Pozycjonowanie wizytówki Google na mapach to zdecydowanie mniej popularny proces niż pozycjonowanie strony internetowej. Jest jednak równie ważny i może dawać równie wiele korzyści, co promowanie całej witryny w wyszukiwarce Google. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje o pozycjonowaniu wizytówki na mapach Google, a także podpowiadamy, czym tak właściwie jest, dlaczego warto pozycjonować taką wizytówkę i jak możemy podnosić ranking wizytówki firmy w aplikacji.
Spis treści:
Pozycjonowanie wizytówki Google to regularny proces optymalizacji i dostosowywania wizytówki Google Moja Firma do aplikacji Google Maps. Pozycjonowanie wykonuje się głównie poprzez początkową optymalizację, a następnie poprzez pewne regularne czynności pozycjonujące. Celem pozycjonowania wizytówki na Google Maps jest jej dobre dostosowanie do aplikacji, a w konsekwencji zwiększanie jej rankingu w wynikach wyszukiwania. Celem pozycjonowania wizytówki jest również wyświetlanie jej na jak najwyższych pozycjach tak, aby była proponowana od razu w pierwszej transzy wyniku czerwonych pinezek, kiedy użytkownicy poszukują informacji na mapach Google.
Samo założenie i pozycjonowanie wizytówki na Google Maps jest procesem darmowym i możliwym do wykonania samodzielnie. Ogólnie możemy również zamawiać usługi pozycjonowania wizytówek w agencjach marketingowych, które coraz częściej oferują taką usługę. Proces ten tak jak pozycjonowanie stron internetowych jest procesem regularnym i długotrwałym, a efekty pozycjonowania zobaczymy dopiero po pewnym czasie.
Pierwszym bezpośrednim powodem, dla którego warto pozycjonować wizytówkę na Google Maps, jest lepsze jej dostosowanie do map Google, a w konsekwencji wyświetlanie na najwyższych pozycjach przy wyszukiwaniu konkretnego hasła przez użytkowników. Wyszukiwarka internetowa promuje dobrze dostosowane i zoptymalizowane wizytówki, wyświetlając je w pierwszej transzy czerwonych pinezek.
Wpływa to bezpośrednio na popularność naszej wizytówki i jej wykorzystywanie przez użytkowników. Bardzo rzadko ci przechodzą na kolejne strony, szukając kolejnych firm na mapie, skupiając się przede wszystkim na pierwszej transzy wyników wyszukiwania. Dobrze zoptymalizowana i pozycjonowana wizytówka na Google Maps, ma również szansę pojawiać się w tradycyjnych wynikach wyszukiwania nad wynikami organicznymi. Jest to coraz częstsze zjawisko, gdyż Google coraz bardziej skupia się na personalizacji wyników i dostarczeniu lokalnych wyników wyszukiwania właśnie poprzez wyświetlanie dodatkowej mapki.
Oprócz wymiernych korzyści, czyli bezpośredniego większego zainteresowania potencjalnych klientów, pozycjonowanie wizytówki na Google Maps może budować pozytywny wizerunek naszej marki. Odbiorcy znający naszą firmę i kojarzący ją z Google Maps, nie będą mieli w przyszłości oporów, aby skorzystać naszych usług. W ten sposób poprzez wysoką widoczność wizytówki przyzwyczajamy osoby z danego regionu do naszej marki i budujemy pozytywny wizerunek. Samo pozycjonowanie wizytówki jest również prostszym sposobem reklamy w sieci od pozycjonowania.
Plusem, o którym nie mówi się zbyt często, jest również pozytywny wpływ pozycjonowania wizytówki na Google Maps na stronę internetową, z którą jest połączona. Dzięki temu możemy wpływać na proces pozycjonowania strony internetowej. Wizytówkę na Google Maps, warto również pozycjonować, gdyż jest to coraz popularniejsze miejsce do wyszukiwania informacji o firmach, markach, a także o produktach. Mapy Google nie służą już obecnie do wyszukiwania adresów i wyznaczenia trasy, ale też są miejsca uzyskiwania informacji na temat zakupów. Dla wielu osób jest to pierwsze miejsce, gdzie poszukują lokalnych informacji o stacjonarnych firmach handlowo-usługowych.
Pierwszym krokiem do pozycjonowania wizytówki na Google Maps jest rzetelne wypełnienie wszystkich pól i formularzy związanych z naszą firmą. Będą to takie pola jak nazwa firmy, opis czy informacje kontaktowe oraz godziny funkcjonowania marki. Powinniśmy uzupełnić je bardzo dokładnie, a także rzetelnie wybrać kategorię. Dzięki temu klienci nie będą zirytowani, otrzymując propozycję naszej wizytówki w innych kategoriach. Choć w ten sposób będziemy mogli zdobyć nieco większe zainteresowanie wizytówką, nie będzie ono przekładała się na jakościowy ruch.
Następnie wizytówkę należy powiązać z naszą pozycjonowaną stroną internetową poprzez dodanie jej adresu, a także osadzenie wizytówki na stronie. Powinniśmy również zadbać o jak najlepsze przypomnienie Google o tym, w jakiej lokalizacji działamy. Możemy zrobić to np. poprzez dodanie stacjonarnego numeru telefonu z lokalnym prefiksem oraz używanie odpowiednich słów kluczowych w całej wizytówce. Kolejnym działaniem optymalizującym jest dodawanie jakościowego contentu na naszą wizytówkę.
Będą to przede wszystkim zdjęcia, a także wirtualny spacer. Są to wartościowe elementy, które w duży sposób wpływają na postrzeganie naszej marki i mają bezpośredni wpływ na to czy zostanie ona wybrana przez użytkowników Google Maps. Warto zatem poprosić o pomoc profesjonalnego fotografa, aby wykonał dla nas jakościowe zdjęcia. Możemy również zamówić wykonanie wirtualnego spaceru po naszej firmie lub miejscu związanym z nią i wgranie wirtualnego spaceru na wizytówkę. Samo dodanie takiego spaceru jest darmowe, a za jego utrzymywanie również nic nie zapłacimy.
Jeśli już zoptymalizujemy wstępnie wizytówkę Google, powinniśmy skupić się również na kilku czynnościach, które będziemy wykonywali regularnie przez dłuższy czas. Przede wszystkim jest to dodawanie postów aktualizacyjnych np. o produktach, które sprzedajemy lub o naszej marce. Powinniśmy też dbać o pozyskiwanie dużej ilości pozytywnych opinii na temat naszej marki. Możemy zatem zachęcać naszych klientów do pozostawienia takich rekomendacji. Warto przy opiniach odpowiadać na nie i konwersować za ich autorami. Możemy również udostępniać w internecie linki do naszej wizytówki, a także na bieżąco aktualizować dane, aby użytkownicy z niej korzystający byli w pełni usatysfakcjonowani.
Wizytówkę warto jest również regularnie edytować, a także wykazywać na niej aktywności. Będzie to pozytywnie wpływało na odbiór naszej wizytówki przez algorytmy Google Maps, które będą nagradzały ją lepszym rankingiem w wynikach wyszukiwania.
Najnowsze komentarze