Kiedy tworzyć nowe kampanie PPC

Kiedy tworzyć nowe kampanie PPC

Świat płatnego wyszukiwania jest unikalny dla wszystkich menedżerów kont, każdego konta i tak dalej. Nie ma dwóch identycznych menedżerów kont pod względem strategii i nie ma dwóch identycznych kont pod względem optymalizacji i zmian, które należy wprowadzić. Biorąc to pod uwagę, można dokonać uogólnień, a następnie zmienić je z uwzględnieniem konta.

W tym poście omówimy, w którym momencie należy utworzyć nowe kampanie płatnego wyszukiwania i proces, który za tym stoi. Może się różnić w zależności od pionu konta, platformy i sieci.

Skupimy się na trzech sieciach w Google: wyszukiwaniu, zakupach i sieci reklamowej.

Sieć wyszukiwania

Do wyszukiwania można zaliczyć kilka scenariuszy tworzenia nowej kampanii:

– Nie masz żadnych kampanii w sieci wyszukiwania. Może to być oczywiste, ale wyszukiwanie będzie zmniejszać ruch na ścieżce, gdy użytkownicy będą aktywnie wyszukiwać. Jeśli chcesz dokonać sprzedaży lub wygenerować potencjalną sprzedaż, wyszukiwanie powinno być Twoim pierwszym punktem kontaktu.

– Nowy produkt został wydany. Czasami produkty są wydawane i są prawie identyczne z produktami już dostępnymi, które mogą nie wymagać nowych słów kluczowych. Na przykład, jeśli sprzedajesz sukienkę w kolorze czarnym, a teraz jest ona wykonana w kolorze białym, prawdopodobnie nie będzie to wymagało nowej kampanii, a jedynie kilka dodatkowych słów kluczowych. Z drugiej strony, jeśli ostatnio sprzedawałeś tylko sukienki, a teraz zamierzasz oferować koszule męskie, potrzebna byłaby nowa kampania.

– Rozszerzenie na inne lokalizacje. Zachęcam do dzielenia kampanii na większe regiony geograficzne. Na przykład, jeśli oferujesz swoje usługi w Polsce, ale rozszerzasz działalność na Niemcy, warto utworzyć nową kampanię dla  Niemiec zamiast kierować reklamy na Polskę i Niemcy w tej samej kampanii. Pozwala to na większą kontrolę nad porami dnia, stawkami, językiem słów kluczowych, kreacją itp.

– Ruch. Jeśli chodzi o ruch, jako menedżer konta musisz wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie, aby ustalić, czy potrzebna jest nowa kampania. Jednym z przykładów może być ograniczenie budżetu kampanii i nie można uzasadnić dodatkowego budżetu na poziomie kampanii, ponieważ cele skuteczności nie są osiągane. Jeśli spojrzysz na poziom grupy reklam, jeśli jedna grupa reklam osiąga lepsze wyniki niż kampania jako całość, warto wyciągnąć tę grupę reklam, aby zwiększyć wydatki i zwiększyć ruch związany z tymi słowami kluczowymi.

Powyższe można również zastosować do innych platform wyszukiwania, takich jak Bing!

Kampanie Produktowe Google Merchant Center 

Niektóre uzasadnienia dla stworzenia nowej kampanii zakupowej obejmują:

– Nie masz kampanii zakupowych. Ponownie może to być oczywiste, ale zakupy będą zmniejszać ruch na ścieżce, gdy użytkownicy będą aktywnie wyszukiwać. Jeśli chcesz dokonać sprzedaży, zakupy powinny być kolejnym rodzajem kampanii, który jest uruchamiany wcześnie, ponieważ pozwala na wypełnienie większej liczby nieruchomości reklamowych i zapewnia użytkownikom atrakcyjną wizualnie reklamę, aby przyciągnąć je do Twojej witryny.

– Nowe kategorie produktów. Jest to całkowicie zależne od sposobu podziału kampanii. Jeśli masz wszystkie swoje produkty w jednej kampanii, upewnij się, że nowe produkty są aktywne, ale może nie wymagają nowej kampanii. Z drugiej strony, jeśli masz kampanię typu catch-all  i kampanie o wyższym priorytecie, warto rozważyć, czy należy uruchomić nową kampanię. Może to zależeć od ilości ruchu generowanego do produktów w ramach kampanii typu catch-all lub jeśli produkt ma wysoki priorytet dla całej firmy.

– Promocje. Jeśli masz uruchomione promocje, warto pomyśleć o nowych kampaniach zakupowych. Pozwoli to na większą kontrolę nad ruchem skierowanym konkretnie do grupy produktów. Na przykład, jeśli sprzedajesz tablet, który jest w sprzedaży w grudniu, tworząc kampanię specjalnie dla promocji tabletu, będziesz mógł wykluczyć określone wyszukiwania i przeznaczyć tyle wydatków na kampanię, ile chcesz.

Powyższe można również zastosować do innych platform wyszukiwania, takich jak Bing!

Sieć reklamowa

– Nie masz kampanii displayowych. Tak, to oczywiste, ale trzeba to powiedzieć. Kampanie displayowe nie są niskimi ścieżkami, czasem środkowymi, ale przez większość czasu górnymi ścieżkami. Są one jednak cenne i przy prawidłowej konfiguracji mogą okazać się bardzo korzystne. Uważam, że warto dać im szansę. Nigdy nie powinieneś poświęcać na to całego swojego budżetu, ale nie powinieneś też całkowicie ich dyskwalifikować.

– Kierowanie jest inne. Jeśli prowadzisz już niektóre kampanie displayowe i chcesz kierować reklamy do innej bazy odbiorców, zdecydowanie polecam nową kampanię. Daje ci kontrolę nad stawkami i budżetem oraz pozwala na lepszą organizację. Na przykład, jeśli kierujesz reklamy do osób, które odwiedziły Twoją witrynę, ale chcesz zacząć kierować reklamy do odbiorców na rynku lub określonych zainteresowań, utwórz nową kampanię. Nigdy nie łącz ich z tymi, które już masz.

– Promocje. Jeśli planujesz promocje, display to świetny sposób na uzyskanie kreatywności promocyjnej przed tymi, którzy znają Twoją witrynę i tymi, którzy mogą nie znać Twojej witryny i nie aktywnie szukają Twojego produktu.

Powyższe można zastosować do innych platform wyszukiwania.

Podsumowanie

Chociaż powyższe punkty nie obejmuje wszystkich scenariuszy, zdecydowanie mogą dać Ci  pewien kierunek, jeśli chodzi o to, czy należy utworzyć nową kampanię. Oprócz powyższego uzasadnienia zapraszam do zadawania sobie następujących pytań podczas próby ustalenia, czy musisz utworzyć nową kampanię, czy nie:

Czy cel, który chcę osiągnąć, został już osiągnięty w innej kampanii?

Czy obecnie docieram do docelowych odbiorców?

Czy obecnie ograniczamy budżet? Czy ma sens rozłożenie cieńszego budżetu na platformy, konta itp.?

Powodzenia !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *