sieć reklamowa

Sieć reklamowa – 11 wskazówek jak odnieść sukces

Jeśli korzystasz z sieci reklamowej Google ten artykuł pokaże Ci wskazówki jak osiągnąć sukces w Google. Zanim przejdziemy do wskazówek na początek, krótka informacja co to jest sieć reklamowa Google Ads.

Krótkie informacje o sieci reklamowej 

W Google Ads możemy korzystać z sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Możesz reklamować się w sieci reklamowej Google w zależności od Twoich celi marketingowych.

Sieć wyszukiwania to miejsce, w którym licytujesz słowa kluczowe, a reklamy pojawiają się na górze wyników wyszukiwania. 

Korzystając z sieci reklamowej, reklamy umieszczane będą w sieci witryn internetowych. Twoi potencjalni klienci mogą więc zobaczyć Twoje reklamy displayowe w trakcie przeglądania witryn. 

Skoro wiemy już, czym różnią się obie sieci, przejdźmy do poznania reklam displayowych. 

Jak sieć reklamowa wpływa na firmę? 

Reklama display to banery reklamowe używane w witrynach internetowych mające na celu budowę rozpoznawalności Twojej firmy w Internecie.Wiele firm preferuje sieć wyszukiwania, gdyż dociera ona do użytkowników za pomocą słów kluczowych w momencie gdy szukają oferowanych produktów lub usług. Ma to ogromny wpływ na sprzedaż. 

Sieć reklamowa pomoże zbudować rozpoznawalność jeśli Twoja marka dopiero pojawia się na rynku oraz dotrzeć do użytkowników za pomocą remarketingu. Zaangażujesz użytkowników ponownie do odwiedzenia Twojej witryny i dokończenia zakupów lub innej formy kontaktu z Twoją firmą. 

Mf40COP28UaZHF McbpgM Xleir6 b4zv2LoCdjqcWOBz4hRTbgzspxoVQOtjJraJga5XbP6ejOHmao8KZvbur98dJ XQzLeD1kf2IpgfrHNN8Src5iLHdhqjzVHZGrdAvJVBYb4
Przykład banerów reklamowych na OLA LA LCHF

Wiedząc jak wykorzystać najlepiej sieć reklamową Google Ads, pokażę Ci wskazówki jak wykorzystać banery reklamowe i wpłynąć na Twoich klientów 

1. Korzystaj z remarketingu w sieci reklamowej 

Obecnie przy stale rosnącej konkurencji, pozyskanie i utrzymanie klientów staje się coraz trudniejszym zadaniem. Utrzymanie klienta jest więc kluczowym elementem dla wielu firm. Jeśli tego nie zrobimy, możemy ich stracić na rzecz konkurencji. 

Remarketing w sieci reklamowej to doskonałe narzędzie do zatrzymania klientów. Utrzymasz dzięki niemu zaangażowanie klientów, wyświetlając im swoją ofertę w witrynach, które odwiedzają. Jest bardzo skuteczny, bo dociera do osób, które widziały już Twoją ofertę. Jeśli spędzili na stronie odpowiednią ilość czasu, żeby poznać Twoją markę, łatwiej będzie przyciągnąć ich na stronę ponownie i zwiększyć zaufanie. 

Pomaga również obniżyć CPA, utrzymując zaangażowanie obecnych klientów. Dlatego jest to najlepszy sposób na korzystanie z reklam graficznych. 

2. Umieszczaj ważne informacje 

Reklama graficzna zwiększy zainteresowanie użytkowników, jeśli umieścisz w niej ważne informacje. Atrakcyjny obraz czy ważna informacja np. o zniżce czy wyprzedaży, sprawią, że klienci będą chcieli kliknąć baner i przejść na Twoją stronę. 

Większe zainteresowanie zauważysz po rosnącym współczynniku klikalności jeśli dodasz do banerów słów takich jak wyprzedaż, darmowa dostawa czy promocja, to klienci chętniej klikają reklamy. To jedna ze wskazówek, którą możesz wykorzystać, żeby zwiększyć ruch w witrynie. 

Powyższe zdjęcie to baner reklamowy. Posiada wszystko co przyciągnie ludzi do kliknięcia w reklamę. Reklama jasno informuje o darmowej dostawie w dniu 14 grudnia. Zawiera logo firmy, dlatego wiemy na jaką stronę zostaniemy przeniesieni po kliknięciu. W dolnym prawym rogu jest również jasne wezwanie do działania. 

Reklama zawierająca wszystkie elementy pozwala generować duży ruch od użytkowników zainteresowanych skorzystaniem z darmowej dostawy. 

Pokazywany baner to tylko przykład akcji promocyjnej trwającej 1 dzień, jednak jeśli planujesz wykorzystać sieć reklamową do promocji swojej firmy będziesz wiedział jakie elementy musisz zawrzeć w banerze, żeby przyciągnąć ruch na stronę. 

3. Kierowanie geograficzne 

Zadaniem prowadzonej przez Ciebie kampanii jest generowanie leadów? Jeśli prowadziłeś już kampanie Google Ads pewnie znasz tę opcję kierowania. Pozwala ona dotrzeć do osób, które z większym prawdopodobieństwem zwiększają przychody Twojej firmy. 

Stwórz segmenty klientów zgodnie z celem biznesowym. Zrozumienie tego czego oczekują Twoi klienci od Twojej firmy na każdym etapie lejka sprzedażowego pomoże w doskonaleniu strategii marketingowej.

Reklamy Google możesz kierować na całym świecie, ale nie oznacza to, że musisz. Dzieląc klientów na segmenty pod względem lokalizacji pozwoli zabezpieczyć budżet reklamy dla wybranego obszaru, zwiększając tym samym wartościowy ruch na stronie. 

Dowiesz się, dzięki temu również, który obszar przynosi więcej konwersji co będziesz mógł wykorzystać w przyszłości dostosowując stawki do wybranego obszaru. Zaoszczędzisz dużo pieniędzy, zwiększając jednocześnie sprzedaż. 

4. Kierowanie na język 

Wybór języka kampanii w sieci reklamowej to kluczowy element. Jeśli kierujesz reklamę na teren Polski najlepszym rozwiązaniem będzie wybór języka ojczystego. 

To oczywiste, że zyskasz większą uwagę i ruch na stronie, jeśli będziesz używał języka ojczystego dla danej lokalizacji. Pomoże Ci to zwiększyć emocjonalną więź z Twoją firmą.

Jest to długoterminowa strategia, pozwalająca zdobyć zaufanie do Twojej firmy lokalnym odbiorcom, którzy z czasem mogą stać się stałymi, lojalnymi klientami. Ugruntujesz również swoją pozycję na rynku, zwiększając przychody. 

Jeśli zdobędziesz rynek lokalny, możesz pomyśleć o zdobyciu rynku krajowego lub międzynarodowego. 

5. Dbaj o Wynik jakości 

Jak już wiele razy wspominałem w moich poprzednich wpisach Wynik jakości jest bardzo ważny. Jednym z powodów jest to, że możesz dzięki wysokiemu Wynikowi jakości uzyskać niższe stawki CPC niż konkurencja i wyższe pozycje przy niższych stawkach. 

Wynik jakości obliczany jest na podstawie współczynnika klikalności CTR, trafności słów kluczowych, jakości strony docelowej i skuteczności reklam. 7 Wynik jakości na początku kampanii reklamowej uważany jest za dobry. 

6. Planuj budżet reklamowy 

Podobnie jak w przypadku reklamy w sieci wyszukiwania, tak i tutaj w sieci reklamowej bardzo ważny jest budżet przeznaczony na kliknięcia. Dlatego ważne jest prawidłowe oszacowanie budżetu reklamowego. 

Budżet dla reklam displayowych odgrywa dużą rolę przy planowaniu kampanii. Wyświetlanie reklam wiele razy w wielu portalach pomoże przyciągnąć więcej uwagi, jednak ważne jest utrzymanie stałego budżetu. 

Startując od niewielkiego budżetu, poznasz zachowania swoich klientów. Pomoże również lepiej rozplanować budżet w przypadku zwiększenia inwestycji w sieć reklamową Google. 

7. Użyj wielu formatów reklamowych 

Wielu osobom, wydaje się, że tworzenie reklam w wielu formatach to strata czasu i środków. Jest to jednak skuteczny sposób na dotarcie do większej liczby klientów. Jednak posiadanie reklam w każdym formacie jest ważne. Niektóre witryny mogą nie obsługiwać formatów, które utworzyłeś. Jeśli tego nie robią, stracisz ruch i potencjalnych klientów. 

Pomoże to również poznać Twoich klientów. Różnie użytkownicy mogą reagować na wybrane formaty reklamowe. Stworzenie wielu formatów reklamowych pozwoli zobaczyć, które z nich są najpopularniejsze i przynoszą najwięcej konwersji. 

Tworząc wiele formatów reklamowych pozwoli Ci dotrzeć do wielu klientów i nie spowoduje utraty zainteresowania Twoją ofertą. 

8. Przydziel budżet na testy 

Brak testów reklam, może być dużym błędem. Google stale modyfikuje panel Google Ads o nowe funkcje i metody dotarcia do właściwych klientów. 

Jeśli nie testujesz reklam za pomocą nowych funkcji jakie oferuje Google, być może zaczniesz tracić klientów. Każda utrata klienta na rzecz konkurencji to strata dla Twojej firmy określonej kwoty przychodu. 

Stałe eksperymentowanie z reklamą displayową, poznawanie nowych funkcji i ich testowanie pozwala poznać mocne i słabe strony strategii marketingowej. Musisz więc przeznaczyć określoną kwotę budżetu na testy, żeby uzyskać lepsze wyniki. 

Wydzielenie budżetu na testy, żeby zrozumieć klientów i sposób wyświetlania się reklam to doskonała metoda na początek kampanii. Jednak gdy już poznasz swoich klientów oraz na tym jakie formaty reklamowe preferują, będziesz mógł skupić się na sprawdzonych segmentach użytkowników. 

9. Twórz proste reklamy 

Często prosty przekaz przyciągnie większą uwagę klientów. Pomogą Ci w tym reklamy tekstowe lub graficzne dostępne w sieci reklamowej. 

Proste reklamy to te, których przekaz jest jasny i konkretny. Planując stworzenie reklamy pomyśl co chcesz przekazać odbiorcom. Skup się na jednym, najważniejszym w danym momencie elemencie. Zbyt duża ilość informacji na banerze reklamowym, może doprowadzić do sytuacji, że Twój klient nie zobaczy najważniejszej korzyści z wizyty na Twojej stronie. Po opracowaniu planu, zacznij tworzyć reklamę. 

Reklamy graficzne w sieci reklamowej mają wyższą skuteczność niż reklamy tekstowe w sieci reklamowej. Dlatego pamiętaj, żeby oprócz informacji tekstowej umieścić na banerze również przyciągający uwagę obraz. 

10. Kieruj reklamy na urządzenia mobilne

W ostatnich latach wiele osób przeniosła swoją aktywność w sieci z urządzeń stacjonarnych na mobilne. Dlatego pomyśl o stworzeniu kreacji reklamowych dopasowanych również na urządzenia mobilne. Musisz być tam gdzie są Twoi klienci. 

Tworząc formaty reklamowe nie skupiaj się na formatach przeznaczonych na urządzenia stacjonarne. Upewnij się więc, że tworzysz formaty, które dopuszczone są do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.  Dotrzesz dzięki temu do większej liczby potencjalnych klientów.

11. Śledź poczynania konkurencji

W każdej branży, również w Twojej są firmy konkurencyjne. Jeśli zauważysz, że reklamy konkurencji radzą sobie wyjątkowo dobrze, musisz dokonać analizy działań jakie podejmuje konkurencja. 

Korzystaj z dostępnych narzędzi do poznania działań konkurencji jak Semstorm. Musisz wiedzieć co robi konkurencja, żeby utrzymać się na rynku i nie stracić wielu klientów, których pozyskanie pochłonęło część Twojego budżetu. 

Sieć reklamowa Google pomaga rozwijać firmy 

Google oferuje firmom rozwój w niezwykle konkurencyjnej przestrzeni. Małe firmy, mogą wykorzystać sieć reklamową Google do rozwoju. Dotarcie do klientów w sieci to obecnie jeden z kluczowych czynników, żebyś osiągnął sukces. Utrwalenie wizerunku Twojej firmy za pomocą reklam displayowych pomoże Ci utrzymać już zdobytych klientów, zwiększając tym samym sprzedaż. 

Jeśli Twoja firma dopiero startuje na rynku to sieć reklamowa będzie doskonałym miejscem na dotarcie do jak największej liczby użytkowników. Po przeczytaniu powyższych 11 wskazówek, będziesz wiedział jak przyciągnąć klientów za pomocą sieci reklamowej Google.

Jeśli mimo wszystko nie wiesz jak zabrać się do stworzenia skutecznej kampanii w sieci reklamowej. Odezwij się do mnie wypełnij formularz kontaktowy. Skontaktuje się z Tobą i ustalimy wspólnie cele marketingowe dla Twojej firmy, które pomogą Ci zwiększyć przychody. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *