Porównanie Google Ads i Google Ads Express

Porównanie Google Ads i Google Ads Express

Jeśli poruszasz się na co dzień w systemie Google Ads, zapewne natknąłeś się na Google Ads Express. Oba te systemy mają jednak znaczące różnice i nie należy ich traktować na równi. 

Co prawda oba systemy są własnością jednej firmy i oba korzystają z tej samej sieci Google Ads, ale jedna z nich jest lepsza od drugiej. Dlaczego?

Zarządzanie kampanią

Główną różnicą pomiędzy dwiema wersjami Google Ads jest sposób w jaki możemy zarządzać kampanią. Google Ads, daje nam możliwość ciągłej aktualizacji kampanii, w momencie gdy jest aktywna. Możemy optymalizować stawki za kliknięcia oraz zmieniać słowa kluczowe. 

Wybór Google Ads daje nam więc możliwość stałej kontroli nad kampanią. Dla osoby początkującej może to być na początku trudne i może przysporzyć wiele strat finansowych przy złej optymalizacji kampanii, stawek i słów kluczowych. Jedna nabycie odrobiny doświadczenia, zapoznanie się z artykułami na blogach pozwoli nam z biegiem czasu coraz płynniej poruszać się po systemie Google Ads.

Google Ads Express ma zupełnie inne podejście do zarządzania kampaniami. Całe zarządzanie jest w pełni zautomatyzowane. Oznacza to, że w momencie uruchomienia kampanii całą pracą zajmują się roboty Google i to one odpowiadają za optymalizację kampanii. Brak danych historycznych w Twojej kampanii spowoduje, że Google będzie optymalizował Twoją kampanię pod kątem największej liczby wyświetleń i kliknięć, a nie tego co jest dla Ciebie najcenniejsze czyli liczby konwersji. Dlatego też Twoje kampanię mogę osiągnąć duża liczbę bezwartościowych kliknięć, a nie konwersji. 

Formaty reklamowe

Pomimo tego, że obie wersje Google Ads wykorzystują tę samą sieć reklamową, każda z nich ma zupełnie inne formaty reklam. Google Ads pozwala wykorzystywać animowane lub statyczne banery, angażujące formaty wideo czy rozszerzone reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania Google oraz witrynach partnerów. Doskonale sprawdza się to w trakcie testowania A/B różnych banerów i reklam, w celu sprawdzenia, który z nich jest najskuteczniejszy. 

Z kolei Google Ads Express ogranicza się do reklam tekstowych w witrynach Google, co powoduje małą ilość wyświetleń reklam co z kolei przełożyć się może na ilość kliknięć i wizyt w Twojej witrynie. Wiele osób lepiej odbiera dobrze zaprojektowane banery reklamowe niż nudne teksty reklamowe w sieci wyszukiwania. Google Ads Express nie pozwala również na korzystanie z nowych formatów reklamowych takich jak reklamy wideo w serwisie YouTube. 

Jeśli planujesz więc przeprowadzić złożoną kampanię reklamową i chcesz dotrzeć do wielu odbiorców zarówno za pomocą reklam tekstowych, jak i banerów reklamowych czy formatów wideo, Google Ads będzie dla Ciebie jedynym wyborem. 

Dlaczego Google Ads jest lepsze niż Google Ads Express.

Jeśli powyższe powody nie przekonały Cię do wyboru Google Ads to mam dla Ciebie jeszcze kilka wniosków.

Google Ads Express

Jest idealne dla początkujących osób, które nie mają zbyt dużo czasu na optymalizację własnych kampanii. Google Ads Express ma na celu zaoszczędzenie Twojego czasu dzięki automatycznemu zarządzaniu kampanii. Żeby uruchomić kampanię, wystarczy napisać teksty reklamowe, a Google wyświetli Twoje reklamy w swojej sieci wyszukiwania lub mapach Google. Podobnie jak w Google Ads płacisz tutaj tylko za kliknięcia Twoich tekstów reklamowych. 

Zalety Google Ads Express:

  • Płacisz, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę,
  • Minimalne zarządzanie i obsługa reklam,
  • Reklama w mapach Google,
  • Dotarcie do klientów w wybranej lokalizacji.

Google Ads

W przeciwieństwie do Google Ads Express, Google Ads daje nam pełną kontrolę nad kampanią reklamową. Dzięki możliwości zarządzania słowami kluczowymi, lokalizacjami oraz formatami reklamowymi.

Żeby skonfigurować kampanię, należy utworzyć reklamy oraz wybrać, w której sieci reklamowej mają pojawiać się Twoje reklamy. Następnie należy wybrać dzienny budżet oraz ustawić stawkę, jaką będziemy chcieli wydać za każde kliknięcie oraz miejsce, gdzie będziemy chcieli wyświetlać reklamy. Możemy również spróbować wybrać inne formaty reklamy jak wideo czy reklamy produktowe dla sklepów internetowych. 

Korzyści z Google Ads: 

  • płacimy, gdy ktoś kliknie reklamę,
  • wybieramy słowa kluczowe, ustalamy stawki i sami optymalizujemy kampanie,
  • docieramy do odbiorców w wielu miejscach, 
  • reklama z wieloma formatami reklamowymi i dokładnymi raportami,

Podsumowanie

Jak widać obie wersje Google Ads, są bardzo podobne. Główne różnice to automatyczne zarządzanie oraz zaawansowane formaty reklamowe. Google Ads Express przejmuje kontrolę nad zarządzaniem, co może wydawać się przydatną funkcją. Jednak nigdy nie uzyskamy tutaj zadowalającego zwrotu z inwestycji. 

Poznałeś już plusy i minusy obu systemów Google Ads. Tradycyjna reklama Google Ads daje Ci większe możliwości dotarcia do odbiorców, wymaga jednak większej wiedzy oraz czasu, jaki musisz poświęcić na optymalizację kampanii. Jeśli brakuje Ci czasu oraz wiedzy, żeby dobrze ustawić i zoptymalizować Twoją kampanię napisz do mnie lub zadzwoń, pomogę Ci wybrać najlepsze formaty reklamowe dla Twojego biznesu oraz przynieść Twojej firmie jak najwięcej korzyści z reklamy Google Ads.