Poniżej znajdziesz informację dla kogo jest pozycjonowanie lokalne, których użytkowników przyciąga i jakie korzyści przyniesie dla Twojej firmy.
Pozycjonowanie lokalne jest idealne dla każdej firmy, która obsługuje klientów na określonym obszarze geograficznym. Np. hydraulik świadczący swoje usługi na obszarze Lublina, Świdnika czy Puław ale również lokalne sklepy stacjonarnej, restauracje, bary, gabinety dentystyczne czy kancelarie prawne, które swoje usługi świadczą dla lokalnej społeczności.
Każda z powyższych firm i wiele innych, których nie sposób tutaj wskazać powinna korzystać z lokalnego SEO i zyska dzięki niemu wiele korzyści.
Jak już powiedzieliśmy, jeśli prowadzisz lokalną firmę niezależnie od tego czy jest to salon samochodowy w Świdniku, restauracja w Lublinie czy salon meblowy w Puławach, lokalne SEO odegra kluczową rolę w budowaniu rozpoznawalności Twojej firmy na rynku lokalnym oraz pozyskiwaniu nowych klientów.
W momencie gdy większość zakupów przeniosła się do Internetu, wielu właścicieli lokalnych firm może nie czuć się na siłach, żeby konkurować z dużymi podmiotami, sprzedającymi swoje produkty online.
Na szczęście pozycjonowanie lokalne może pomóc zyskać przewagę nad wielkimi firmami sprzedającymi swoje produkty jedynie online. Inwestycja w lokalną sieć wyszukiwania to szansa na znalezienie się w odpowiednim miejscu w momencie, gdy użytkownicy będą szukać produktów lub usług, które oferujesz.
Pomimo wzrostu sprzedaży w sektorze ecommerce nadal wiele osób docenia możliwość zakupu wielu produktów w lokalnych firmach. Wielu z lokalnych konsumentów chętniej skorzysta z zakupów stacjonarnych jeśli dotrą do sklepu w ciągu 20 minut w promieniu miejsca zamieszkania. Jeśli więc masz wielu potencjalnych klientów w takim zakresie powinieneś zainwestować w pozycjonowanie lokalne .
Obecnie coraz więcej firm np. jubilerów działających do tej pory lokalnie sprzedając jedynie wyroby bezpośrednio zaczyna tworzyć drugą witrynę nastawioną na sprzedaż online. Lokalna optymalizacja witryny zwiększy jej widoczność oraz przyniesie wiele innych korzyści takich jak:
Lokalna optymalizacja to działania mające na celu poprawę widoczności Twojej firmy w Google, wśród osób, które znajdują się w pobliżu Twojej firmy i szukają firm podobnych do Twojej. Pomaga pojawić się firmie w mapach Google lub w momencie, gdy ktoś wpisze w wyszukiwarce “pizzeria w pobliżu” lub “hydraulik blisko mnie”. Wydawać się to może skomplikowane, a w istocie SEO to praktyki mające na celu poprawę widoczności Twojej firmy w Internecie.
Żeby to osiągnąć dostępnych jest kilka sprawdzonych praktyk. Korzystając z lokalnego SEO pokażemy Twoją firmę w wynikach wyszukiwania dla wybranych haseł i wyszukiwań. Może to oznaczać umieszczenie w treści nazwy miasta, w którym prowadzisz firmę, korzystanie z linków lokalnych witryn oraz uzyskanie większej liczby pozytywnych opinii od Twoich klientów.
Największą różnicą wynika z obszaru na jaki kierujemy nasze działania. Pozycjonowanie lokalne jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie umieścić Twoją firmę jak najwyżej w lokalnych wyszukiwaniach. SEO z kolei kierowane jest na obszar np. całego kraju. Kierowane jest również do dwóch różnych grup odbiorców. Jedne dostarcza wyniki wyszukiwania użytkownikom, którzy są skłonni do zakupów lub skorzystania z usług firmy działającej lokalnie. Drugie odpowiada na zapytania osób, które są skłonne do zakupu online.
Jak już mówiliśmy lokalne SEO przyciąga użytkowników, wyszukujących firm w wybranych obszarze geograficznym. Dla wielu firm działających stacjonarnie lokalny odbiorca jest najlepszy. Łatwiej do nich dotrzeć oraz jeśli uzyskają wysokiej jakości produkt lub usługę chętniej wrócą lub polecą Twoją firmę znajomym. Dlatego też pozycjonowanie lokalne to świetny sposób na dotarcie do wartościowych klientów.
Dlatego prowadząc działania optymalizujące lokalne wyszukiwania skoncentrujemy się na poprawie widoczności Twojej firmy w całym Internecie, ale skupimy się głównie na mapach Google oraz sieci wyszukiwania Google. Dlaczego w Google? Dlatego, że jest to najczęściej używana wyszukiwarka w Polsce. Ponad 97% użytkowników codziennie szuka firm podobnych do Twojej w sieci wyszukiwania Google.
Wyszukiwanie lokalne odbywa się w momencie gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce Google np. frazę “pizzeria z dowozem” lub geolokalizacja firmy znajdzie się w promieniu wyszukiwania użytkownika.
Poniżej przykład wyszukiwania lokalnego dla frazy “pizzeria świdnik”
Wiele firm pozycjonuje się na zapytania użytkowników odpowiadając na zapytania użytkowników takie jak np. “jak naprawić odpływ”. Jednak tylko lokalne firmy mogą pozycjonować się na lokalne zapytania takie jak np “hydraulik w pobliżu” czy “najlepszy hydraulik w lublinie”. Obecnie nawet już nie trzeba dodawać fraz “w pobliżu” czy “blisko mnie”, żeby pojawiły się firmy działające lokalnie.
Podróżując po ulicach Świdnika i szukając miejsca gdzie możesz zjeść smaczny obiad, wpisując hasło “restauracja” przedstawione zostaną Ci wyniki lokalnych restauracji, do których będziesz miał najbliżej na podstawie swojej lokalizacji. Google wykorzystuje GPS z Twojej lokalizacji, aby wskazać Ci miejsca, które są najbliżej Twojej fizycznej lokalizacji.
W przypadku tego typu zapytań wyszukiwarka rozumie, że masz lokalny zamiar i chcesz skorzystać z usług firmy, która znajduje się najbliżej Ciebie. Google więc oferuje Ci na stronach wyszukiwania lokalne wyniki.
To kolejny powód, dla którego pozycjonowanie lokalne jest takie ważne dla Twojej firmy świadczącej usługi dla lokalnej społeczności.
To pierwszy wpis z serii lokalne SEO. W kolejnych wpisach dowiecie się jak skutecznie pozycjonować swoją firmę lokalnie. Jeśli jednak nie będziecie mieć czasu na pozycjonowanie własnej strony internetowej skontaktujcie się ze mną, pomogę Twojej firmie znaleźć się na szczycie lokalnego wyszukiwania.
Najnowsze komentarze