Optymalizując kampanię Google Ads szukamy sposobów na zwiększenie skuteczności reklam bez konieczności zwiększania budżetu reklamowego. Jednym ze sposobów na uzyskanie wyższej jakości kliknięć są rozszerzenia linków do podstron. Dodanie pozwoli zwiększyć skuteczność reklam bez zwiększania budżetu reklamowego.
Linki do podstron to niebieski linki pojawiające się pod wynikami wyszukiwania Google. Zawierają one linki do podstron znajdujących się w Twojej witrynie.
Poniżej przykład linków do podstron lokalnego portalu informacyjnego ze Świdnika
Linki do podstron pojawiają się na liście wyników wyszukiwania Google. Pomagają użytkownikom szybciej znaleźć potrzebne informacje oraz strony internetowe. Znaleźć je możemy zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania.
Poniżej przykład rozszerzenia linków do podstron w kampanii Adwords
Linki do podstron zmieniały swój wygląd na przestrzeni lat, Google wyświetla je na różne sposoby. Różnią się one liczbą oraz wyglądem. Mogą być z konturem lub obrazami. Spotkać je można również w formie karuzeli lub rozwijane.
Obecnie Google wyświetla dwa różne typy linków do podstron:
Kampanie w sieci wyszukiwania wyświetlane są pod linkami sponsorowanymi w wyszukiwarce, pojawiają się minimum dwa linki do podstron. Można mieć ich jednorazowo max 4.
Reklama Google YouTube tutaj znajdziecie co najmniej dwa linki do podstron w trakcie odtwarzania na urządzeniach mobile. Maksymalnie może być ich 4.
Linki do podstron znajdziesz w sekcji Rozszerzenia w trakcie tworzenia kampanii Google Ads. Oprócz nich Google oferuje wiele innych rozszerzeń, które możesz dodać do swoich reklam, w tym:
Linki do podstron to bardzo ważne rozszerzenie reklam. Pozwala zająć Twojej reklamie więcej miejsca w płatnych wynikach wyszukiwania. Reklama zajmując więcej miejsca przyciąga większą uwagę.
Rozszerzenia linków do podstron zwiększają skuteczność reklam oraz podnoszą CTR. Użytkownik ma więcej opcji wyboru podstron w Twojej reklamie, które mogą z większym prawdopodobieństwem odpowiadać jego potrzebom.
Dodatkowe korzyści z korzystania z rozszerzeń linków do podstron:
Żeby linki do podstron były dobrze widoczne i zoptymalizowane, musisz wiedzieć jak używać ich w swoich reklamach.
Linki do podstron muszą odpowiadać zapytaniom użytkownikom lub słowom kluczowym jakie są wyszukiwane. Planując linki do podstron, musisz przewidzieć, jakie słowa kluczowe wyszuka użytkowników, na jakim etapie ścieżki zakupowej się znajduje i jakie są jego zamiary.
Google ustala pozycję bezpłatnych wyników wyszukiwania lub nadaje reklamom Google Ads wynik jakości. Twoje linki do podstron podlegają ocenie czy są trafne do podstron dla reklamy i wyszukiwarki. Stara się zrozumieć jaki ma zamiar osoba wyszukująca i jak odpowiadają temu zapytaniu linki do podstron.
Załóżmy, że sprzedajesz drukarki. Twoją reklamę może zobaczyć osoba, która szuka drukarki atramentowej. Odpowiednim linkiem jaki powinien się pojawić będzie link do konkretnego najpopularniejszego modelu drukarki w Twoim sklepie lub link do opinii o drukarkach atramentowych.
Mało przydatny byłby tu link do oferty drukarek laserowych lub do bloga. Te strony mogą nie zainteresować i nie spełnić oczekiwań użytkownika.
Intencja wyszukiwania lub fraza kluczowa również ma wpływ na trafność linków do podstron. Google coraz lepiej odczytuje zamiary użytkowników i ich wyszukiwań. Może odczytać różnicę między użytkownikiem, który jest zdecydowany na konkretny model drukarki, a kimś kto dopiero szuka drukarki i opinii o wybranych modelach.
Zastanów się dla jakich słów kluczowych wyświetlane są reklamy i linki do podstron. Czy reklamy kierujesz do użytkowników szukających informacji czy słowa kluczowe mają bardziej sprzedażowy charakter i kierujesz je do użytkowników, którzy są zdecydowani na zakup.
Tworząc rozszerzenia linków do podstron w Google Ads, musisz dokładnie zaplanować jakie informacje chcesz, żeby się pojawiły.
Linki powinny być krótkie i ściśle związane z tematem. Masz do wykorzystania 25 znaków w tytule linka oraz dwie linie tekstu każda po 35 znaków, żeby przekazać użytkownikom co znajdą w danym rozszerzeniu.
Podobnie jak w większości elementów prowadzenia skutecznych działań w kampaniach Google Ads tak i tutaj musimy testować linki. Warto przetestować kilka różnych linków, tekstów i motywów, żeby zobaczyć, które przyniosą Twojej firmie najwięcej korzyści.
Po zaplanowaniu treści jakie będziesz chciał umieścić w linkach do podstron nadszedł czas, żeby stworzyć rozszerzenia linków do podstron na koncie Google Ads. Linki do podstron możesz dodawać i usuwać w każdym momencie trwania kampanii.
Konfiguracja rozszerzeń linków do podstron to łatwy proces w panelu Google Ads:
Gdy linki zostaną sprawdzone i zatwierdzone przez Google, nie zapomnij o ich monitorowaniu. Ważna jest analiza skuteczności linków do podstron, żeby móc wprowadzać poprawki i testować inne rozwiązania w celu uzyskania jak najlepszych wyników.
Jeśli skonfigurowałeś rozszerzenia linków do podstron, ale się nie wyświetlają, mogą to być dwa powody:
Więcej informacji o rozwiązaniu problemów z linkami do podstron znajdziesz w supporcie Google – Rozszerzenia linków do podstron Google Ads
Zwiększenie CTR i większej powierzchni Twojej reklamy w wynikach wyszukiwania Google nie spowoduje wyższego CPC lub całkowitego kosztu Twojej kampanii. Rozszerzenia reklam są bezpłatne więc nie zapłacisz za nie wyższych kwot niż za standardowe kliknięcie linka sponsorowanego bez rozszerzenia.
Rozszerzenia linków do podstron dodajesz bezpłatnie do swoich kampanii. Płacisz jedynie wtedy, gdy ktoś kliknie link do podstrony związany z Twoją reklamą, tak samo jak w przypadku kliknięcia samej reklamy. W rzeczywistości linki do podstron są teoretycznie bezpłatne.
Jednak dzięki skuteczności linków do podstron i uzyskiwaniu wyższych CTR, możesz wydać więcej na reklamy niż bez stosowania rozszerzeń, ponieważ uzyskujesz więcej kliknięć.
Podobnie dodanie linku do podstron w YouTube Adwords nie zwiększa kosztów – opłata naliczona zostanie, gdy reklama zostanie wyświetlona 1000 razy w przypadku rozliczenia CPM. Nie płacisz za umieszczenie linków do podstron w reklamie.
Wyświetlanie linków do podstron może obniżyć koszt CPA, ponieważ użytkownicy chętniej mogą klikać Twoją reklamę.
Jeśli chcesz korzystać z linków do podstron, rozważ również użycie innych rozszerzeń reklam. Pomogą Ci one zwiększyć powierzchnię wyświetlania Twoich reklam oraz tym samym zwiększyć liczbę wizyt na Twojej witrynie. Twórz użyteczne linki do podstron, skutecznie pomogą one Twoim potencjalnym klientom znaleźć to czego szukają.
Najnowsze komentarze