social media

SEO vs Social Media. Na którym z nich powinieneś skupić więcej uwagi w 2022 roku?

Zarówno SEO jak i social media mają do odegrania ważną rolę w Twojej strategii marketingu cyfrowego, a każde z nich oferuje unikalne korzyści. Dodatkowo, te narzędzia Inbound Marketingu pomagają przyciągnąć do Twojej strony internetowej konkretną grupę odbiorców. Przed podjęciem decyzji, która z nich przyniesie Twojej firmie największe korzyści, ważne jest, aby zrozumieć, czym każda z tych strategii jest, a czym nie jest.
SEO to siła, która pomaga Ci osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Właściwa strategia SEO zwiększa Twoją widoczność i generuje więcej organicznych leadów.


Strategiczny plan social media, z drugiej strony, obejmuje w szczególności platformy mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Platformy te służą do promowania oferowanych przez Ciebie produktów lub usług i są coraz bardziej niezbędnym narzędziem do osiągania celów sprzedażowych. Ich celem jest również budowanie większej świadomości marki.
Dwie zupełnie różne strategie, ale równie potężne. Przyjrzyjmy się ich szczególnym różnicom.

Różnie między SEO a social media

Cel podstawowy.
SEO ma na celu podniesienie pozycji treści na stronie wyników wyszukiwarki poprzez dostarczenie docelowym odbiorcom informacji, których potrzebują. Strategia SEO bierze pod uwagę słowa kluczowe, aby zapewnić największą wartość, wraz z innymi narzędziami, takimi jak skanowalność i link building. Marketing w mediach społecznościowych polega bardziej na tworzeniu więzi i zaangażowania z Buyer Personas, generując coraz większą świadomość marki. Jednocześnie pozwala to na kierowanie większego ruchu na stronę dzięki ugruntowanej obecności społecznej poprzez społeczność lub wykorzystanie płatnych reklam na poszczególnych platformach.

Definiowanie grupy docelowej.
Wiedza o tym, kim są Twoi nabywcy, może być wskazówką zarówno dla strategii SEO, jak i mediów społecznościowych. Jednak te dwie strategie marketingowe różnią się tym, jak identyfikują Twoją grupę docelową. Podczas planowania strategii SEO, w oparciu o zebrane dane, będziesz badał i identyfikował persony kupujących, którzy będą najbardziej zainteresowani tym, co masz do zaoferowania. Jeśli chodzi o identyfikację person kupujących dla Twojej strategii marketingowej w social media, Twoje metody badawcze zaczynają się od samych platform. Analizując dane demograficzne każdej z platform, można określić, kto najczęściej korzysta z danej platformy i kto wchodzi w interakcje. Stamtąd możesz skupić na nich swoją uwagę i budżet. Innymi słowy, social media pomagają w określeniu grupy docelowej.

Rodzaj treści.
Jeśli chodzi o treści, SEO koncentruje się na dostarczaniu informacji opartych na badaniach naukowych, które odpowiadają na pytania lub poszukiwania wiedzy przez odbiorców, tj. Twoją buyer persona. Najpopularniejszym typem treści jest longform content, czyli artykuły na blogach i stronach internetowych. W przypadku marketingu w social media, treści pełnią inną rolę. Jego zadaniem jest generowanie emocji, a zarazem zaangażowania. Typ treści dla mediów społecznościowych jest zazwyczaj krótki i wizualny. Oba mogą być bardzo użyteczne, jeśli zostaną prawidłowo wdrożone.

Pomiar wyników.
Aby osiągnąć sukces w metrykach SEO, będziesz potrzebował cierpliwości. Wyszukiwarki potrzebują czasu, aby zaindeksować treść i dobrze ją wypozycjonować. Po pierwsze, musisz zbudować wiarygodność i osiągnąć dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlatego SEO wymaga ciągłego wysiłku, aby mierzyć dobre wyniki. Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) dla wyszukiwania SEO koncentrują się na ruchu oraz na wynikach kliknięć.
Z drugiej strony, istnieje marketing w mediach społecznościowych. Social media zmieniają się bardzo szybko, a to pozwala szybko zobaczyć, co działa, a co nie, gdy publikujesz nowe treści. Możesz tu również łatwo śledzić KPI. Możesz wziąć pod uwagę poziom zaangażowania, taki jak polubienia, komentarze i udostępnione posty, a także mieć dostęp do informacji zwrotnej natychmiast.

Liczba stron internetowych/platform.
Dzięki SEO, masz mniej wyszukiwarek, na których musisz się skupić, co pozwala Ci na bardziej efektywne wykorzystanie czasu i zasobów. W wielu strategiach chodzi o to, aby po prostu znaleźć się w Google. W przeciwieństwie do marketingu w social media, który wymaga od Ciebie podzielenia czasu pomiędzy różne platformy, co wymaga więcej zasobów. To tylko niektóre z różnic pomiędzy tymi dwiema strategiami, jednak to właśnie one mogą najlepiej pomóc Ci określić, jak pasują do Twojej ogólnej strategii marketingowej.

Jakie są korzyści z zastosowania strategii SEO?

Mówiąc najprościej, SEO koncentruje się na optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. Ta optymalizacja jest ważna, ponieważ wyszukiwarki są bardziej efektywne w generowaniu większego ruchu na Twojej stronie niż wszystkie social media razem wzięte. Dlatego poświęcenie większej ilości czasu na opracowanie strategii SEO przynosi zdecydowane korzyści.
Postrzeganie mediów społecznościowych jest często sposobem na łączenie się z innymi dla rozrywki, a nie w celu poszukiwania produktów lub usług. Tymczasem wyszukiwarki to pojazdy służące do ich bezpośredniego wyszukiwania. W rezultacie osoby, które są na dalszym etapie podróży klienta, zwracają się do wyszukiwarek, co generuje więcej konwersji.


Strategia SEO jest inwestycją długoterminową, która w miarę składania zapytań ofertowych nadal sprowadza ruch na Twoją stronę. Twoje treści są dostępne, aby informować, edukować i bawić odbiorców.
Dodatkowe korzyści.
1. Otrzymujesz ruch o wyższej jakości.
2. Zwiększa widoczność marki.
3. Pomaga zbudować autorytet i zdobyć zaufanie.
4. Umożliwia raportowanie i analizę oraz ułatwia monitorowanie wskaźników KPI.
Wyszukiwanie jest i pozostanie głównym motorem ruchu na Twojej stronie, więc zastanów się dobrze zanim zaniedbasz strategię SEO.

Jakie są zalety marketingu w social media ?

Media społecznościowe to zdecydowanie coś więcej niż tylko platforma do interakcji między przyjaciółmi. W dzisiejszych czasach służą one jako potężny mechanizm docierania do odbiorców za pośrednictwem różnych dróg. Posiadanie planu mediów społecznościowych pomoże Ci zidentyfikować najlepsze sposoby na przyciągnięcie większej liczby klientów.


Plan ten jest rodzajem przewodnika, który pomoże Ci określić, jakie działania podjąć, jaki będzie Twój harmonogram postów oraz jakie są Twoje cele i zadania. Powinieneś również uwzględnić sposoby mierzenia swoich KPI. Planowanie to obejmuje również szczegóły na temat tego, które platformy używać, aby uzyskać najlepsze wyniki, jak i kiedy korzystać z kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, a kiedy i jak często pchać swoje posty. Social media mogą również pomóc w określeniu tonu głosu do wykorzystania na wszystkich platformach, który powinien być spójny i zgodny z wytycznymi marki.
Korzyści z posiadania planu mediów społecznościowych.


1. Utrzymuje cię zorganizowany i skoncentrowany, aby twój marketing w mediach społecznościowych był bardziej efektywny.
2. Koncentruje się na najważniejszych celach, takich jak budowanie świadomości marki, zwiększanie zaangażowania czy generowanie konwersji.
3. Zdefiniuj możliwości interakcji z docelową grupą odbiorców.
4. Wzmocnij swoją markę, publikując treści, które można udostępniać.
5. Zidentyfikuj sposoby generowania zaangażowania.
6. Pozwól innym pracować za Ciebie, od influencerów po użytkowników, którzy dadzą Ci backlinki i recenzje.
7. Zidentyfikuj KPI, które generują zaangażowanie do śledzenia, takie jak komentarze, polubienia i akcje.

SEO vs. social media: na czym powinien się skupić Twój biznes?

Jeśli chodzi o określenie, czy należy skupić swoją działalność na SEO lub mediów społecznych, istnieje wiele do rozważenia. Obie mają zarówno mocne, jak i słabe strony. Istnieje jednak wiele sposobów, w których SEO i marketing w mediach społecznościowych przynoszą sobie nawzajem korzyści.


Może więc warto zadać sobie pytanie: na którym z nich skupiasz się bardziej i w jaki sposób może się to przyczynić do rozwoju drugiego? Ogólnie rzecz biorąc, najlepszą odpowiedzią jest podjęcie wspólnego wysiłku. Twoja strona skorzysta z kombinacji marketingu w social media i SEO, zamiast polegać tylko na jednym lub drugim.
Oto kilka sposobów, w jaki współpracują ze sobą.

Napęd ruchu.
SEO zapewnia, że Twoje treści są czytelne dla wyszukiwarek, podczas gdy media społecznościowe sprawią, że Twoje treści szybciej dotrą do grupy docelowej.

Ulepszanie strategii.
Social media dają Ci możliwość zlokalizowania swojej grupy docelowej, a następnie dotarcia do niej za pomocą SEO.

Zwiększenie widoczności.
Udostępniając zoptymalizowane pod kątem SEO treści ze swojego bloga w sieciach społecznościowych, zwiększasz widoczność swojej strategii treści.

Kontrola budżetu.
Możesz zaoszczędzić czas i zasoby, jeśli planowanie obejmuje SEO i media społecznościowe razem.

Podsumowanie.

Krótko mówiąc, potrzebujesz obu: SEO i mediów społecznościowych. Jeśli chodzi o SEO vs. social media, nikt nie wygrywa. Jedno przynosi korzyści drugiemu. Jasne, zwrot, który osiągniesz dzięki mediom społecznościowym może być niższy niż w przypadku SEO, ale znacznie pomaga zwiększyć zasięg.
Jeśli odłożysz na później lub odrzucisz media społecznościowe, bądź świadomy, że ci, którzy są w mediach społecznościowych mogą się zastanawiać, dlaczego nie ma tam Twojej marki. I doprowadzić ich do myślenia, że nie jesteś tam, gdzie są Twoi odbiorcy, bo nie obchodzi Cię to, co oni robią.


SEO może prowadzić odwiedzających do Twojej witryny, a ci z kolei mogą kontynuować połączenie na Twoich platformach mediów społecznościowych. Zaangażowanie w mediach społecznościowych może prowadzić do zwiększenia ruchu na Twojej stronie, co z kolei prowadzi do wzrostu pozycji w wyszukiwarkach. Media społecznościowe są doskonałą strategią, która utrzymuje Cię blisko odbiorców, podczas gdy SEO jest stałym postępem, aby osiągnąć wyniki, których oczekujesz.