marketing online vs. marketing tradycyjny

Marketing online – pomoc dla marketingu tradycyjnego?

Jeszcze parę lat temu marketing online był pomijany i firmy korzystały z tradycyjnych strategii marketingowych, aby pokazać potencjalnym klientom swoją markę, misje i wartości, jakimi się kierują. Szczególnie istotne było to dla reklamy lokalnej, w najbliższym sąsiedztwie od firmy świadczącej usługi. Obecnie najprostszym sposobem dotarcia do nowych klientów jest stworzenie i wdrożenie strategii marketing online. To najszybsza droga do zbudowania rozpoznawalności swojej marki na rynku. 

Wiele osób uważa również, że obecnie tradycyjny marketing jest przestarzały. Jednak w rzeczywistości może doskonale uzupełnić strategię marketingową każdej marki. Powodem, dla którego tradycyjny marketing nadal działa, jest to, że wiele osób pomimo stale rozpowszechniających mediów internetowych, nadal korzysta z tradycyjnych kanałów medialnych. Nadal w prawie każdym domu znajduje się telewizor czy radio. Daje to możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do ogromnej rzeszy ludzi. 

Marketing tradycyjny może zwiększyć świadomość marki

Cyfrowe strategie marketingowe takie jak optymalizacja treści czy e-mail marketing, mogą wykorzystać wsparcie, aby zwiększyć swoją skuteczność. W branżach, które zależą od zbudowanej świadomości marki, tradycyjne taktyki marketingowe, takie jak reklama w telewizji czy prasie, mogą pomóc. Wykorzystanie broszury czy ulotek, a nawet naklejki z wydrukowanym logo, mogą pomóc zwiększyć świadomość marki. 

Tradycyjny marketing pomaga zapewnić trwałość marki

Reklamy w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, YouTube czy zdobywający ostatnio coraz większą popularność LinkedIn może przyczynić się do przeoczenia marki przez konsumentów, w zalewie informacji i obrazów innych reklamodawców. Tradycyjne strategie marketingowe, takie jak markowe towary, zapewniają stałą świadomość marki. Minusem rozdawania markowych towarów i w ten sposób pozostanie w pamięci klientów jest koszt, jaki musimy przy tej formie promocji ponieść. 

Tradycyjny marketing pomaga pozyskać nowych klientów dla marketing online

Korzystanie z tradycyjnych materiałów marketingowych może pomóc skierować nowych potencjalnych klientów do dowolnych zasobów internetowych, które opracowały cyfrowe strategie marketingowe firmy. Wykorzystanie tradycyjnych wizytówek może pomóc pozyskać nowych klientów w sposób efektywny pod względem finansowym. Zwłaszcza jeśli używamy ich podczas zjazdów lub spotkań. Ważne jest, żeby wizytówki miały niezbędne informacje, które skierują je na stronę internetową marki. 

Tradycyjny marketing pomaga utrzymać reputację marki

Wykorzystanie strategii marketingu online umożliwia pokazanie się szerszej grupie odbiorców, jednak trudno o zbudowanie zaufania i wiarogodności szczególnie wśród osób, które nie ufają zakupom online czy szukaniu firm online. Reklamy w telewizji, czasopismach czy reklama w lokalnej gazecie, czy radio jest pomocne, ponieważ część ludzi uważa te źródła za bardziej wiarygodne niż internet. W czasach gdzie wiele informacji jest fałszywych i coraz więcej ludzi pada ofiarą oszustów w internecie, znacznie lepiej jest korzystać z tradycyjnych mediów w połączeniu z marketingiem cyfrowym, aby pomóc w zarządzaniu reputacją własnej firmy. 

Korzystanie z cyfrowych strategii marketingu online takich jak SEO, mailing, reklama w mediach społecznościowych czy reklama w sieci wyszukiwarek Google Ads może przyczynić się do szybkiego wykorzystania Twojego budżetu reklamowego. Jednak w połączeniu z tradycyjnym marketingiem pomoże Twojej firmie zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych lojalnych klientów. Istnieją powody, dla których wiele firm nadal korzysta z tego typu strategii pomimo tego, że świat poszedł do przodu bardziej w kierunku strategii marketingowej online.