Prowadzenie konta marki na Facebook

Czy na Facebook można prowadzić konta marki i o czym należy wiedzieć?

Prowadzenie konta marki na Facebooku to jedna z wielu opcji promowania naszej marki w internecie. Jest to również przez wiele osób rekomendowane i polecane miejsce centralne, do którego możemy kierować naszych potencjalnych klientów i odbiorców, a także gdzie możemy przedstawiać produkty i usługi. Sporo jednak osób zastanawia się, czy Facebook to rzeczywiście odpowiednie miejsce na prowadzenie konta marki. Poniżej staramy się dokładnie przedstawić tę kwestię.

Czy na Facebooku można prowadzić główny konto marki?

Tak, odpowiedź na to pytanie jest jak najbardziej twierdząca. Na Facebooku możemy prowadzić konto marki, który będzie głównym miejscem firmy bądź projektu w internecie. Jest to miejsce, które daje szerokie i elastyczne możliwości, a także które wykorzystywane jest jako centralne miejsce przez wiele marek.

Przede wszystkim publiczne konto marki na Facebooku jest ogólnie dostępnym miejscem w internecie, na które można wejść, nawet nie posiadając konta marki na FB. Dla samych użytkowników Facebooka jest to również dużo poręczniejsze, aniżeli przechodzenie na zewnętrzne strony WWW gdyż użytkownicy korzystający z FB znają doskonale układ profilu i poruszanie się po nim jest komfortowe. Sam Facebook oferuje również możliwość założenia “strony FB” dedykowanej biznesowi i celom komercyjnym. Wiele osób może obawiać się o prywatny charakter Facebooka, który jest podkreślany przez FB przy wielu okazjach i o to iż FB może nie być dostosowany do prowadzenia biznesowej witryny.

Facebook jednak z biegiem czasu doskonale zdał sobie sprawę, iż konto marki musi odpowiednio się prezentować i w tym celu oferuje tworzenie stron FB przypominających profile prywatne, ale przeznaczone dla celów biznesowych. Stworzenie zatem głównego konta marki na Facebooku jest legalne i wspierane przez sam portal, a więc nie musimy obawiać się o łamanie regulaminu czy nielegalność takich działań.

Jakie możliwości daje prowadzenie konta marki na Facebook

Facebook, który ma być wykorzystywany w celach biznesowych i tworzenia profilu marki daje wiele możliwości firmom które chcą wykorzystać go w ten sposób. Możemy zaliczyć do nich możliwość:

  • prezentacji marki
  • sprowadzania ruchu internetowego na profil
  • dodanie danych teleadresowych
  • pośrednią sprzedaż
  • reklamowanie na Facebooku

Przede wszystkim FB daje możliwość stworzenia estetycznej, a także czytelnej wizytówki oraz zamieszczenia wielu typów materiałów na niej. Stworzenie profilu marki pozwala utworzyć kompletny profil, który będzie zawierał wszystkie najważniejsze informacje odnośnie marki, które będą przedstawione w prosty sposób. Facebook daje możliwość prezentowania również różnych treści, począwszy od postów pisanych poprzez zdjęcia i filmiki, a skończywszy na oryginalnych formach contentu takich jak webinaria, infografiki, zdjęcia 360 stopni czy e-booki.

Bardzo ważnym aspektem prowadzenia profilu marki na Facebooku jest możliwość sprowadzania na niego ruchu zewnętrznego. Na nasz profil marki możemy zatem sprowadzać ruch z zewnętrznych stron internetowych, z artykułów sponsorowanych, innych wizytówek marki, kampanii reklamowych czy różnych metod promocji. Facebook może być zatem centralnym miejscem, w którym będziemy kontaktowali się z naszymi odbiorcami.

Facebook daje też szerokie możliwości komunikowania się z odbiorcami czy potencjalnymi klientami. Umożliwia on kontaktowanie się z poszczególnymi osobami bezpośrednio na platformie poprzez Messenger, a także daje możliwość zamieszczenia adresu e-mail czy numeru telefonu w centralnym miejscu profilu po lewej stronie. Na Facebooku możemy też reklamować się na wiele sposobów. Są to zarówno darmowe sposoby na reklamę jak i płatny system Facebook Ads.

Podsumowując zatem odpowiedź na pytanie czy Facebook może być miejscem, gdzie będziemy prowadzili centralny profil marki w sieci, jest to bardzo dobry sposób i jak najbardziej możemy wdrożyć go w życie. Facebook jest do tego odpowiednio przystosowany i daje oficjalnie taką możliwość, a także posiada wiele unikalnych zalet, dzięki którym prowadzenie profilu marki na Facebooku jest dobrym ruchem.