kampania produktowa adwords

Kampania produktowa Adwords – 8 zasad optymalizacji tytułów produktów

Jedną z najbardziej widocznych części reklamy jest jej tytuł, ułatwia identyfikację danego produktu, jeśli będzie poprawnie skonstruowany – zapewni większe zainteresowanie kupujących. Dlatego kampania produktowa Adwords będzie skuteczna tylko wtedy, kiedy stworzysz wartościowe tytuły swoich produktów.

Twoja kampania produktowa Adwords jest ocenia przez Google pod kątem tego czy oferta jest odpowiednia dla zapytania klienta, jest to więc kluczowe dla algorytmu dopasowania. Bardzo dobrym podejściem jest edycja tytułów w taki sposób aby odpowiadały zapytaniom kontrahentów. Poniżej przedstawię porady jak optymalizować tytuły by nie przegapić żadnej szansy na sprzedaż produktu czy usługi.

Wejdź w skórę Klienta

Tytuł, zaraz za grafiką jest najistotniejszym elementem reklamy. Musi zatem podkreślać najważniejsze cechy produktu tak aby Klient ocenił czy warto się nim zainteresować. Tutaj niestety nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Każda branża posiada inną specyfikę, innych Klientów, więc tutaj liczy się indywidualne podejście i poznanie swoich Klientów.

Dlaczego tytuły produktów są istotne ?

Ulepszony tytuł ma natychmiastowy wpływ na efekty Twojej reklamy, warto zatem go optymalizować by Twój produkt częściej wyświetlał się w odpowiedzi na zapytania. Zaznaczenie odpowiednich szczegółów w tytułach zapewni lepsze dostosowanie do wyszukiwań.  Im większa liczba wyświetleń tym lepsze przychody z reklam i poprawione ROAS. Całokształt tych działań wpływa na wyższe współczynniki konwersji.

Na co zwraca uwagę Google przy tytułach w reklamie produktowej Adwords?

Wymagania Google względem tytułów produktów można uznać za dosyć rygorystyczne, poniżej przedstawiam najważniejsze:

  • limit długości- maksymalna ilość znaków wynosi 150, na urządzeniach mobilnych może być to nawet 70 znaków, jeśli tytuł będzie dłuższy może zostać skrócony. Kieruj się zatem zasadą opisywania w pierwszej kolejności najważniejszych informacji.
  • wielkie litery- mogą zostać uznane za spam, dlatego unikaj stosowania ich zbyt często
  • brak szczegółowych danych takich jak cena, wysyłka, daty dostawy, te informacje mogą być umieszczone w innym miejscu
  • słowa w języku obcym- zalecane jest unikanie ich by nie wprowadzić w błąd Klienta
  • dodaj konkretne informacje takie jak kolor czy rozmiar

Słowa kluczowe w tytułach produktów w Merchant Center

Google korzysta z tytułów jako proxy słów kluczowych, dlatego żeby Twoja kampania produktowa Adwords była skuteczna, warto je optymalizować. Algorytmy zakupowe są również powiązane z SEO dlatego najważniejsze słowa powinny być zawarte w tytule. Warto korzystać z raportów i statystyk wyszukiwanych haseł, zwracać uwagę na słowa z dobrą ilością konwersji ale też przeanalizować te z gorszymi wynikami. Kolejność słów kluczowych ma znaczenie, pamiętaj o tym, że Google zwraca uwagę głównie na słowa umieszczone na początku.

Kampania produktowa Adwords konstrukcja tytułów produktów

Struktura tytułów różni się w zależności od branży, rodzaju produktu.Poniżej kilka zalecanych struktur:

  • Marka + typ produktu + kolor + materiał
  • Marka + Rozmiar (długość, szerokość, wysokość) + Typ produktu + Kolor
  • Materiał + Rodzaj produktu + Kolor + Marka
  • Styl + kolor + rodzaj produktu + marka
  • Typ produktu + Rozmiar + Kolor + Funkcja + Marka

Jak zatem zoptymalizować tytuł produktu w reklamie produktowej Adwords? Wiedza w pigułce

  1. Priorytetem jest dostosowanie tytułu do wymagań Google.

O surowych zasadach pisałem wcześniej, należy działać zgodnie z regulaminem, w przeciwnym razie Google po prostu nie zatwierdzi produktów.

  1. Raport wyszukiwanych haseł Google Ads będzie przydatny przy doborze tytułu, sprawdzaj najskuteczniejsze wyszukiwania, które prowadziły do konwersji. Pomocne mogą być także konsola wyszukiwania oraz Trendy Google.
  2. Stosuj słowa kluczowe w tytułach, dzięki czemu Twoje kampania produktowa Adwords będzie trafna dla Twoich klientów.
  3. Ważne informacje umieszczaj na początku tytułu ze względu na ryzyko skrócenia go przez Google.
  4. Konkretny i jasny opis zwiększy szanse na wyświetlenie Twojego produktu, a co za tym idzie wzrośnie współczynnik konwersji.
  5. Pamiętaj, że w zależności od branży, rodzaju produktu struktura tytułu może być inna. Postaraj się postawić w pozycji Klienta, jak szukałbyś danego produktu.
  6. Warto dodać markę produktu do tytułu jeśli ma ona już dosyć dobrą pozycję, jest znana i odbierana pozytywnie.
  7. Modyfikuj opisy, szukaj lepszych rozwiązań zgodnie ze statystykami ich skuteczności.

Kampania produktowa Adwords wymaga optymalizacji, jej brak prowadzić może do zmarnowania budżetu reklamowego czy też zaprzepaścić możliwości uzyskania konwersji, dlatego poświęć chwilę czasu i zadbaj o ten element !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *