reklama zakładu stolarskiego

Reklama zakładu stolarskiego

Prowadząc zakład stolarski lub wykonując meble na wymiar na pewno zastanawiasz się jak dotrzeć do klientów i sprzedać im swoje produkty, lub usługi? Żeby promować firmę zajmującą się obróbką drewna musimy skupić się przede wszystkim na zapewnieniu świetnej jakości produktów, które oferujesz. Reklama zakładu stolarskiego, gdzie aktualnie rynek jest nasycony może wydawać się trudna. Warto więc w tej branży być innowacyjnym i starać się wyróżnić wśród konkurencji, żeby stale uzyskiwać zlecenia dla stolarni.

Ważne jest badanie zapotrzebowania Klientów na określony typ produktu i przeanalizowanie pod tym kątem swoich możliwości produkcyjnych i zasobów. Najlepiej ukierunkować się na konkretne wyroby, zamiast robić “każdego po trochu”, wybierzmy określony rodzaj produktu i róbmy go jak najlepiej, a w miarę rozwoju firmy można myśleć o zwiększeniu asortymentu przy jednoczesnym zapewnieniu świetnej jakości całości oferty.

Zdarza się, że niektóre formy marketingu zakładu stolarskiego mogą być stosunkowo kosztowne, dlatego, zanim wykupimy reklamę radiową albo wynajmiemy ogromny billboard przy głównej trasie warto spróbować metod darmowych lub niskokosztowych.

Poniżej przedstawię kilka możliwości jak wypromować swoją działalność.

Stworzenie strony internetowej zakładu stolarskiego

Tutaj pierwsza myśl- zakup gotowej, zaprojektowanej pod naszą firmę strony kosztuje majątek. Nic bardziej mylnego, są sposoby, żeby poradzić sobie niskobudżetowo. Istnieją platformy, na których zaprojektujemy własną stronę, zawierającą podstawowe informacje o firmie i prezentującej ofertę, na bazie darmowych szablonów. Jedynie opłacić należy domenę oraz hosting. Przy podstawowej umiejętności obsługiwania komputera i korzystania z Internetu poradzimy sobie z tym, w gotowych projektach czasem wystarczy tylko dodać swój tekst oraz grafiki.

Tutaj też obowiązuje zasada prostoty i przejrzystości, tak naprawdę wystarczy strona główna, galeria z produktami oraz sekcja z kontaktem do firmy. Jeśli uznamy w przyszłości, że potrzebujemy bardziej rozbudowanej i skomplikowanej strony ( na przykład kiedy zdecydujemy się założyć dodatkowo sklep internetowy) wtedy już warto skontaktować się ze specjalistą. Na początkowych etapach, podstawowa witryna wystarczy w zupełności. Więcej informacji związanych z dalszymi działaniami przy posiadaniu strony internetowej znajduje się w artykule Jak promować firmę w Internecie. Jeśli chcemy uzyskać szybki efekt warto zainwestować w reklamę w wyszukiwarce oraz pozycjonowanie organiczne tutaj jednak na efekty będziemy musieli poczekać nieco dłużej.

Zaprojektowanie chwytliwego sloganu lub loga

W tej kwestii ogranicza nas jedynie wyobraźnia. Slogan reklamowy nie musi być skomplikowany, będzie to po prostu zdanie, z którym nasza firma będzie kojarzona. Istnieje wiele poradników jak stworzyć dobry slogan reklamowy. Jeśli chodzi o logo, tutaj również mamy pod dostatkiem dużo darmowych programów graficznych, z obsługą których poradzimy sobie bez problemu. 

Dodaj swój zakład do bazy firm

Dostępnych jest wiele witryn internetowych, oferujących bezpłatne wykazy firm. Warto zainteresować się tym tematem, zwłaszcza że będzie nas to kosztowało tylko chwilę czasu.

Działaj charytatywnie

Warto wystawić swój produkt/produkty na aukcję charytatywną. Jest to świetny sposób na promowanie swojej marki przy jednoczesnym działaniu w dobrym celu. Tak naprawdę kosztem tutaj będzie materiał oraz poświęcony czas.

Sponsoruj wydarzenia w okolicy

Coraz bardziej popularną formą reklamy jest sponsoring, czy to lokalnej drużyny sportowej, czy pojedynczych wydarzeń, np. biegów. Logo firmy na koszulce, lub baner w miejscu wydarzenia mogą przynieść korzyści firmie. W zależności, jaki rodzaj usług stolarskich oferujesz, możesz zaproponować stworzenie drewnianych medali czy tablic pamiątkowych. 

Bądź widoczny w social media

W obecnych czasach widoczność na portalach społecznościowych jest w pewnym stopniu wymogiem, podstawowym elementem reklamy swojego produktu. Prowadzenie kont na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy Pintereście jest darmowe, wymaga trochę czasu, ale jest opłacalne. W przypadku branży stolarskiej mamy duży wachlarz możliwości jakie treści udostępniać. Najczęściej będą to po prostu zdjęcia produktów, które oferujemy. Ciekawym pomysłem jest umieszczanie krótkich filmików z produkcji, zdjęć na poszczególnych etapach tworzenia, takie rzeczy zainteresują Klientów. Dodatkowo możemy prezentować wnętrze naszego zakładu stolarskiego, poszczególne maszyny, zdjęcia pracowników, o ile wyrażą na to zgodę. 

Prowadź bloga branżowego

Pisanie artykułów branżowych jest świetnym sposobem na zaprezentowanie swojej firmy, umocnienie pozycji wśród konkurencji. Możemy w ten sposób zdobyć zaufanie nowych Klientów, lub umocnić relację z obecnymi, pokazujemy, że jesteśmy na bieżąco w branży i znamy się na rzeczy. 

Korzystaj z newslettera

Używaj adresów mailowych do wysyłania informacji o ofercie, promocjach czy kodach rabatowych. Więcej o tej formie marketingu znajduje się w artykule o newsletterze.

Połącz siły z innymi firmami

Próba nawiązania kontaktu z innymi, małymi firmami z Twojej społeczności może przynieść dużo korzyści. Możesz poznać ich np. na targach rzemieślniczych lub online, może uda się nawiązać z kimś współpracę? Polecając inne przedsiębiorstwa jest szansa, że odwdzięczą się tym samym. 

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki okazały się pomocne. Tak naprawdę większość z tych rad możemy zastosować do wielu firm zajmujących się działalnością produkcyjną i nie tylko. Każdy znajdzie coś dla siebie. 

Odczuwasz problem braku klientów w swojej stolarni? Napisz do mnie