pozycjonowanie stron google

Pozycjonowanie stron Google i Bing, filmów na YT, wizytówki na Google Maps itp. – Sprawdź co można pozycjonować!

Pozycjonowanie to termin, który najczęściej poruszamy pod kątem promowania witryny w wyszukiwarce Google. Jest to jednak dużo szerokie pojęcie, które obejmuje wiele innych elementów, jakie możemy promować w Internecie. Możemy zaliczyć do nich np. filmiki na YouTube, wizytówki na Google Maps, czy strony w wyszukiwarce Bing. W tym tekście przedstawiamy te elementy, które możemy pozycjonować w Internecie.

Pozycjonowanie stron Google oraz w Bing YT

Przede wszystkim w Internecie możemy pozycjonować strony internetowe zarówno w wyszukiwarce Google, jak i w Bing. Są to dwie najpopularniejsze wyszukiwarki, które mogą umieszczać nas na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi słowami kluczowymi.

Pozycjonowanie strony internetowej w Google powinniśmy rozpocząć od stworzenia prostego i czytelnego serwisu z lekkim szablonem. Musimy zadbać również o analizę odpowiednich słów kluczowych, pod którymi chcemy być widoczni w internecie. Następnie musimy zadbać o sprawność techniczną naszej strony internetowej i kwestie bezpieczeństwa, takie jak ochrona baz danych, czy certyfikat SSL. Bardzo ważnym czynnikiem rankingowym jest dodawanie jakościowego contentu na stronę, a także linkowanie zewnętrzne, czyli pozyskiwanie odnośników w internecie kierujących do naszej witryny. Sam serwis powinien działać szybko oraz sprawnie także posiadać wersję mobilną witryny. Ogólnie istnieje jeszcze wiele nieco mniej istotnych czynników rankingowych, które jednak razem są ważne w procesie pozycjonowania.

Stronę internetową możemy pozycjonować również wyszukiwarce Bing. Będzie to ten sam proces, ale będziemy kładli w nim nacisk na nieco inne elementy. Przede wszystkim w wyszukiwarce Bing liczą się sygnały społecznościowe, czyli linkowanie z social mediów. Ważny jest również wiek domeny, a także rozbudowanie strony, gdzie im będzie ona większa tym lepiej dla procesu pozycjonowania. Bing docenia również strony o długim stażu, a także edukacyjnych walorach, czyli o rozszerzeniu nb. edu czy gov.

Wizytówka na Google Maps

Rzeczą, którą możemy pozycjonować w internecie, jest wizytówka na Google Maps. Jeśli posiadamy firmę, przeważnie posiadamy wizytówkę na mapach Google, która wskazuje nasze miejsce poprzez czerwoną pinezkę. Wizytówkę taką możemy jednak pozycjonować, aby wyświetlała się w pierwszej transzy wyników wyszukiwania na dane zapytanie w aplikacji Google Maps na jak najwyższych pozycjach.

Przede wszystkim pozycjonowanie wizytówki na Google Maps polega na kompletnym uzupełnieniu wszystkich informacji. Powinniśmy również dodawać posty aktualizacyjne, a także zadbać o odpowiednią ilość ocen i komentarze na naszej wizytówce. Powinniśmy również ustawić odpowiednie słowa kluczowe, a także opisy naszej firmy. Bardzo ważnym elementem jest dodawanie zdjęć, a także wirtualnego spaceru. Fotografie powinny przedstawiać markę w profesjonalnym wizerunku. Nie powinniśmy zostawiać tego zadania użytkownikom, gdyż mogą dodawać oni amatorskie zdjęcia wykonywane zwykłymi telefonami. Również stosunkowo prosto będziemy mogli zamówić wykonanie wirtualnego spaceru, który z pewnością urozmaici naszą wizytówkę i zwiększy jej renomę na mapach Google.

Pliki PDF

Na podobnej zasadzie, co strony internetowe możemy również pozycjonować w wyszukiwarce Google pliki PDF, mogą one pojawiać się nawet na najwyższej pozycjach wyszukiwarce Google jako wyniki wyszukiwania.

Aby pozycjonować pliki PDF, przede wszystkim nie mogą być one szyfrowane hasłem, a także muszą być w wersji tekstowej, a nie graficznej. Po spełnieniu tych dwóch czynności powinniśmy zadbać o stworzenie takiego samego pliku PDF jak jakościowej podstrony serwisu. Powinien posiadać on zatem wartościowy i przydatny content wraz z linkowaniem wewnętrznym i wychodzącym. Powinien być unikalny, a także sformatowany i zawierać odpowiednie słowa kluczowe.

Zdjęcia

Tym, co możemy pozycjonować w internecie, są również zdjęcia. Będą prezentowane w zakładce Google Zdjęcia. Jeśli odpowiednio je zoptymalizujemy, będą pojawiały się na pierwszych pozycjach graficznych wyników wyszukiwania.

Chcąc pozycjonować fotografie, przede wszystkim powinny być one unikalne. Powinniśmy również zastosować odpowiednią nazwę pliku, który wygrywamy na naszą stronę internetową. Samo zdjęcie musi posiadać odpowiedni tytuł, a także opis oraz być umiejscowione w sąsiedztwie tekstu tematycznego zawierającego odpowiednie słowa kluczowe. Zdjęcie powinno być jak największej rozdzielczości oraz jak najmniejszej wagi. Możemy zoptymalizować zdjęcia w specjalnych narzędziach i programach optymalizacyjnych, gdzie sztuczna inteligencja zadba o nawet kilkukrotne zmniejszenie wagi przy zachowaniu wysokiej rozdzielczości fotografii.

Filmiki na YouTube

Ostatnią rzeczą, którą możemy pozycjonować w internecie, są filmiki, a także kanały na YouTube. Jest to bardzo zaskakująca rzecz, choć nie powinniśmy się dziwić temu procesowi, gdyż wyszukiwarka YouTube jest drugą największą wyszukiwarką w internecie, a także największym portalem typu wideo.

Pozycjonowanie kanałów oraz filmików na YouTube polega na ich dostosowaniu i optymalizacji pod kątem serwisu tak, aby pojawiały się na najwyższych pozycjach pod konkretnymi hasłami, jakie będą wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce wewnętrznej. Proces pozycjonowania i działania wyszukiwarki przebiega podobnie do wyszukiwarki tekstowej Google, a żeby znaleźć Cię na najwyższych pozycjach pod popularnymi hasłami, musimy odpowiednio przystosować nasz kanał oraz filmiki.

W celu optymalizacji będziemy wykonywać na wiele różnych sposobów. Przede wszystkim powinniśmy opisać kanał i umieścić tam wszystkie najważniejsze informacje o naszej marce. Musimy ustawić odpowiednie zdjęcie profilowe także zdjęcie tła oraz linkowanie do mediów społecznościowych. Powinniśmy również ustawić odpowiedni opis kanału wykorzystujący słowa kluczowe, a także ustalić bezpośrednie frazy, pod jakimi chcemy widnieć z naszym kanałem na YouTube. Powinniśmy też tworzyć playlisty, a także regularnie dodawać filmiki na nasz kanał.

Pozycjonowanie filmików na YouTube polega z kolei na ustawieniu odpowiedniego tytułu oraz opisów filmiku zawierającego słowa kluczowe. Musimy dodać również o odpowiednio jakościowe nagranie, a także zachęcać użytkowników do aktywności na filmiku – pozostawiania komentarzy czy reakcji na filmik. Możemy również reklamować go w internecie, aby miał więcej odsłon. Sam filmik powinien być również wysokiej jakości, a także posiadać odpowiednią nazwę pliku, który wgrywamy oraz zastosowaną specjalnie stworzoną miniaturkę.