Prowadzenie lokalnych biznesów jest obecnie trudniejsze niż kiedykolwiek indziej. W takiej sytuacji zwłaszcza poszukuje się nowych klientów, a także sposobów na ich pozyskanie. Lokalna liczba takich odbiorców jest ograniczona, a każdy klient staje się na wagę złota. W tym tekście podpowiadamy, jak możemy pozyskiwać lokalnych odbiorców przez internet i zachęcać ich, aby skorzystali z naszego lokalnego biznesu.
Pierwszym sposobem, który możemy wdrożyć, jeśli chcemy pozyskiwać klientów lokalnych dla naszego biznesu z sieci, jest wykorzystanie wizytówki na Google Maps. Jest to wizytówka wyświetlana w postaci czerwonej pinezki na mapie, gdy lokalni kupujący wyszukują informacje na Google Maps. Wizytówka taka rozwija się po lewej stronie mapy i prezentuje wszystkie najważniejsze informacje o danej firmie.
Wizytówkę Google Moja Firma na Google Maps możemy założyć całkowicie za darmo. Możemy to zadanie zlecić agencji marketingowej lub wykonać samodzielnie. Całość polega na uzupełnieniu najważniejszych informacje o firmie, a także wgraniu materiałów dotyczących naszej marki. Mogą być to zdjęcia czy wirtualny spacer. Następnie należy jedynie regularnie ją pozycjonować, czyli dbać o nią i dostosowywać ją do Map Google. Działanie takie jest dużo prostsze niż pozycjonowanie strony internetowej, a pozwala pozyskiwać duże ilości osób.
Obecnie Mapy Google służą bardzo często do wyszukiwania nie tylko adresu, ale także firm, usług czy produktów. Jeśli stworzymy taką wizytówkę, będziemy pojawiali się na mapach Google jako firma świadcząca konkretne usługi. Odbiorcy mogą zatem łatwo znajdować nas na Google Maps i przychodzić do naszej firmy osobiście. Mapy Google są jedną z najważniejszych lokalizacji w internecie, w których użytkownicy szukają realnych sklepów, restauracji czy punktów handlowo-usługowych. Jeśli zatem chcemy pozyskiwać realnych klientów z sieci, stworzenie wizytówki na Google Maps jest obowiązkowe.
Drugim nieco trudniejszym sposobem na pozyskiwanie lokalnych klientów dla naszego biznesu jest pozycjonowanie strony internetowej. Lokalne SEO to pozycjonowanie strony pod kątem danej lokalizacji. Oznacza to, że będzie wyświetlała się ona w wyszukiwarce Google na konkretne hasła i zapytania osobom znajdującym się w konkretnej lokalizacji. Pozycjonowanie tego typu jest jednak stosunkowo prostsze i tańsze niż ogólne globalne, gdzie promujemy witrynę wszystkim internautom pod konkretnymi hasłami.
Pozycjonowanie lokalne również możemy wykonywać samodzielnie lub zlecać agencji marketingowej. Drugie rozwiązanie jest dobrym wyborem, jeśli nie znamy się na nowych technologiach czy marketingu. Dzięki jednak wysokiej pozycji lokalnej w wyszukiwarce Google możemy pozyskiwać bardzo duże ilości odbiorców.
Wyszukiwarka Google w dalszym ciągu jest najpopularniejszym sposobem pozyskiwania informacji w internecie – również o lokalnych barach, zakładach fryzjerskich czy restauracjach. Często stworzenie strony internetowej, jej optymalizacja i proste prace pozycjonerskie, mogą wywindować naszą witrynę na najwyższe pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania, dzięki czemu będziemy wyświetlali tym osobom, które szukają firmy z naszej branży w Google
Gdy chcemy pozyskiwać lokalnych odbiorców w internecie, nie możemy zapominać o mediach społecznościowych. Znajdują się w nich gigantyczne ilości odbiorców mieszkających w naszej okolicy. Obecnie zdecydowana większość Polaków używa internetu, a także mediów społecznościowych i również tam poszukuje informacji o lokalnych firmach czy usługach.
Chcąc wykorzystać taki sposób pozyskiwania klientów dla naszego biznesu stacjonarnego, powinniśmy stworzyć profil marki, jakościowo go prowadzić, a także reklamować się np. na Facebooku. Możemy zrobić to poprzez dołączenie do grup lokalnych i reklamowanie usług w takich miejscach. Bardzo często jednym postem będziemy mogli dotrzeć do nawet kilku lub kilkunastu tysięcy odbiorców z danych lokalizacji i zarekomendować swoje usługi.
Wykonując taki marketing, powinniśmy jednak dokładnie przestrzegać regulaminu danej grupy, a także reklamować się w jakościowy sposób, aby nie zostać zablokowanym. Warto również zwrócić uwagi na lokalne grupy w internecie na forach lub w innych miejscach np. komunikatorach czy platformach komunikacyjnych. Dobrym posunięciem może być również wykupienie reklamy na portalu miejskim, który gromadzi duże ilości mieszkańców naszego miasta.
Jednym z bardziej zaawansowanych, ale posiadających wiele zalet sposobów pozyskiwania klientów lokalnych jest reklama targetowana. Jest to reklama w takich systemach jak Facebook Ads czy Google Ads. Może być wyświetlana na wielu platformach takich jak Facebook, Instagram, wyszukiwarka Google czy strony internetowe YouTube. W trakcie jej tworzenia możemy korzystać z targetowania, czyli określenia konkretnych cech odbiorców. W tym przypadku będą to cechy lokalizacyjne związane z terenem, na którym działamy.
Korzystając z płatnych systemów reklamowych możemy zatem określić, na jakim terenie ma wyświetlać się nasza reklama i kto może ją zobaczyć. Dokładne targetowanie systemów reklamowych sprawia, że nasza promocja trafia tylko do tych osób, które z największym prawdopodobieństwem, mogą skorzystać z naszych usług. To z kolei wpływa na wysoki współczynnik efektywności i skuteczności. Działając tak, możemy efektywniej wydawać pieniądze i pozyskiwać jak najwięcej klientów za wydaną każdą złotówkę.
Dodatkowo mamy do wyboru wiele form reklamy, przy pomocy której również możemy skutecznie przekonywać odbiorców do zapoznania się z naszą ofertą i odwiedzenia naszej strony internetowej. Jest to bardzo wygodna opcja i polecana zwłaszcza dla osób posiadających spory budżet reklamowy. Korzystając z targetowanych kampanii reklamowych, możemy działać na bardzo dużą skalę przy minimalnym wysiłku. Kampanie takie możemy prowadzić również samodzielnie, a także zlecać je agencjom marketingowym, aby to one je prowadziły.
Najnowsze komentarze