reklama firmy w internecie

Reklama firmy w Internecie – skuteczne sposoby

Rozwijający się świat pozwala nam na znalezienie nowych metody, żeby reklama firmy w Internecie przyniosła nam coraz więcej korzyści. Jakie działania najlepiej podjąć będąc właścicielem lokalnej firmy? Jak wykorzystać działania w Internecie, żeby pozyskać więcej klientów i zwiększyć sprzedaż? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź poniżej. Przedstawię Ci sprawdzone metody na zwiększenie widoczności Twojej firmy w sieci oraz pozyskanie nowych klientów.

Stwórz stronę internetową

Może to być nieprawdopodobne ale aż ⅓ firm w Polsce nie posiada własnej strony internetowej. Posiadanie własnej witryny jest pierwszym krokiem, który pozwoli znaleźć Twoje produkty lub usługi przez potencjalnych klientów. Od tego powinna zacząć się skuteczna reklama firmy w Internecie. Jaki budżet przeznaczysz na stronę i czy będzie to wizytówka czy strona z kilkoma podstronami zależy od Ciebie. 

Nie oszczędzaj na budowie strony internetowej. Brak kontaktów od klientów i konieczność poprawek na stronie będzie finalnie kosztowała więcej. 

Pamiętaj również o wykupieniu domeny najlepiej takiej jak nazwa Twojej firmy z końcówka .pl. Wykup hosting u sprawdzonego dostawcy. Tutaj również nie oszczędzaj, kieruj się raczej zaufanego dostawcę. 

Twoja witryna będzie odzwierciedlała wizerunek Twojej firmy online. Im bardziej przyjazna witryna tym reklama firmy w Internecie będzie skuteczniejsza.

Zadbaj o szybkość ładowania witryny. Szybciej ładujące się witryny są bardziej przyjazne użytkownikom. 

Stwórz witrynę przyjazną urządzeniom mobilnym. Obecnie większość użytkowników wyszukuje potrzebnych im informacji na swoich smartfonach. Jest to więc konieczność w dzisiejszych czasach. 

Umieść na stronie wszystkie niezbędne informacje o Twoich usługach lub produktach. Dostarcz za pomocą witryny wszystkich niezbędnych informacji o firmie w profesjonalny sposób. 

Skomplikowane strony, zawierające pojawiające się znikąd okienka nie zawsze są lepiej odbierane przez użytkowników. Lepiej stworzyć coś prostego, funkcjonalnego i szybkiego niż powolną i nieprzyjazną użytkownikom stronę. 

Zoptymalizuj witrynę pod kątem wyszukiwarek 

Jeśli wykonałeś już pierwszy krok i stworzyłeś witrynę upewnij się, że jest ona przyjazna dla wyszukiwarek. 

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek lub SEO, jak wiadomo jest to zestaw zmian, które należy wprowadzić, aby była ona zrozumiała i przyjazna dla robotów przeszukujących witryny. Im więcej informacji o witrynie przekażesz, tym większa szansa na uzyskanie większego ruchu. 

Buduj swoją renomę online

Reputacja firmy to jeden z najważniejszych elementów codziennego prowadzenia działalności nie tylko online. Budowana ostrożnie i cierpliwie każdego dnia przyniesie po pewnym czasie wiele zysku. 

Wysoka reputacja sprawia, że ludzie chętniej skorzystają z usług firmy. Prowadzi to do większej sprzedaży oraz grona lojalnych klientów. Prowadząc firmę i kierując swoją ofertę do użytkowników w sieci zadbaj o swoją reputację. 

Jak to zrobić?

  • dostarczaj klientom wysokiej jakości usługi lub produkty,
  • dbaj o dobrą obsługę klienta, nie tylko w trakcie sprzedaży ale również po niej. 

Jak przekazać użytkownikom informację, że Twoja firma jest godna zaufania i świadczy usługi na wysokim poziomie? 

Wykorzystaj do tego kanały Social Media lub wizytówki w Google Maps – której piszę więcej w artykule Wizytówka w Google Maps.

Prowadź kampanie w Facebook Ads, publikuj wysokiej jakości treści na swoim fanpage, angażuj osoby z Twojej niszy. Stopniowo doprowadzi to do zwiększenia Twojej reputacji w Internecie. 

Jeśli brakuje Ci czasu lub pomysłów na prowadzenie fanpage, stworzenie kampanii w Facebook Ads pozwól mi się tym zająć i zbudować reputację Twojej firmy. 

Budowanie reputacji za pomocą kampanii czy fanpage to tylko jeden z elementów. Pamiętaj również o monitorowaniu sieci i odpowiadaniu na negatywne komentarze innych użytkowników. Bądź na bieżąco i broń swojego wizerunku w sieci. 

Zadbaj o content marketing 

Sieć wyszukiwania Google oraz sieci społecznościowe rozróżniają tylko treść jaką umieszczasz w Internecie. Bez względu na to jakiego rodzaju są to treści. Czy są to aktualności, informacje o produktach, teksty na bloga, obrazy, infografiki, wideo, opinie użytkowników, potrzebujesz wysokiej jakości treści, żeby promować swoją firmę w Internecie. 

Proces ten nazywany jest jako Content marketing. Firmy, które tworzą wysokiej jakości treści odnoszą sukces w Internecie. Jeśli nie rozumiesz o czym mówię i jak content marketing pomoże Ci rozwinąć Twoją firmę pomyśl o artykule, który właśnie czytasz. 

Za pomocą treści przekazałem Ci już informację, że potrzebujesz strony internetowej, żeby w ogóle zaistnieć w sieci. Potrzebujesz SEO, żeby Twoja witryna była przyjazna wyszukiwarkom oraz potrzebujesz kanału w social media, żeby dotrzeć do użytkowników. Pokazuje Ci kilka elementów, dzięki którym rozpoczniesz promocję firmę w sieci, ale jednocześnie pokazuję swoją wiedzę oraz pokazuję swoje usługi, z których możesz skorzystać. 

Jeśli w Twojej branży ciężko znaleźć przydatne informacje, zastanów się jak możesz wypełnić tę lukę. Na początek może to być blog firmowy. Pisz o swoich produktach lub usługach. Pokaż jak mogą one rozwiązać problemy innych ludzi. Dziel się nowościami i aktualnościami z branży. Zaproś liderów swojej branży i przeprowadź z nimi rozmowę. 

Wiele osób, patrzy z przymrużeniem oka na propozycję działań content marketingowych. Jednak gdy zobaczą efekty rozumieją, że przygotowanie odpowiedniej jakości tekstów przynosi rezultaty. 

Brakuje Ci pomysłów na prowadzenie własnego bloga lub nie masz umiejętności pisania, tak żeby zainteresować odbiorców? Napisz do mnie przygotuję Ci ofertę działań content marketingowych dla Twojej firmy 

Reklama firmy w Internecie – Prowadź kampanie Adwords

Google posiada obecnie największą płatną sieć reklamową na świecie. Wykorzystaj ją jako nieodłączny element, który zapewni, że reklama firmy w Internecie będzie skuteczna. Oparta ona jest o system aukcyjny typu pay per click. Wyświetla reklamy tysiącom osób, które szukają usług lub produktów w wyszukiwarce Google. W systemie tym płacisz tylko, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę i przejdzie na Twoją witrynę. Nie płacisz za wyświetlenia. Sieć reklamowa Google, która oferuje reklamy graficzne jest więc doskonałym elementem budowania rozpoznawalności Twojej firmy na tysiącach witryn partnerskich Google. 

Reklama firmy w Internecie – reklama displayowa

Podsumowanie 

Opisane wyżej metody to jedne z najskuteczniejszych narzędzi budowania rozpoznawalności Twojej firmy w Internecie. Sprawdzają się one również skutecznie przy generowaniu wysokiego zwrotu z inwestycji w promocję. 

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z promocją firmy w Internecie. Skontaktuj się ze mną, przygotuję dla Ciebie plan działania dla Twojej firmy, który pomoże Ci pozyskać nowych klientów i zwiększyć rozpoznawalność firmy w sieci. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *