na naukę. Po poznaniu systemu Google Ads pamiętaj o monitorowaniu Twoich wyników. Może to być z początku trudne, ale ciężka praca i nauka może przełożyć się na osiągnięcie zadowalających wyników. 

Jeśli odpowiedziałeś pozytywnie na wszystkie powyższe punkty, opracowałeś strategię oraz ustaliłeś cele dla swojej kampanii, załóż konto Google Ads.

Krok 1 – konto Google Ads

Przejdź na stronę Google Ads oraz w prawym górnym rogu kliknij przycisk “Rozpocznij teraz”. Do zarejestrowania konta Google Ads potrzebować będziesz adresu Gmail. Użyj swojego adresu mailowego, jeśli będziesz chciał, żeby inne osoby miały dostęp do Twojego konta Google Ads będziesz, mógł ich zaprosić po utworzeniu konta. 

Krok 2 – logowanie

Po kliknięciu “Rozpocznij teraz” pojawi się ekran logowania. Zaloguj się posiadanym już adresem Gmail lub utwórz nowy. 

Krok 3 – Wybór celu reklamowego 

W etapie tym Google zapyta Cię o to, co chcesz osiągnąć. 

0wMbNrdOVc8jg1Hj430Ne0w95I5LlSwkUlO zqeEipiuFgwNp BFM7FZpjlh E1RYGIsX0YUzC5ghJWxqorBu6fd05K2UvZTuac3FS6PCUVcrjI
Wybór celu reklamowego Google Ads

Wybierz ten, który najlepiej opisuje Twoją firmę i jej cele. Niezależnie od tego, czy będzie to uzyskanie większej liczby połączeń, wizyt w sklepie czy sprzedaży/rejestracji na Twojej stronie. 

Tryb eksperta – po wybraniu tej opcji przełączysz się na Tryb eksperta Google Ads i zobaczysz bardziej szczegółowe cele do wyboru:

Jeśli jeszcze nie ustaliłeś celu swojej kampanii w dolnym lewym rogu, będziesz miał do wyboru opcję “Utwórz konto Google Ads bez kampanii”. 

Jeśli jednak chcesz od razu utworzyć kampanię reklamową, możesz wybrać typ kampanii, którą uruchomisz w kolejnym kroku. Masz do wyboru kampanię w sieci wyszukiwania, inteligentną kampanię produktową, kampanię wideo na YouTube czy kampanię reklamową display. 

W zależności od tego, czy wybrałeś cel reklamowy swojej kampanii, czy wybrałeś opcję”Utwórz konto Google Ads bez kampanii” ostatnim krokiem do uruchomienia reklam Google Ads jest uzupełnienie sekcji Rozliczenia i płatności. 

W sekcji tej musisz podać wymagane informacje, czyli Nazwę swojej firmy, adres oraz NIP. Na końcu Google poprosi Cię o dodanie informacji odnośnie Twojej karty kredytowej, z której zasilane będzie konto Google Ads. 

Pamiętaj, że formą płatności za reklamy Google Ads jest Pay Per Click, co oznacza, że zapłacisz tylko za przejście potencjalnego klienta na Twoją stronę internetową, a nie za wyświetlenie reklamy. 

Po utworzeniu konta podpięciu informacji rozliczeniowych oraz utworzeniu pierwszej kampanii możesz śledzić wyniki swoich działań reklamowych. Jeśli napotkasz problemy, w którymś elemencie konfiguracji konta lub kampanii Google Ads, napisz do mnie lub zadzwoń, pomogę Ci założyć konto i skonfigurować kampanię. Początkowa optymalizacja kampanii może wydawać Ci się trudna. Nie marnuj więc swoich pieniędzy i zleć zbudowanie struktury kampanii oraz optymalizację certyfikowanemu specjaliście Google Ads.

Po utworzeniu konta Google Ads i stworzeniu swojej pierwszej kampanii. Niezbędne będzie utworzenie konta Google Analitycs. Wyciągniesz z niego wiele cennych informacji o użytkownikach odwiedzających Twoją witrynę. Jak utworzyć konto Google Analytics możesz przeczytać na moim blogu.