Jedną z najbardziej widocznych części reklamy jest jej tytuł, ułatwia identyfikację danego produktu, jeśli będzie poprawnie skonstruowany – zapewni większe zainteresowanie kupujących. Dlatego kampania produktowa Adwords będzie skuteczna tylko wtedy, kiedy stworzysz wartościowe tytuły swoich produktów.
Twoja kampania produktowa Adwords jest ocenia przez Google pod kątem tego czy oferta jest odpowiednia dla zapytania klienta, jest to więc kluczowe dla algorytmu dopasowania. Bardzo dobrym podejściem jest edycja tytułów w taki sposób aby odpowiadały zapytaniom kontrahentów. Poniżej przedstawię porady jak optymalizować tytuły by nie przegapić żadnej szansy na sprzedaż produktu czy usługi.
Tytuł, zaraz za grafiką jest najistotniejszym elementem reklamy. Musi zatem podkreślać najważniejsze cechy produktu tak aby Klient ocenił czy warto się nim zainteresować. Tutaj niestety nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Każda branża posiada inną specyfikę, innych Klientów, więc tutaj liczy się indywidualne podejście i poznanie swoich Klientów.
Ulepszony tytuł ma natychmiastowy wpływ na efekty Twojej reklamy, warto zatem go optymalizować by Twój produkt częściej wyświetlał się w odpowiedzi na zapytania. Zaznaczenie odpowiednich szczegółów w tytułach zapewni lepsze dostosowanie do wyszukiwań. Im większa liczba wyświetleń tym lepsze przychody z reklam i poprawione ROAS. Całokształt tych działań wpływa na wyższe współczynniki konwersji.
Wymagania Google względem tytułów produktów można uznać za dosyć rygorystyczne, poniżej przedstawiam najważniejsze:
Google korzysta z tytułów jako proxy słów kluczowych, dlatego żeby Twoja kampania produktowa Adwords była skuteczna, warto je optymalizować. Algorytmy zakupowe są również powiązane z SEO dlatego najważniejsze słowa powinny być zawarte w tytule. Warto korzystać z raportów i statystyk wyszukiwanych haseł, zwracać uwagę na słowa z dobrą ilością konwersji ale też przeanalizować te z gorszymi wynikami. Kolejność słów kluczowych ma znaczenie, pamiętaj o tym, że Google zwraca uwagę głównie na słowa umieszczone na początku.
Struktura tytułów różni się w zależności od branży, rodzaju produktu.Poniżej kilka zalecanych struktur:
O surowych zasadach pisałem wcześniej, należy działać zgodnie z regulaminem, w przeciwnym razie Google po prostu nie zatwierdzi produktów.
Kampania produktowa Adwords wymaga optymalizacji, jej brak prowadzić może do zmarnowania budżetu reklamowego czy też zaprzepaścić możliwości uzyskania konwersji, dlatego poświęć chwilę czasu i zadbaj o ten element !
Najnowsze komentarze