reklama sklepu internetowego

Reklama sklepu internetowego – sprawdź jak promować!

Reklama sklepu internetowego – Posiadanie sklepu internetowego to forma sprzedaży, która przy odpowiednim działaniu ma szansę na dotarcie do dużej liczby osób. Jednocześnie kluczowe znaczenie ma nie samo działanie, ale ukierunkowanie wszelkich działań na tym, by skupić na sobie zainteresowanie ze strony grupy docelowej.

Spis treści:


Stworzenie grupy docelowej


Reklama sklepu internetowego należy rozpocząć od stworzenia grupy docelowej, czyli osób, do których skierowany jest asortyment sklepu. Dlaczego jest to tak istotny? Z pewnością wpłynie to na koszty związane z promowaniem działalności. W ostatnim czasie coraz modniejsze są małe sklepy, ponieważ to właśnie w nich można liczyć na większy wybór określonej grupy produktów. To szczególnie istotne w sytuacji, gdy ktoś szuka konkretnej rzeczy jak krawat, sukienka czy kawa.

Mali przedsiębiorcy mimo okrojonego asortymentu dbają, by dać klientowi maksymalny wybór wśród tego, który posiadają. W efekcie można liczyć na to, że znajdzie się idealny produkt dla siebie. Stworzenie grupy docelowej pozwala na ukierunkowanie działań promocyjnych, tym samym na stworzenie wzorca klienta końcowego. Dzięki temu można dopasować kanały promocji, ale również sposoby promowania sklepu.


Reklama sklepu internetowego


Promowanie sklepu internetowego może odbywać się na kilku polach, jednak warto wybrać taką ilość, która pozwoli to na skupienie się na jakości działania. Po ustaleniu grupy docelowej można będzie z łatwością ustalić jakie słowa kluczowe zastosować, ale również, w jakich miejscach i w jaki sposób można reklamować swoją działalność. Reklama sklepu online wcale nie jest tak trudna, jak początkowo wielu zakłada. Podstawą jest zdecydowanie się na konkretne rozwiązania w celu promocji:


Blog – doskonała forma promocji. Z jednej strony pozwala na zdobycie garści informacji o produkcie czy sklepie, z drugiej można z łatwością nakierować na konkretny wybór. Wielu początkujących właścicieli sklepu wybiera blog, jednak po czasie stwierdzają, że jest nieskuteczny. Niestety, często zapominamy o tym, jak duże znaczenie ma wysoka systematyczność działań na nim.

Dlatego regularne publikacje są nie tylko wspaniałą drogą do zdobycia stałych czytelników, ale przede wszystkim pozytywnie wpływają na widoczność w wyszukiwarce. Tym większe ma to znaczenie w przypadku stosowania określonych słów kluczowych. Reklama sklepu online poprzez blog to ciekawa forma promocji, która odznacza się maksymalnie wysoką skutecznością, pod warunkiem pilnowanie regularności wpisu i stosowania słów kluczowych.

reklama sklepu


Social media – jedna z najpopularniejszych form obecności w Sieci. Pozwala na promowanie swoich działań, ale często umożliwia budowanie właściwego wizerunku w oczach klienta. Obecnie na każdym kroku szuka się informacji dotyczących działalności konkretnego sklepu, w tym również opinii. Obecność w social mediach pozwala na znalezienie odpowiedzi na większość pytań, zapoznanie się z całą działalnością, tym samym buduje pozytywny wizerunek marki. Doskonałym rozwiązaniem jest Facebook, ponieważ obecnie 95% osób posiada tam swój profil.

Dotarcie do grupy docelowej będzie ułatwione, poprzez sprecyzowanie swoich oczekiwań (również tych dotyczących grupy docelowej), w trakcie dodawania nowej reklamy. Strona na Facebook’u umożliwia nie tylko bezpośredni kontakt z użytkownikami, przede wszystkim daje szanse na publikowanie ciekawych treści. Ponadto dobrym rozwiązaniem będzie założenia konta w miejscu takim jak Twitter czy Google+, pomaga w odnalezieniu firmy, często jest miejscem, w którym można publikować informacje o aktualnych rabatach czy promocjach.


Reklama w Internecie dla małego sklepu internetowego


Warto stawiać na realne możliwości, które przyniosą zyski. Dlatego świetnie sprawdzają się bony rabatowe do każdego zamówienia, ponieważ klient automatycznie czuje się zachęcony i zmotywowany do złożenia kolejnej wizyty w sklepie. Reklama w Internecie dla małego sklepu to również możliwość przesyłania klientom informacji reklamowanych drogą mailową. W tym celu wystarczy pozyskać od nich zgodę w momencie składania zamówienia/zakładania konta w sklepie.

Nie bez znaczenia będzie sama jakość zarówno obsługi, jak i wyglądu samego sklepu, kończąc na kontakcie już po otrzymaniu zamówienia. Warto pilnować, by wszystkie wiadomości od klientów znalazły odpowiedzi w maksymalnie krótkim czasie (doskonale sprawdza się tutaj Facebook). Spakowanie zamówienia powinno odbywać się w taki sposób, by klient czuł się wyjątkowo (w wielu miejscach na bonach z rabatem podpisuje się osoba, która była odpowiedzialna za spakowanie paczki).

Budowanie pozytywnego wizerunku to także informacja po otrzymaniu paczki przez klienta o tym, jakie ma wrażenia, czy jest zadowolony, i czy ma jakieś zastrzeżenia. To ważne, ponieważ pozwala na ciągły rozwój, przede wszystkim jest to forma kontroli jakości obsługi przez pracowników. Zadowolony klient nie tylko z przyjemnością wróci na kolejne zakupy, ale często zachęci innych do przeglądania zasobów sklepowych.

sklep internetowy reklama


Podsumowanie


Reklama sklepu internetowego nie musi być skomplikowana. Warunkiem jest wybranie odpowiedniej drogi i pilnowanie regularności w działaniu. Oczywiście dobór asortymentu musi być gwarancją pełnej satysfakcji ze strony klienta. Należy zadbać o wysoką jakość produktów, ich właściwy wizerunek i opis. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i często to właśnie ono decyduje o tym, czy klient będzie kontynuował przeglądanie asortymentu.