Reklama lokalna: 3 sposoby na rozwój

Reklama lokalna: 3 sposoby na rozwój

Niezależnie od tego co robisz, czy naprawiasz samochody w swoim garażu, czy prowadzisz małą kawiarnię, każdego dnia próbujesz zwiększyć swoje przychody.

W związku z tym musisz być kreatywny w reklamach Google Ads, jeśli chcesz uzyskać najwięcej korzyści i wyprzedzić swoją konkurencję. 

Poniżej przedstawiam Wam trzy sposoby rozwijania swojej firmy za pomocą lokalnych reklam. 

1. Poznaj swój produkt i swoich odbiorców

W reklamach Google Ads istnieje możliwość kierowania reklam na obszary, w których będą wyświetlać się Twoje reklamy. Jest to najważniejsza funkcjonalność dla lokalnych firm. Jeśli Twoi klienci znajdują się w sąsiedztwie Twojej firmy, nie ma sensu uruchamiać i prowadzić kampanii na większym obszarze, całego miasta czy województwa. Spowoduje to spadek CTR, utratę kliknięć i budżetu. 

Istnieje jeden szczególny typ kierowania na lokalizację, kierowanie na promień. Jest to kierowanie, które umożliwia ograniczenie reklam w wyszukiwarce do określonego promienia wokół firmy. 

Promień 3 km dla firmy lokalnej

Optymalny promień jaki ustalamy zależy od Twojej firmy, od tego jak daleko Twoi potencjalni klienci są w stanie podróżować, żeby dostać się do Twojej firmy. 

Np. prowadząc przytulną kawiarnię, nie ma sensu ustawiać kierowania reklamy na drugi koniec miasta. Twoi potencjalni klienci mogą nie być skłonni do tak długiej podróży, żeby napić się aromatycznej kawy. Dlatego warto tutaj zastanowić się nad mniejszym promieniem w Twoich reklamach w sieci wyszukiwania. 

Z drugiej strony jeśli prowadzisz wysokiej klasy sklep z biżuterią. Najbliższy sklep podobny do Twojego jest oddalony o kilkanaście kilometrów. Pomimo, że nadal jest ważne, żeby wyświetlać reklamy w Twojej najbliższej okolicy, wysoki stopień zróżnicowania pozwala ustawić szerszy zasięg dla działań reklamowych. 

Poznanie swoich odbiorców jest równie ważne jak znajomość produktu. W tym celu zastosowanie ma kierowanie demograficzne. 

Co prawda w przypadku właściciela kawiarni, nie będzie to miało dużego zastosowania. Kawę piją osoby w każdym wieku, z różnymi dochodami czy statusie rodzicielskim. 

Jednak prowadząc ekskluzywny salon jubilerski kierowanie demograficzne będzie ogromnym atutem. Prawdopodobnie chętniej Twój salon odwiedzą osoby majętne, będące w związkach. 

Zrozumienie i dokładne poznanie Twojego miejsca na rynku lokalnym i poznanie konsumenta to wszystko czego potrzebujesz, żeby skutecznie wykorzystać kierowanie na promień i targetowanie demograficzne. 

2. Optymalizacja oferty dla użytkowników mobilnych

Ludzie inaczej szukają informacji na komputerze stacjonarnym a inaczej na smartfonach. Często wyszukiwania na urządzeniach mobilnych wykorzystywane są do bezpośredniego połączenia z lokalnymi firmami. 

Według Google, aż 76% użytkowników, którzy skorzystali ze swojego smartfona do wyszukania czegoś w pobliżu, odwiedziło firmę w ciągu jednego dnia. Zaobserwowano również o 500% wzrost liczby wyszukań „blisko mnie” „w pobliżu” „mogę kupić” w ostatnich kilku latach. Zmierzono również, że 28% wyszukań „blisko mnie” kończy się zakupem produktów czy usług. 

Korzystając z reklamy w wyszukiwarkach, możemy zwiększyć poprzez licytację ilość zapytań o wysokim zamiarze komercyjnym. Modyfikując stawki dla urządzeń przenośnych, możemy ustawić stawki tak, żeby automatycznie zwiększały się dla użytkowników wpisujących zapytania „blisko mnie” na urządzeniach mobilnych. W ten sposób zwiększymy swoje szanse na wygranie licytacji z konkurencją i wyższe miejsce reklamowe.

Blisko 93% użytkowników twierdzi, że prawdopodobnie kliknie pierwszy link w wynikach wyszukiwania, jeśli przeprowadzi wyszukiwanie „blisko mnie” na swoim smartfonie.  

3. Określi lokalizację swojego konta i kopii reklam.

Tworząc strukturę konta Google Ads, dobrze jest podzielić kampanię według lokalizacji. W ten sposób będziemy mogli ustawić węższe parametry kierowania i bardziej trafną kopię reklamy. 

Korzystając z dynamicznego wstawiania słów kluczowych, możemy automatycznie wstawić słowo kluczowe związane z lokalizacją do kopii reklamy, w zależności od tego, skąd pochodzi wyszukiwanie. Dzięki temu prostemu zabiegowi Twoje reklamy będą bardziej trafne. 

Warto również dostosować strony docelowe do poszczególnych segmentów według lokalizacji. Im lepiej dopasujesz swoją stronę docelową tym lepsze wyniki osiągniesz. 

Google Moja firma

Konsumenci coraz częściej są skłonni do uzyskania odpowiedzi na swoje pytania nie poprzez odwiedzenie strony firmy ale poprzez interakcję z Google. Gdy wpiszecie hasło np. „żywność blisko mnie” pojawią się informacje o firmach wraz z adresami, numerami telefonów, godzinami otwarcia czy ocenami. 

Dlatego też w pełni wypełniony i zoptymalizowany wpis w Google Moja Firma ma ogromne znaczenie dla Twojego biznesu. Dlatego za każdym razem jak zmieniacie coś w swojej firmie, wizytówce podajcie jak najwięcej istotnych informacji. Ułatwi to Google dopasowanie Twojej firmy do odpowiednich zapytań. 

Rozszerzenie lokalizacji

Rozszerzenie lokalizacji reklam Google Ads, pozwoli Wam bezpośrednio reklamować Wasz fizyczny adres firmowy za darmo. Przeznaczone jest dla osób, korzystających z reklamy w sieci wyszukiwania. Rozszerzenia te są hiperłączem na telefonach komórkowych, dzięki czemu osoby poszukujące Twojej firmy na smartfonie, uzyskają informację jak do Ciebie dotrzeć. 

W przypadku konkurencji rozszerzenie to przynosi wiele korzyści. Załóżmy, że podczas spaceru po mieści, ktoś zrobi szybkie wyszukiwanie na swojej komórce „pizza blisko mnie”. Twoja konkurencja posiada rozszerzenie lokalizacji a Ty nie. Jasne jest w tym przypadku, że potencjalny klient wybierze rozszerzenie lokalizacji i Twoją konkurencję, bo nie będzie mu się chciało przejść na Twoją witrynę i szukać adresu. 

Kampanie reklamowe typu „tylko połączenia”

Często klienci potrzebują Twojej pomocy lub porady natychmiast. Kierowanie ich na Twoją witrynę, w celu szukania numeru telefonu nie jest zbyt dobrym pomysłem. Często też konsumenci chcą porozmawiać telefonicznie zanim zapłacą za pomoc. 

Budząc się w środku nocy i patrząc na zalaną łazienkę, jak najszybciej Twój potencjalny klient będzie chciał się z Tobą skontaktować. Jeśli Twoja oferta nie obejmuje usług świadczonych przez całą dobę, warto wyświetlać reklamy tylko w godzinach Twojej pracy, żeby nie marnować budżetu i nie zniechęcać do siebie klientów. 

Reklama dla lokalnej firmy to konieczność. W każdym mieście znajdują się setki małych firm, które narzekają na brak wystarczającej ilości klientów i zysków każdego dnia. Brak optymalizacji kampanii na potrzeby rynku lokalnego tylko powiększa ten problem i pozwala Twojej konkurencji na zabranie Ci klientów. 

Stworzenie takiej kampanii nie jest zbyt skomplikowane. Odpowiednie kierowanie na lokalizacje, dopasowanie stawek do urządzeń mobilnych, kilka typów reklam, może przynieść Twojej firmie wiele korzyści.  

Nie warto więc zwlekać,  zacznij rozwijać swoją lokalną firmę już dziś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *