System reklam Google Ads najczęściej stosowany jest przez cenione i liczące się na rynku firmy, które chcą trafiać ze swoją ofertą do potencjalnych klientów. Różnicą między Google Ads a tradycyjną reklamą jest brak nachalności w tym pierwszym przypadku, a przede wszystkim fakt, że treści wyświetlają się osobom, które i tak w sieci wykazały zainteresowanie danym produktem czy usługą. Reklama firmy budowlanej w tym wypadku nie będzie „po omacku” szukała odbiorców, ale trafiała właśnie tam, gdzie z dużym prawdopodobieństwem czekają klienci. Na co warto zwrócić uwagę w tym wypadku?
Celem kampanii dla branży budowlanej w tym wypadku nie różni się niczym od celów innych firm, które z powodzeniem korzystają z Google Ads. To rozwiązanie gwarantuje natychmiastową widoczność i możliwość zmiany strategii kampanii w dowolnym momencie. Z kolei możliwość optymalizacji i targetowanie reklam sprawia, że udostępniane w ramach kampanii treści wyświetlają się osobom, które są nimi zainteresowane.
Większość osób szuka firm remontowych i budowlanych w sieci, zaś Google Ads umożliwia sprawne i nieinwazyjne przekierowanie ruchu na konkretną stronę internetową. Jeśli ktoś w ostatnim czasie szukał w sieci konkretnych usług, to reklama firmy remontowej Google Ads wyświetlająca się na YouTube, Gmailu czy karcie Zakupów będzie dopasowana do jego potrzeb. Summa summarum na stronę internetową danej firmy budowlanej będzie zaglądało coraz więcej użytkowników zainteresowanych oferowanymi usługami.
Google Ads przyciąga właścicieli firm i pracowników zajmujących się w nich promocją między innymi dlatego, że oferuje reklamy właściwie na każdy budżet. Podstawowe usługi kosztują od kilkuset złotych i naturalnie efekty są zwykle proporcjonalne do wkładu finansowego. Na każdym poziomie jest to jednak rozwiązanie opłacalne dla firmy. Reklama dla firmy budowlanej może być opłacana poprzez doładowanie pre-paid czy też kartę płatniczą, która zapewnia jeszcze większą płynność w finansowaniu kampanii.
Google Ads to wszechstronne i uniwersalne narzędzie umożliwiające prowadzenie kampanii różnego rodzaju. Podstawowy podział składa się z reklam tekstowych, dynamicznych, graficznych, video, produktowych oraz promujących aplikacje. Reklama firmy remontowej nie byłaby aż tak sugestywna, gdyby bazowała tylko na tekście. Dlatego poza reklamami tekstowymi warto zadbać o reklamy graficzne i video. Klienci kupują oczami, a w tym wypadku całkiem uzasadniony jest fakt, że przed dużą inwestycją pragną zobaczyć na przykład inne realizacje firmy. W tym wypadku doskonale sprawdzi się również remarketing, czyli powracanie z treściami reklamowymi do osób, które już raz odwiedziły firmową stronę. Jest to zamierzone działanie mające na celu „przypomnienie” potencjalnym klientom o niedokończonych zakupach czy o tym, że na odwiedzonej stronie wciąż czeka aktualna oferta.
Słowa kluczowe to niezbędny element reklamy w sieci wyszukiwania. Aby dobrać optymalne słowa kluczowe konieczne jest przeprowadzenia badania polegającego na uzyskiwaniu informacji o tym, czego dokładnie szukają potencjalni klienci w sieci. Słowa kluczowe muszą być ściśle dopasowane do profilu danej firmy z uwzględnieniem jej lokalizacji, a jednocześnie muszą być odwzorowaniem fraz wpisywanych najczęściej przez internautów.
Podczas kreowania kampanii Google Ads możliwe jest dopasowanie słów kluczowych do konkretnych reklam, a następnie kierowanie ich do użytkowników na podstawie danych demograficznych. W rezultacie cała kampania jest jeszcze skuteczniejsza i w krótszym czasie skutkuje większymi zyskami w firmie. Reklama firmy remontowej nie może opierać się na uniwersalnych słowach, ale powinna bazować na szczegółowych frazach stosowanych przez ludzi.
Reklamy tekstowe są najstarszym i najbardziej uniwersalnym rodzajem reklam Google Ads, który sprawdzi się dosłownie w każdej branży. W wynikach wyszukiwania pojawiają się wówczas tak zwane wyniki sponsorowane, które w niewielkim stopniu różnią się od tych neutralnych. Reklama tekstowa powinna składać się z przyciągającego uwagę i zgodnego z zawartością strony nagłówka, linku do strony oraz kilku zdań krótkiego opisu, w których powinny być zawarte najważniejsze informacje na temat realizacji firmy.
W przypadku firmy budowlanej warto zadbać o to, aby w tym niedługim przecież tekście znalazła się informacja na temat zasięgu prac firmy bądź też wybranych lokalizacji. Wówczas będziemy mieli pewność, że reklama dla firmy budowlanej będzie przyciągała ludzi, którzy mają największą szansę stać się klientami.
System reklamowy Google Ads przewiduje kilkanaście różnych strategii ustalania stawek, które użytkownicy mogą wykorzystywać na różne sposoby. Są to na przykład docelowy CPA gwarantujący jak największą liczbę konwersji przy założonym na początku koszcie pozyskania, docelowy ROAS, w którym stawki ustawiane są tak, aby zmaksymalizować wartość konwersji na podstawie zwrot wydatków na reklamę, czy też maksymalizowanie liczby kliknięć i wiele innych. Dla firmy budowlanej dobrym rozwiązaniem będzie CPC, czyli samodzielne określanie stawek za kliknięcie. Pracownikom firmy zapewni bowiem pełną kontrolę i możliwość zdecydowania, ile są w stanie zapłacić za jedno kliknięcie.
Reklamy Google Ads mogą być wyświetlane przez dwadzieścia cztery godziny na dobę, ale z łatwością można samodzielnie wybrać dni i godziny, kiedy mają trafiać do potencjalnych klientów. Wybór harmonogramu w tym wypadku jest ściśle uzależniony od branży i warto zastanowić się nad tym, kiedy ludzie będą szukali w sieci poszczególnych usług lub produktów.
Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że reklama dla firmy budowlanej znajdzie odbiorców w weekendy, kiedy rodziny spędzają czas razem i mają chwilę, żeby ustalić szczegóły planowanych prac. Jeśli chodzi o tydzień roboczy, to reklamy znajdą odbiorców również w porze obiadowej czy też późnym popołudniem. Nie ma jednak restrykcyjnych zasad w tym zakresie i równie dobrze może się okazać, że reklama firmy budowlanej spotka się z zainteresowaniem w najmniej oczekiwanym momencie.
Najnowsze komentarze