reklama na facebook ads

Reklama na Facebook Ads

Facebook Ads to wewnętrzny system reklamowy Facebooka pozwalający na płatną reklamę na tym portalu społecznościowym. Jest to drugi najpopularniejszy tuż obok Google Ads system reklamowy w sieci, który ma wiele zalet i z którego warto korzystać gdy prowadzimy konto marki. W tym tekście postaramy się odpowiedzieć na pytanie, czym tak właściwie jest ten system, na jakiej zasadzie działa, a także dlaczego warto z niego korzystać, gdy prowadzimy konto marki na Facebooku.

Spis treści:

  1. Co to jest Facebook Ads
  2. Jak wygląda konfiguracja i uruchomienie reklamy
  3. Dlaczego warto reklamować się przez Facebook Ads

Co to jest Facebook Ads

Facebook Ads to system reklamowy Facebooka, który pozwala na wyemitowanie reklamy na Facebooku oraz Instagramie. Jest on wbudowany w każde konto na Facebooku, a także posiada prosty manager reklam. System ten umożliwia rozliczanie się za wyemitowanie reklamy w postaci płatności za kliknięcie w link lub wyświetlenie reklamy w zależności od formy promocji. Facebook Ads daje również możliwość emitowania różnych form reklam. Są to przede wszystkim:

  • standardowe posty
  • banery graficzne
  • materiały wideo
  • pokazy slajdów
  • karuzele produktowe

Te i inne formy reklamy możemy emitować w różnych miejscach na Facebooku, takich jak aktualności odbiorców, prawa kolumna, Messenger, Marketplace czy w wielu miejscach lub na Instagramie. Z systemu reklamowego FB Ads możemy korzystać bez względu na to czy jesteśmy dużą marką, małą firmą czy osobami prywatnymi. Koszt wyświetlania reklamy ustala się na podstawie licytacji a wpływ na niego ma forma reklamy, popyt na reklamę czy opcje kampanii reklamowej.

Jak wygląda konfiguracja i uruchomienie reklamy

Konfiguracja oraz aktywacja reklamy polega na uruchomieniu menedżera reklam, którego znajdziemy w prawym górnym menu na Facebooku. Cała konfiguracja reklamy opiera się o trzy kroki. Pierwszym z nich jest wybranie celu reklamy. Ogólnie istnieje ok. kilkunastu celów, takich jak pozyskiwanie ruchu, stworzenie video czy zwiększenie zasięgu marki. W zależności od wybranej opcji dalsza konfiguracja reklamy będzie nieco się różniła. Facebook Ads dobiera również odpowiednich odbiorców reklamy, którzy chętnie oglądają materiały wideo czy są aktywni. Wybór zatem odpowiedniego celu reklamy jest bardzo ważny dla całej kampanii reklamowej.

Kolejnym krokiem jest określenie ustawień i parametrów samej kampanii reklamowej. W tym momencie będziemy wybierali opcje dotyczące harmonogramu wyświetlania reklamy, budżetu oraz formy rozliczenia, targetowania reklamy czy zasad jej funkcjonowania. Ostatnim krokiem przy tworzeniu reklamy na Facebooku jest tworzenie materiału reklamowego. Wybierając jedną z wielu form, możemy edytować ją i dostosowywać do naszych potrzeb.

Bardzo przydatnym narzędziem, które udostępnia Facebook Ads, jest podgląd na żywo tworzonej reklamy na różnych urządzeniach np. mobilnych czy desktopowych a także w różnych miejscach. Przydatną podpowiedzią jest stworzenie innych – lepiej dopasowanych materiałów reklamowych do różnych umiejscowień i form reklamy, aniżeli stworzenie jednej uniwersalnej reklamy, która będzie wyświetlana na różnych portalach, w różnych miejscach czy na różnych urządzeniach.

Dlaczego warto reklamować się przez Facebooka Ads

Prowadząc profil marki na Facebooku, zdecydowanie warto reklamować się przy pomocy Facebook Ads. Przede wszystkim reklamując się przez ten system reklamowy będziemy promowani i proponowani osobom mającym już profil na Facebooku. Znacznie ułatwia to przejście na nasz profil, a użytkownicy tylko jednym kliknięciem będą mogli się na nim znaleźć. Wiele osób nie chce opuszczać Facebooka i przechodzić na zewnętrzne strony internetowe, a więc promując swój profil marki przy pomocy płatnej reklamy na Facebook Ads mamy spore szanse na pozyskanie dużego ruchu z reklam a także wysoką konwersję.

System reklamowy na Facebooku daje również bardzo dużą ilość form i możliwości reklamy. Będziemy mogli zaprezentować naszą markę czy produkty w odpowiedni sposób i przekonać potencjalnych odbiorców do skorzystania z naszych usług. Na Facebooku możemy promować się również elastycznie, przeznaczając różne środki na prowadzenie kampanii reklamowej, a także samodzielnie ustalając stawki za reklamę. Możemy też samemu konfigurować całą promocję lub poprosić o to freelancera Facebook Ads.

Dobrze dopasowane reklamy dzięki wybraniu odpowiedniej formy, a także samego charakteru materiałów reklamowych będą odbierane pozytywnie lub neutralnie. Jest to spory plus w przeciwieństwie do zewnętrznych systemów reklamowych, które często uniemożliwiają agresywnymi wyskakującymi okienkami korzystanie ze stron internetowych i są irytujące. W takiej sytuacji odbiorcy już z góry są negatywnie nastawieni do marek promujących się w taki sposób.