Reklama produktowa świetnie sprawdza się w firmach e-commerce. Dzisiaj podzielimy się kilkoma świetnymi wskazówkami i trikami, jak sprawić, by działały jeszcze lepiej!
Google Merchant Center to miejsce, w którym znajdują się Twoje pliki danych produktów. Plik danych produktów to lista wszystkich sprzedawanych przez Ciebie produktów. I to nie jest zwykła lista, ta lista musi mieć specjalny format wymagany przez Google i zawierać mnóstwo atrybutów opisujących Twoje produkty. Oto niektóre kluczowe atrybuty listy plików danych produktów:
Nie ma potrzeby pisania reklam tekstowych, tak jak w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania – reklama produktowa generowana jest automatycznie na podstawie danych z Twojego pliku danych.
Nie możesz nawet myśleć o skonfigurowaniu kampanii produktowej w Google Ads, dopóki nie zdefiniujesz pliku danych produktów i nie będziesz mieć procesu aktualizowania go w miarę zmiany informacji o produkcie, dostępności i ceny. Jest to bardzo ważne, ponieważ jeśli plik danych nie pasuje do Twojej witryny, Google nie będzie wyświetlać reklam produktów.
Niektóre firmy robią to ręcznie, korzystając z arkuszy kalkulacyjnych Google, inne korzystają z usług innych firm, a niektóre używają specjalnego oprogramowania w swoich witrynach internetowych, aby zapewnić aktualność tych informacji i ich synchronizację z witryną. Korzystanie z arkusza kalkulacyjnego Google z pewnością zapewnia największą kontrolę, ale zarządzanie może nie być realistyczne, jeśli masz tysiące produktów.
Dobry plik danych ma ogromny wpływ na sukces Twoich kampanii produktowych. Kilka bardzo ważnych rzeczy, o których należy pamiętać:
– Kampanie zakupowe nie używają słów kluczowych do określania trafności, więc upewnij się, że tytuły i opisy produktów kampanii produktowej Google AdWords są bogate w słowa kluczowe, ale także atrakcyjne dla potencjalnego kupującego, który ogląda Twoją reklamę; Google wykorzystuje te dane, aby sprawdzić, czy Twoje produkty są zgodne z zapytaniem.
Wskazówka: w kampaniach produktowych nadal możesz dodawać wykluczające słowa kluczowe, aby ograniczyć niepożądany ruch, ale zachowaj przy tym ostrożność; nie chcesz przypadkowo odciąć całego ruchu!
– Upewnij się, że ceny są w 100% dokładne, zwłaszcza w przypadku transakcji w walutach międzynarodowych – Google nie pokaże Twoich produktów, jeśli te informacje nie są dokładne!
– Jeśli reklamujesz się w wielu krajach, potrzebujesz pliku danych produktów dla każdego kraju. Kampanie produktowe w AdWords są przeznaczone dla poszczególnych krajów, więc musisz skonfigurować nową kampanię dla każdego kraju sprzedaży.
– Zdjęcia produktów mogą pozytywnie wpływać na Twoje reklamy lub je zepsuć – upewnij się, że obrazy są wysokiej jakości! Żadnych edytowanych lub oznaczonych znakiem wodnym zdjęć produktów – obrazy powinny przedstawiać wyłącznie sprzedawany produkt. Obrazy „dla całej rodziny” są najlepsze, a najmniej prawdopodobne, że zostaną zawieszone.
– Upewnij się, że wszystkie docelowe adresy URL prowadzą do aktywnych stron, a nie 404 / martwych stron – Google nie pokaże Twoich produktów z martwymi linkami!
Zakładając, że masz doskonały plik danych produktów i połączyłeś swoje konto AdWords z Merchant Center, możesz tworzyć kampanie produktowe. Tworzenie kampanii produktowych w AdWords jest dość proste – największa różnica polega na tym, że musisz wybrać kanał produktów Merchant Center i kraj sprzedaży. Po utworzeniu kampanii należy pomyśleć o tym, jak chcesz zorganizować grupy reklam. Grupy reklam w kampaniach produktowych służą wyłącznie do celów organizacyjnych:
– Firmy z bardzo małymi zbiorami danych o produktach zazwyczaj tworzą tylko jedną grupę reklam.
– Firmy z większymi zbiorami danych produktów czasami dzielą grupy reklam według marki lub kategorii.
Po zorganizowaniu grup reklam możesz zacząć myśleć o ustalaniu stawek za reklamy produktów. Pamiętaj, że reklamy produktów są generowane na podstawie danych z pliku, więc nie musisz pisać żadnych reklam bezpośrednio w AdWords.
Określanie stawek w kampaniach produktowych działa zupełnie inaczej niż w kampaniach w sieci wyszukiwania. W kampaniach produktowych nie ma słów kluczowych! Więc na co licytujesz? Kampanie zakupowe są naprawdę fajne, ponieważ możesz ustawić stawki na rzeczywiste produkty, które sprzedajesz – daje to ogromną kontrolę. Możesz ustawić stawkę dla poszczególnych produktów lub możesz ustawić stawkę dla grup produktów – tak czy inaczej, to, co określasz stawkę, nazywa się „Grupą produktów”.
Wyobraź sobie wszystko, co sprzedajesz w jednym wielkim koszu – tak Google nazywa grupę produktów „Wszystkie produkty”. Możesz ustawić stawkę dla tej grupy produktów, a reklamy wszystkich produktów w tej grupie otrzymają tę samą stawkę. Nie ma to większego sensu, ponieważ różne produkty mają różne marże zysku, a także różne poziomy konkurencji. Będziesz chciał ustalać stawki na podstawie tych czynników.
Google umożliwia pobranie wszystkich produktów z tego gigantycznego koszyka i podzielenie ich na mniejsze koszyki, dzięki czemu można ustalać stawki dla tych mniejszych koszyków. A jeśli te mniejsze koszyki nie są wystarczająco szczegółowe, możesz utworzyć jeszcze mniejsze koszyki, w których można ustawić stawki. Aby utworzyć te koszyki (grupy produktów), możesz posegmentować produkty za pomocą atrybutów ustawionych w pliku danych produktów. Ta koncepcja jest zdecydowanie najbardziej skomplikowaną częścią tworzenia kampanii produktowej.
Teraz, gdy mamy już tę koncepcję, mamy kilka wskazówek, jak najlepiej zorganizować grupy produktów.
Podpowiedź: kluczem jest zwrot z inwestycji! Ile możesz wydać na reklamę określonego produktu?
– Jeśli masz mały plik danych (na przykład poniżej 200 produktów), najlepiej jest przejść do identyfikatora produktu, aby móc faktycznie ustalać stawki produktu według poziomu produktu. Spróbuj najpierw podzielić na segmenty według marki lub kategorii, a następnie posegmentować według identyfikatora produktu.
Wskazówka dla profesjonalistów: użyj nawigacji w witrynie, aby określić pierwszy poziom segmentacji. Twoje produkty są już w jakiś sposób zorganizowane – odtwórz tę organizację w swoich grupach produktów.
– Jeśli masz duży plik danych, w którym zarządzanie stawkami na poziomie produktu jest nierealne, segmentuj według podobnych produktów, w przypadku których marże zysku są podobne – może to być według marki, kategorii, typu produktu lub dowolnego innego atrybutu, który ma sens dla Twojej firmy.
– Sposób, w jaki organizujesz grupy produktów, NIE ma wpływu na to, czy Google uzna Twój produkt za odpowiedni dla wyszukiwanego hasła. Grupy produktów służą wyłącznie do ustalania stawek.
Wskazówka: w miarę rozwoju i optymalizacji kampanii produktowej rozważ rozdzielenie „bestsellerów” na osobne kampanie lub grupy w reklama produktowa – pomoże Ci to bliżej przyjrzeć się produktom, na których zarabiasz najwięcej!
Po uporządkowaniu grup produktów możesz ustawić stawki dla tych grup. Mamy dla Ciebie świetne rady, które pomogą Ci zacząć:
– Ustaw stawki niższe niż zwykle w sieci wyszukiwania i miej je na oku, gdy zaczniesz gromadzić dane. Zmiana stawki może mieć dość natychmiastowy wpływ na wydajność.
– Użyj geograficznych modyfikatorów stawek, aby podnieść stawki w regionach o dużym natężeniu ruchu / o dużej wartości i obniżać stawki w regionach o małym ruchu / o niskiej wartości.
-Zacznij od wersji mobilnej, ale miej ją na oku; wiele firm uważa, że mobilne PPC nie jest dla nich opłacalne.
-Dane dotyczące udziału w wyświetleniach w wyszukiwarce zapewniają doskonały wgląd w potencjał wzrostu danej grupy produktów. Zawsze miej na to oko, aby zobaczyć, jak sobie radzisz w porównaniu do wszystkich innych sprzedających podobne produkty!
Wskazówka: testy porównawcze kampanii produktowej są dobrym punktem wyjścia i / lub szacunkami, ale nie należy ich postrzegać jako całościowych danych do optymalizacji – koszt konwersji to ogólnie najlepszy wskaźnik do optymalizacji.
Ostatnia rada, którą mam dla Ciebie, dotyczy specjalnych promocji, które prowadzisz – Google oferuje fajną rzecz, w której możesz umieścić tekst promocyjny w reklama produktowa. Twoje promocje mogą mieć formę np. „Bezpłatna dostawa” lub „5% zniżki” lub mieć formę sezonową, np. „Zimowa wyprzedaż! 25% zniżki!”
Upewnij się, że te promocje są trafne i pasują do Twojej witryny, w przeciwnym razie Google nie będzie wyświetlać Twoich reklam!
Jeśli mimo wskazówek nadal nie wiesz jak prawidłowo ustawić i optymalizować kampanię produktową Google Ads napisz do mnie. Pomogę Ci ustawić i poprowadzić Twoją kampanię, żeby zwiększyć zyski Twojej firmy.
Najnowsze komentarze