prowadzenie profilu marki na Facebooku

Prowadzenie profilu marki na Facebooku – Jak wyróżnić profil marki na Facebook?

Gdy już wiemy na czym polega prowadzenie profilu marki na Facebooku, a także założyliśmy go i mamy ten etap promocji firmy za sobą, zdecydowanie warto pomyśleć w jaki sposób możemy wyróżnić się na Facebooku, prowadząc nasze konto marki. Wyróżnienie się niezależnie od branży czy sposobu biznesowego zawsze gwarantuje zwrócenie uwagi na siebie dużej liczby potencjalnych odbiorców, a także nakłonienie ich do skorzystania z usług. Dzieje się tak z powodu dużej ilości oczu zwróconych na naszą markę a także postrzeganiu nas jako marka nowatorska i podążająca za najnowszymi trendami. Jak zatem wyróżnić się ze swoim kontem marki na Facebooku? Ciekawe podpowiedzi prezentujemy poniżej.

Animowany awatar profilu marki

Pierwszym i jednym z najbardziej efektywnych sposobów na jakie możemy wyróżnić się na Facebooku prowadząc profil marki, jest używanie animowanego awatara. Jest to animowane zdjęcie profilowe, które porusza się i jest animacją. Ma ona zaledwie kilka sekund, ale w doskonały sposób może pomóc zwrócić nam uwagę potencjalnych odbiorców na nasz profil. Choć animowany profil istnieje już na Facebooku długi czas, w dalszym ciągu jest wielką rzadkością. Sporo osób widząc profil z poruszającym się zdjęciem profilowym, już tylko z samej ciekawości zapoznaj się z nim i sprawdzi jego zawartość.

Animowany element może również pomóc wyróżnić się naszej marce w tłumie wielu innych podobnych profili tematycznych – co siłą rzeczy również przyciągnie do naszej marki wielu klientów. Animowany awatar możemy dodać poprzez aplikację mobilną, wgrywając jako zdjęcie profilowe – animację gif. Jest to bardzo prosty i szybki proces, z którym z pewnością sobie poradzimy i który w znaczący sposób może zwiększyć zauważalność naszej marki na Facebooku.

Wirtualny spacer i zdjęcia 360 stopni

Kolejnym pomysłem na wyróżnienie się na Facebooku jest dodawanie wirtualnego spaceru i zdjęć 360 stopni. O ile zdjęcia interaktywne są już znane na Facebooku i możemy natknąć się na nie dużo częściej niż na animowane awatary profili, o tyle w dalszym ciągu nie są one wykorzystywane często i w systematyczny sposób, a także są niskiej jakości i nie są publikowane regularnie.

Zdjęcia interaktywne 360 stopni to fotografie po których możemy rozglądać się w 360 stopniach. Przypominają one nieco kadr wirtualnego spaceru Google Street View a możemy wykonywać je zarówno samodzielnie jak i kupując gotowe materiały interaktywne w sieci czy zamawiając je u profesjonalnych fotografów. Zdjęcia 360 stopni możemy wgrać po prostu ze zwykłymi zdjęciami a wiele osób nie wie o istnieniu takiej możliwości.

Webinaria – Prowadzenie profilu marki na Facebooku

Facebook jest idealną platformą do przeprowadzania webinarów, które sprzyjają pozyskiwania klientów. Najbardziej widoczne przekazy live znajdziemy na grupach z modą, gdzie wiele osób poprzez relacje na żywo prezentuje ciuchy, a także je sprzedaje. Na Facebooku możemy jednak prowadzić bardziej ambitne spotkania na żywo z odbiorcami, w trakcie których będziemy przedstawiali pewne zagadnienia, przekazywali wiedzę czy będzie to transmisja małego spotkania profesjonalistów branżowych. Transmisje takie możemy przeprowadzać z różnym stopniem profesjonalizmu w zależności od tego jakimi środkami dysponujemy.

Możemy do tego celu używać zarówno swojego telefonu komórkowego, ale i także wykorzystywać profesjonalne studia nagraniowe, zapraszać gości, czy prezentować konkretne kwestie w interesujący sposób. Webinaria, mogą mieć zatem różną formę, począwszy od małego spotkania z naszymi odbiorcami po spotkanie tematyczne na których będziemy zajmowali się konkretnym zagadnieniem.

Gratisy i darmowe elementy

Jednym z najlepszych sposobów na wyróżnienie się i zapadnięcie w pamięci użytkowników Facebooka jest rozdawanie darmowych gadżetów. Działanie takie z pewnością przyciągnie do marki wiele osób, a dzięki temu będziemy mogli nawiązać z nimi długotrwałe relacje biznesowe. Przede wszystkim możemy rozdawać zniżki i bonusy czy kupony do naszego sklepu internetowego, dzięki czemu promocja taka nie będzie niezwykle kosztowna. Możemy również tworzyć i publikować e-booki tematyczne, które będzie można pobrać za darmo lub inne ciekawe materiały. Dobrym rozwiązaniem jest też oferowanie darmowych próbek naszej marki, a także oferowanie darmowych gadżetów, które z pewnością będą przyciągały odbiorców do naszej marki.