Prowadząc kampanie Google Ads zauważyć możesz, że reklamy nie osiągają takiej skuteczności jakiej się spodziewałeś. Okazać się może, że budżet dzienny wydawany jest w całości na kliknięcia, które nie generują konwersji.
Obecnie reklama w Internecie jest bardzo konkurencyjna, a firmy robią wszystko, żeby osiągnąć przewagę nad konkurencją, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę linków sponsorowanych w Google. Na liście wyników mamy ograniczone miejsce na wyświetlanie reklam, każda pozycja i kliknięcie jest cenne w przypadku bardzo dużej konkurencji w Twojej branży.
Google daje możliwość dodawania rozszerzenia Google Ads, które pomoże zwiększyć ranking reklamy oraz poprawić współczynnik klikalności. Rozszerzenia Google Ads skutecznie zapewniają zajęcie więcej miejsca na stronie wyników wyszukiwania, co w przypadku wyświetleń na urządzeniach mobile może mieć kolosalne znaczenie dla powodzenia Twojej kampanii.
W trakcie wyświetlania reklam, te znajdujące się na najwyższych pozycjach mają największe szanse na wyświetlanie rozszerzenia Google Ads.
Warto powiedzieć, że rozszerzenia Google Ads nic nie kosztują. Są to wbudowane funkcje, które pomogą zwiększyć widoczność oraz współczynnik klikalności Twoich stron docelowych. Dlatego, w momencie gdy użytkownik kliknie rozszerzenie, zapłacisz taką samą kwotę jakby kliknął nagłówek reklamowy. Niektóre z nich działają na zasadzie hiperłączy. Wszystkie dają jednak szansę na to, że reklama będzie bardziej zachęcająca użytkowników do kliknięcia, jeśli użyjesz ich poprawnie.
Po zalogowaniu do Google Ads rozszerzenia skonfigurujesz wykonując poniższe kroki:
W panelu kampanii Google Ads znajdziesz zarówno rozszerzenia ręczne, jak i automatyczne. Powyżej pokazałem jak skonfigurować rozszerzenia ręczne. Rozszerzenia automatyczne dodawane są przez Google, jak sama nazwa wskazuje bez konieczności naszej interwencji. Poniżej znajdziesz wszystkie typy rozszerzeń Google Adwords podzielone według kategorii.
Rozszerzenia te wymagają konfiguracji, ale są niezbędne i zalecane każdemu, kto korzysta z reklam tekstowych Google Ads, ze względu na łatwość tworzenia i dodatkowe raporty z działań kampanii.
Rozszerzenie to jest klikalne za pomocą hiperłącza. Najlepiej połączyć je ze stronami powiązanymi tematycznie z tekstem. Dodaj tutaj podstrony z cenami, referencjami czy bezpłatnym demo, w większości przypadków osiągają one bardzo dobre rezultaty. Poniżej przykład rozszerzenia dla hasła “prywatny detektyw lublin”
Okazuje się, że rozszerzenie to daje reklamodawcom około 8% wzrost CTR w porównaniu do kont, gdzie rozszerzenia Google Ads tego nie ma. Wydawać się to może niewiele, ale jeśli spojrzysz na to, że rozszerzenie to poprawić może Wynik Jakości Twoich reklam, obniżyć koszty i zwiększyć liczbę użytkowników na stronie – to dlaczego z niego nie korzystać?
Również połączone są z hiperłączami co umożliwia nam ich kliknięcie. Rozszerzenie to znajduje się w osobnym wierszu, co automatycznie zwiększa obszar reklamy. Dodatkowo w przypadku wyświetlania na urządzeniach mobile udostępnia link ze wskazówkami dojazdu do Twojej firmy.
Jeśli oferujesz swoje produkty lub usługi w kilku lokalizacjach, rozszerzenie powiązanej lokalizacji pomoże Ci dotrzeć do użytkowników, którzy sami będą chcieli zdecydować gdzie dokonać zakupu lub skorzystać z Twoich usług. Pomożesz użytkownikom znaleźć miejsce najbliżej ich lokalizacji gdzie będą mogli skorzystać z Twoich usług lub kupić produkty.
Dodaj do reklamy numer telefonu, który użytkownicy korzystający szczególnie z urządzeń mobilnych mogą kliknąć, aby połączyć się z Twoją firmą. Na urządzeniach mobilnych będzie to ikona telefonu. Google oferuje śledzenie konwersji telefonicznych, żebyś mógł śledzić dane z rozszerzenia połączeń.
Poniżej przykład rozszerzenia połączeń na urządzeniach mobile.
Rozszerzenie to daje możliwość kontaktu osobom, które preferują wysłanie wiadomości tekstowej niż rozmowę telefoniczną. Wyświetlenie tego typu rozszerzenia Google Ads odbywa się na urządzeniach mobilnych i tylko na tych, które mają możliwość wysyłania i odbierania wiadomości tekstowej. Wystarczy jedno kliknięcie, aby konsumenci mogli dotknąć ikony w wyszukiwarce i skontaktować się bezpośrednio przez SMS. Rozszerzenie to może być dodane na poziomie konta, kampanii, grupy reklam lub samej reklamy.
Rozszerzenie to wyświetla się tylko na urządzeniach mobilnych. Link znajduje się pod tekstem reklamy lub po jego prawej stronie. Zależnie od tego z jakiego urządzenia korzystasz po wciśnięciu przycisku CTA zostaniesz przeniesiony do usługi, z której pobrać będziesz mógł aplikację czyli do App Store lub Google Play. Jeśli celem Twojej reklamy jest zwiększenie liczby pobrań aplikacji, sama reklama aplikacji może być lepszym rozwiązaniem.
Umożliwia dodanie dodatkowego tekstu opisowego, który podkreślić może zalety Twojej usługi lub produktu. Podobnie jak wszystkie wyżej wypisane rozszerzenia Google Ads zwiększają one rozmiar reklamy, dając dodatkowy wiersz tekstu opisujący korzyści wynikające ze współpracy z Twoją firmą.
Rozszerzenie to identyfikowane jest za pomocą dwukropka jak w poniższym przykładzie popularnego sklepu rtv i agd. Pokazane są typy oraz dodatkowe usługi świadczone przez sklpe.
Rozszerzenie pozwala pokazać użytkownikom poziom cen za nasze usługi lub produkty. Pojawia się ono pod tekstem reklamowym na urządzeniach desktop i mobile. Użytkownicy mają do wyboru kilka kart, które mogą przeglądać w celu poznania różnych opcji oraz cen.
Umożliwia podkreślenie wyprzedaży użytkownikom, którzy szukają najlepszej oferty w danym momencie. Pojawia się pod reklamą oznaczone ikoną ceny lub pogrubioną czcionką. W rozszerzeniu tym dodać możemy 2 wiersz tekstu, który wyjaśnia dokładnie na czym polega promocja.
Gdy ktoś kliknie rozszerzenie promocji, przeniesiony zostanie do specjalnej oferty gdzie będzie mógł skorzystać z oferty.
Dodawane są automatycznie w momencie gdy Google uzna, że podniosą one skuteczność kampanii. Nie jest wymagana tutaj żadna konfiguracja. Nie znajdziecie więc ich w trakcie tworzenia rozszerzeń ręcznych.
Większość z nich dostępna jest również w formie ręcznej.
Działają tak samo jak ręczne rozszerzenia Google Ads połączeń, ale nie musisz ich ręcznie konfigurować w trakcie tworzenia kampanii. Jeśli w Twojej witrynie Google znajdzie cel, który ma skłonić użytkownika do skontaktowania się z Twoją firmą, rozszerzenie to może zostać automatycznie dodane do reklam.
Podobnie jak w poprzednim przypadku różnica pomiędzy ręcznym dodaniem rozszerzenia, jest to, że rozszerzenie zostanie automatycznie dodane przez Google, w momencie gdy Twoja witryna wskazywać będzie na to, że jednym z celów biznesowych jest odbieranie wiadomości tekstowych.
Linki do podstron to rodzaj automatycznego rozszerzenia, które daje użytkownikom możliwość szybkiego dotarcia do właściwego miejsca w witrynie, dzięki precyzyjnemu kierowaniu w dynamicznej reklamie w wyszukiwarce.
Jeśli w Twojej witrynie znajdują się informacje o lokalizacji czyli adres, mapa itd. Google automatycznie może dodać do reklamy rozszerzenia lokalizacji, żeby użytkownicy łatwiej mogli znaleźć Twoją firmę.
To automatyczne rozszerzenie, które prezentuje oceny firmy. Żeby to rozszerzenie pojawiło się przy Twojej reklamie, Google musi zebrać oceny z różnych renomowanych źródeł, które zbierają opinie i oceny firm. Wyświetlane jest w formie oceny w skali od 1 do 5 gwiazdek oraz łączną liczbę recenzji, na którą składa się ocena.
Ocena ta ma pomóc firmom w zwiększeniu liczby klientów poprzez poprawę skuteczności reklam, zwykle oceny te pojawiają się gdy firma uzyska co najmniej 150 niepowtarzalnych recenzji i średnią liczbę gwiazdek powyżej 3,5.
Jeśli Twoja strona docelowa zawiera przydatne i istotne z punktu widzenia użytkownika informacje, Google może automatycznie wyświetlić te informacje w reklamach tekstowych jako objaśnienia dynamiczne.
Pomimo tego, że rozszerzenia mogą wydawać się zaawansowaną funkcją w panelu Google Ads, ich konfiguracja jest łatwa i może znacznie zwiększyć CTR Twoich kampanii, co ostatecznie przełożyć się może na większą liczbę konwersji.
Najnowsze komentarze