Korzyści z reklamy lokalnej z Google Ads (AdWords)

Korzyści z reklamy lokalnej z Google Ads (AdWords)

Dzięki reklamom Google Ads możemy dotrzeć do wielu klientów w każdym zakątku województwa, kraju czy świata. Dzięki dokładnemu dopasowaniu obszaru wyświetlania reklam Google Ads daje możliwość pokazania się również firmom działającym lokalnie na obszarze danego miasta czy jego najbliższej okolicy. Firmy działające głównie lokalnie nie posiadają tak dużych budżetów, jak firmy działające globalnie. Google Ads daje jednak możliwości, żeby dotrzeć do klientów w okolicy nawet przy wykorzystaniu mniejszych budżetów. Sporządziłem listę zalet i korzyści, z jakich mogą skorzystać firmy wykorzystujące Google Ads do lokalnej reklamy swojej firmy.

Kierowanie reklamy do lokalnych klientów

Tworząc nową kampanię, możemy dokładnie wybrać obszar, na którym będzie się ona wyświetlała. Możemy wybrać na mapie siedzibę naszej firmy i ustalić okrąg, w którym nasi potencjalni klienci zobaczą naszą reklamę. Możliwości tutaj są ogromne. Możemy np. kierować reklamę na Lublin oraz okolicę do 30 km dookoła, ale z wyłączeniem Lubartowa.

Dopasowanie lokalizacji reklamy lokalnej

Harmonogram wyświetlania reklam lokalnych

Przy tworzeniu kampanii Google Ads mamy również możliwość ustalenia, w jakie dni oraz godziny nasze reklamy mają pokazywać się potencjalnym klientom. Docelowo wyświetlane jest na cały dzień 24 godziny 7 dni w tygodniu. Jednak posiadając ograniczone środki na reklamę, możemy dostosować wyświetlanie reklam np. tylko do godzin, kiedy nasza firma jest otwarta. Przykładowy harmonogram może wyglądać tak:

Nasze reklamy będą wyświetlać się od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 – 20:00 oraz w soboty i niedzielę od godziny 08:00 do 18:00.

Rozszerzenie lokalizacji

Rozszerzenie to daje nam możliwość umieszczenia linku do mapy Google wyświetlanego pod tekstem reklamy. Bardzo użyteczna funkcja szczególnie dla firm lokalnych, gdy użytkownicy szukają konkretnego miejsca, mają podpowiedź jak do niego dotrzeć. Szeroko wykorzystywane przez sklep, hotele, restauracje czy warsztaty samochodowe.

Dodając rozszerzenie lokalizacji na urządzenia mobilne, pojawia się podpowiedź w postaci wskazówek dojazdu. Kliknięcie przenosi nas do map Google i wskazuje trasę dojazdu do szukanego przez nas miejsca.

Rozszerzenia telefoniczne

Funkcja ta pozwala na umieszczenie pod tekstem reklamy przycisku Zadzwoń na urządzeniach mobilnych. W przypadku reklamy na desktop jest to po prostu wpisany nr telefonu. Rozszerzenie to może mieć własny harmonogram. Dlatego też reklamę możemy wyświetlać przez cały dzień a nr telefonu tylko w godzinach otwarcia naszej firmy.

Kampania typu „tylko połączenia“

Ten format reklamy dostępny jest tylko na urządzeniach mobilnych. Zamiast adresu URL strony wyświetla się numer telefonu i przycisk zadzwoń. Funkcja przydatna firmom gdzie pożądaną konwersją jest połączenie telefoniczne od potencjalnego klienta jak np. w przypadku pomocy drogowej. Rozwiązuje również problem powolnej strony dla urządzeń mobilnych.

Różne stawki dotyczące lokalizacji, dnia czy urządzeń

Każda kampania działa inaczej i w inne dni osiąga lepszą lub gorszą sprzedaż, albo w określonych rejonach. Dostosowanie stawek pozwala tak dostosować nasze stawki, żeby w lepsze dla naszej firmy dni reklama wyświetlała się częściej niż w dni o słabszym ruchu.

Tani remarketing

Często niesłusznie pomijany w prowadzeniu kampanii reklamowych dla lokalnych firm. Co to jest remarketing? Remarketing wiele daje lokalnym kampaniom i jest przeważnie tani. Skutecznie przypomina Twoim potencjalnym klientom o Twojej firmie.

Reklamy banerowe w lokalnych portalach

Reklama ta wyświetlana jest w sieci reklamowej Google. Również często pomijany element skutecznej strategii reklamowej. Pozwala pokazać Twoje banery w lokalnych portalach takich jak np. Dziennik Wschodni czy Kurier Lubelski

Budżet na reklamę lokalną

Wiele firm często nie decyduje się na reklamę w Świdniku z uwagi na konieczność poniesienia kosztów z tym związanych. W Goolge Ads budżet, jaki przeznaczymy na działania reklamowe, jest dowolny i można go zmieniać, zwiększać lub zmniejszać. W miesiącach, kiedy mamy mniejsze obroty lub zainteresowanie naszą ofertą możemy kampanię ograniczyć, lub całkowicie wstrzymać.  

Możemy sprawdzić, czy założony przez nasz budżet pozwala dotrzeć nam do wszystkich naszych klientów. Dzięki sprawdzeniu zakładki „udział w wyświetleniu“ dowiemy się jak często w procentach nasza reklama, wyświetla się użytkownikom.

Reklama lokalna w Lublinie jest bardzo skuteczna i pozwala dotrzeć do wszystkich zainteresowanych osób, które w danym momencie będą szukać produktów czy usług firm takich jak Twoja. Nie wydamy dużych sum a zyskać, możemy nawet przy mniejszych nakładach i dobrze zoptymalizowanej kampanii wielu lojalnych i cennych dla naszej firmy klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *