Jak zoptymalizować stronę, żeby zwiększyć ilość konwersji?

Jak zoptymalizować stronę, żeby zwiększyć ilość konwersji?

Nie ma co ukrywać, dobrze zaprojektowana strona docelowa potrafi zdziałać cuda dla Twojej firmy. Strony docelowe pojawiają się w płatnych wynikach wyszukiwania kampaniach Google Ads oraz w organicznych wynikach wyszukiwaniach. Zwiększają współczynnik konwersji i ogólny zwrot z inwestycji. Stworzenie strony, która będzie „sprzedawała” Twój produkt czy usługę wymaga znacznie więcej czasu i zaangażowania niż wybór koloru i obrazu do tła. To nie wystarczy, żeby przekonać potencjalnych odbiorców, by stali się Twoimi klientami. Obecnie osoby szukające produktów lub usług w internecie mają krótki czas uwagi i nieograniczoną możliwość wyboru, więc Twoja strona docelowa powinna ciągle ewoluować, tak by skuteczniej prezentować Twoje produktu lub usługi. 

Pokażę Ci jak zoptymalizować stronę docelową, a tym samym poprawić współczynnik konwersji.

Zacznijmy jednak od podstaw. Co to jest strona docelowa? 

Strony docelowe to unikatowe strony internetowe zaprojektowane w celu pobudzenia akcji użytkownika w oparciu o cel konwersji. W przeciwieństwie do strony głównej, która działa jako katalog informacji i przedstawiciel Twojej firmy. 

Co to jest optymalizacja strony docelowej?

Ogólnie rzecz biorąc, optymalizacja strony docelowej to proces dokonywania systematycznych zmian w witrynie w celu poprawy konwersji. Optymalizacja najczęściej wiąże się z testowaniem określonych odmian, aby sprawdzić, czy użytkownicy angażują się bardziej w aktualizowaną wersję strony, czy w poprzednią wersję. Najczęściej optymalizacja opiera się na przeprowadzonych testach A/B. 

Dlaczego optymalizacja strony docelowej jest ważna dla Twojego biznesu?

Chcąc dotrzeć do jak największej liczby odbiorców prawdopodobnie inwestujesz w kampanię reklamową w Internecie. Jeśli Twoja strona nie działa lub jest mało atrakcyjna dla odbiorców, prawdopodobnie marnujesz swoje własne pieniądze. A nikt nie lubi tego robić.

Zoptymalizowana strona docelowa może obniżyć koszty pozyskania klientów, zwiększyć zwrot z inwestycji, a nawet pomóc zwiększyć ranking w miejscach docelowych reklam Google. 

Celem optymalizacji stron docelowych, podobnie jak wszystkich form optymalizacji jest poprawa wydajności na podstawie mierzalnych wskaźników. Strony docelowe mają wyjątkowe kwalifikacje do napędzania wzrostu oraz mogą angażować i konwertować ze znacznie większą szybkością niż strony poszczególnych produktów. 

6 kroków optymalizacji wydajności strony docelowej

Większość decyzji dotyczących zmian na Twojej stronie docelowej powinno być opartych na Twoich odbiorcach oraz na tym, co oferujesz. Pomimo to, istnieją zasady, które powinna spełniać każda strona docelowa, aby skutecznie działać i konwertować. 

1. Utrzymanie prostych stron.

Wspomniałem już, że strona docelowa powinna być ograniczona do elementów zorientowanych na wzrost liczby konwersji, ale intuicyjne poruszanie się po stronie jest równie ważne dla utrzymania zaangażowania użytkowników od początku do końca ich wizyty. Przeprowadzone przez firmę Baymard Institute badanie wykazało, że 26% kupujących zrezygnowało z zakupu, ponieważ proces płatności trwał zbyt długo lub był zbyt skomplikowany. 

Zakończenie zakupu lub inna akcja konwersji na stronie docelowej powinna być łatwa i intuicyjna dla użytkownika. Mylące i zbyt rozbudowane procesy zakupowe mogą zniechęcić użytkownika do zakupu.

2. Wykorzystuj wiele wezwań do działania.

Wezwanie do działania Call To Action jest powodem, dla którego stworzyliśmy naszą stronę. Jest to punkt, w którym użytkownik musi wybrać, albo podejmie działanie, albo zrezygnuje i odłoży swoją decyzję w czasie. Mając to na uwadze, powinieneś umieścić CTA wszędzie na swojej stronie. Jeśli oferta i CTA są widoczne bez przewijania strony w dół to bardzo dobrze. Jeśli Twoja strona wymaga scrollowania pamiętaj, żeby powtórzyć Twoje wezwanie do działania raz na długość strony, żeby Twój potencjalny klient zawsze mógł podjąć działanie, niezależnie od tego, w którym miejscu strony się znajduje. 

Pamiętaj jednak, że nawet najlepsze CTA nie przyniesie Ci korzyści, jeśli użytkownik odwiedzający Twoją stronę nie zobaczy korzyści dla siebie w Twojej ofercie. Na przykład, jeśli poprosisz o podanie adresu e-mail w zmiana za darmowego e-booka, użytkownik musi być pewny, że zawartość, jaką dostanie od Ciebie jest warta więcej niż zachowanie prywatnego adresu e-mail. 

3. Opracuj treść zgodną z Twoimi słowami kluczowymi.

Jeśli kierujesz reklamy na określone słowa kluczowe, treść Twojej strony docelowej powinna zawierać te konkretne słowa kluczowe. Najlepiej w widocznym miejscu takim jak nagłówek. Spójna i zgodna treść zapewni odwiedzającym, że znajdą się we właściwym miejscu, co wzmocni ich zaufanie do Ciebie i dzięki temu może zamienić się w pożądaną przez Ciebie akcję. W przeciwnym wypadku, jeśli użytkownik nie znajdzie na Twojej stronie tego, czego szukał stracisz pieniądze.

4. Przekonaj za pomocą potwierdzonego dowodu społecznego.

Dowód społeczny to potężne narzędzie, dzięki któremu przekonasz niezdecydowanych do swojego produktu i biznesu. Wiele witryn umieszcza dowody społeczne w postaci recenzji, czy opinii pod oferowanymi produktami, czy usługami. Strony docelowe mogą również korzystać z systemów ocen, referencji, ikon zaufania czy studiów przypadku.

Odpowiedni dowód społeczny może oznaczać różnicę pomiędzy konwersjami a porzuconymi koszykami. Wielu kupujących przed dokonaniem zakupu sprawdza opinie o produkcie czy firmie. Również wielu z nich dokonuje zakupu dopiero po przeczytaniu pozytywnych opinii. 

Nie musisz obawiać się złych opinii, sprawiają one, że całościowa ocena Twojej firmy wydaje się bardziej autentyczna. Firma Revoo w swoim badaniu udowodniła, że klienci, którzy przeczytali złe recenzje pozostają na stronie pięć razy dłużej i częściej dokonują konwersji. 

5. Zapewnij krótki czas ładowania strony.

Zbyt wolny czas ładowania strony to zabójca Twojej strony. KISSmetrics odkryło, że 47% użytkowników oczekuje, że witryna załaduje się w ciągu dwóch sekund. Jednosekundowe opóźnienie czasu ładowania strony może spowodować spadek konwersji o 7%. 

Prosta konstrukcja strony to jeden z niezawodnych sposobów na zmniejszenie czasu ładowania. Jednak nadal trzeba wykonywać regularne testy sprawdzające czas ładowania strony. Nie chciałbyś,  żeby Twoja strona nie była w stanie obsłużyć dużego ruchu w najlepszym dla Twojej firmie okresie.

6. Bądź przyjazny dla SEO.

Strony docelowe przeważnie są tworzone do płatnych reklam, a nie do prezentowania jako organiczne wyniki wyszukiwania. Nie oznacza to, że nie pomogą zmaksymalizować ogólnego ruchu i możliwości konwersji. 

Niektóre strony z produktami czy usługami mogą być indeksowane w celu wyszukiwania organicznego i wykorzystywania ruchu płatnego. Dzięki wykorzystaniu słów kluczowych w kampaniach płatnych i organicznych, łatwo poprawić kierowanie i budowę własnej marki wśród swoich odbiorców. 

Po tych kilku punktach powinieneś wiedzieć jakie kroki optymalizacji strony docelowej powinieneś podjąć, aby stworzyć przyjazną użytkownikom stronę. 

Zanim zaczniesz szturmować świat reklamy internetowej, pamiętaj, że optymalizacja strony nigdy tak naprawdę się nie skończy. Będziesz testował, udoskonalał i aktualizował swoją stronę, żeby dotrzeć do nowych odbiorców. W zależności od rodzaju kampanii reklamowej, dzięki optymalizacji strony możesz zobaczyć jak zmienia się współczynnik konwersji, czas spędzony na stronie czy ilość odwiedzonych stron. Każda zamiana będzie miała wpływ na odbiór Twojej strony przez użytkowników. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *