marka internetowa

Silna marka internetowa – 5 powodów dlaczego warto ją zbudować

Silna marka internetowa to bardzo ważny element, który w dzisiejszych czasach regularnie staje się coraz istotniejszy. Zastanawiając się nad tym, czy warto budować silne brandy internetowe, powinniśmy zapoznać się z plusami takiego stanu rzeczy. Dlaczego warto zatem zatroszczyć się o silną markę internetową? Odpowiedzi prezentujemy poniżej.

Lepsza pozycja do negocjacji

Pierwszym plusem posiadania silnej i rozwiniętej marki internetowej jest lepsza pozycja do negocjacji – zarówno z agencjami marketingowymi, ale i również kontrahentami. Jeśli będziemy dużą mocną i stabilną firmą, nasza pozycja negocjacyjna będzie dużo lepsza, aniżeli będąc małymi firmami czy projektami działającymi na małą skalę.

To wszystko będzie przekładało się na otrzymywanie lepszych ofert zarówno współpracy, jak i ofert biznesowych np. udając się do agencji marketingowej i zamawiając duży pakiet SEO, pozycjonowania lub promocji internetowej. Otrzymamy wtedy atrakcyjniejszą ofertę, niż mała firma. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na znacznie większy zakres prac przy wydaniu konkretnej sumy lub ujmując to inaczej otrzymamy usługi marketingowe o większej ilości, w przeliczeniu na 1 zł.

Posiadając również silną markę internetową, możemy pewnie i bardziej stanowczo negocjować z zewnętrznymi kontrahentami biznesowymi. Jest to bardzo dobry sposób na zbudowanie swojej silnej sytuacji, gdyż markę internetową możemy wybudować dużo prościej i taniej, aniżeli firmę tradycyjną. Silna pozycja marki internetowej daje jednak porównywalne profity. Jeśli zatem partnerzy biznesowi będą widzieli, że w sieci jesteśmy znaczącą marką, będą negocjowali z nami nieco inaczej, dając większe pole do oszczędności i korzyści, niż z małymi anonimowymi firmami.

Jeśli jesteśmy dużą i silną marką internetową, umożliwiamy sobie płacenie mniej za inne usługi. Choć nie działa to zero jedynkowo i nie jest gwarantem w każdej sytuacji, zazwyczaj, będąc dużą marką internetową będziemy mogli liczyć na niższe ceny usług oraz produktów niż w przypadku gdy jesteśmy mniejszą firmą – mniej liczącą się na rynku. Już tylko z tego powodu, warto inwestować w naszą markę internetową, aby uzyskiwać takie wymierne korzyści.

Biznes bardziej odporny na kryzysy

Zbudowanie solidnej, silnej i jakościowej marki internetowej to w obecnych czasach bardzo bezpieczne posunięcie. Wiele marek i firm popełnia spory błąd, posiadając jedynie naziemną tradycyjną infrastrukturę i rozwijając firmę jedynie w świecie rzeczywistym. Obecnie ze względu na niespodziewane zmiany geopolityczne, sytuacje na rynkach czy koronawirusa, sytuacja w świecie rzeczywistym może zmieniać się w ekspresowym tempie.

Budując silną markę internetową, jesteśmy dużo bardziej odporni na kryzysy, niespodziewane wypadki, czy zmiany w trendach. Marka internetowa zawsze jest dobrym uzupełnieniem lub alternatywą do tradycyjnych działań w świecie rzeczywistym – zarówno tych reklamowych, jak i sprzedażowych. W każdym momencie możemy przenieść ciężar działalności ze świata rzeczywistego do internetu i zacząć sprzedawać wysyłkowo lub pozyskiwać klientów głównie w sieci – gdzie jest to łatwe i tańsze. Z pewnością będzie to bardzo dobrze odbierane przez naszą markę, która będzie mogła reklamować się taniej wobec dużo droższej reklamy tradycyjnej np. poprzez ulotki ze względu na drastyczną podwyżkę cen papieru.

Jeśli zbudujemy dużą silną i wartościową markę internetową, nasza firma będzie również bardziej odporna na kryzys. Działanie w internecie często pozwala generować dużo większe zarobki, aniżeli w świecie rzeczywistym, gdyż mamy łatwiejszy dostęp do globalnego rynku. Będziemy mogli zatem szybciej się rozwijać, więcej zarabiać czy szukać łatwo nowych odbiorców i wchodzić na nowe rynki. To wszystko sprawia, że posiadając zarówno solidną markę w świecie rzeczywistym, a także profesjonalnie rozbudowany e-handel w sieci, dużo łatwiej będziemy mogli opierać się kryzysowi.

Będziemy mieli do wyboru więcej rozwiązań i możliwości, a także nie będziemy zdani jedynie na funkcjonowanie w świecie rzeczywistym. Dzięki temu, gdy inne marki będą musiały ograniczać swoją działalność lub się zamykać, w dalszym ciągu będziemy przed nimi i będziemy mogli kontynuować naszą działalność.

Brak rozwoju konkurencji

Budując silną markę internetową i poświęcając na to wiele sił oraz środków, zajmujemy dużo więcej miejsca w branży, aniżeli działając na “pół gwizdka”. Dzięki temu ograniczamy wolne miejsce w branży i nie dopuszczamy wielu innych marek to biznesu. Choć może wydawać się to dość trudne, gdyż obecnie działamy globalnie, a w każdej branży jest bardzo dużo miejsca, w wielu sytuacjach możemy działać lokalnie, na niszowych rynkach, czy na rynkach z małą ilością odbiorców.

W takiej sytuacji pozyskanie każdego klienta jest szczególnie ważne. Jeśli zatem będziemy stawali się dużą, rozpoznawalną i jakościową marką, będziemy dążyli w stronę monopolu lub będziemy jedną za kilku wiodących marek w danej dziedzinie. Sytuacja taka dotyczy również specjalizacji w konkretnej branży np. gastronomicznej – lokalnej góralskiej, gdzie specjalizujemy się w konkretnym rodzaju sera i sprzedajemy go internecie.

Zawłaszczając dużą część danego rynku, znacznie utrudniamy innym wejściem na niego. Dzięki temu nie musimy obawiać się aż tak bardzo o szybkie i dynamiczne powstanie konkurencyjnych marek internetowych. Jeśli wypozycjonujemy stronę na wysokie rankingi w wyszukiwarce Google, zoptymalizujemy kampanie reklamowe i będziemy reklamowali się efektywnie poprzez inne sposoby reklamy, będziemy pozyskiwali również klientów dużo taniej, aniżeli nowo powstałe marki niemające jeszcze takiego doświadczenia. Im zatem większą i bardziej jakościowo marką jesteśmy, tym mniej musimy obawiać się o “wygryzienie nas z rynku” oraz silną konkurencję.

Korzyścią posiadania silnej marki internetowej jest intensywna i skuteczna reklama np. lokalnej restauracji w małym miasteczku. Dzięki temu nasza marka internetowa będzie zawsze na pierwszym miejscu, będzie widoczna, a także będzie posiadała pozytywny wizerunek. Będzie z nią dość trudno konkurować markom, które dopiero rozpoczynają reklamę w Internecie i chcą nas dogonić.

Większa wartość marki ogólnej

Budowanie silnej marki internetowej wbrew pozorom znacząco zwiększa również wartość ogólnej marki lub firmy czy projektu. Wiele osób nie przykłada zbyt dużej wagi do działań w Internecie. W biznesie jest to jednak bardzo ważny element, który w realny duży sposób wpływa na ogólną wartości naszego brandu. Jeśli zatem zbudujemy silną i skuteczną markę internetową, a także cyfrową infrastrukturę oraz kanały sprzedaży czy sposoby reklamy, realnie podniesiemy wartość naszej marki. Są to wszystko elementy wpływające na generowanie zarobku, a także pomagające w tym zadaniu. Dzięki temu nasza marka internetowa będzie więcej warta, będzie posiadała większy obrót, większe zarobki oraz większy potencjał.

Budowanie marki internetowej jest również stosunkowo łatwe. Często nie musimy wydawać aż tak dużych środków, a jedynie musimy poświęcać czas. Możemy również przeznaczać odpowiednią ilość czasu i możliwości, jakie aktualnie posiadamy. Możemy zatem budować naszą markę internetową niezobowiązująco, elastycznie i dostosować prędkość jej budowania do mocy przerobowych, jakie posiadamy. Dzięki temu będziemy mogli sukcesywnie i regularnie zwiększać wartość naszej ogólnej marki poprzez tworzenie sklepu internetowego, wypracowanie sprawdzonych sposobów reklamy, zbudowanie szerokiego portfolio kontaktów czy usprawnienie działalności naszej firmy.

Jeśli będziemy chcieli w przyszłości sprzedać nasz projekt, sprzedamy go za znacznie większą cenę, jeśli będzie posiadał silny cyfrowy brand. Wartości intelektualne potrafią często być dużo droższe, aniżeli konkretne fizyczne sprzęty lub akcesoria. Stając się zatem marką internetową, inwestujemy pieniądze równie skutecznie, co w sprzęt usprawniający działanie firmy.

Silna marka internetowa to realny sygnał do klientów

Ostatnim powodem w naszym zestawieniu, dla którego warto budować silną markę internetową, jest realny sygnał dla klientów. Obecnie wiele osób sprawdza firmy w sieci, od których chcą zakupić produkty. Wizerunek, który tam zastaną może w dużym stopniu zaważyć na tym czy zechcą dokonać transakcji. Jeśli nasi klienci zauważą naszą firmę w internecie, która będzie posiadała nowoczesną i profesjonalną stronę internetową, a także inne elementy marketingu internetowego, będą dużo skłonniejsi do skorzystania z naszych usług.

Obecnie posiadanie silnej marki internetowej świadczy o naszych kompetencjach, a także profesjonalizmie. Dzięki temu klienci wiedzą, że idziemy z duchem czasu, a także wykorzystujemy najnowsze zdobycze technologii i najnowsze rozwiązania. Klienci będą sądzili również, że jeśli potrafimy zbudować silną markę internetową, będziemy również potrafili szybko i skutecznie zrealizować ich zamówienie, a dany produkt będzie jakościowy. Choć często nie występuje korelacja między marką internetową a tym, jak działamy w rzeczywistości, złudzenie takie może być bardzo istotne dla klientów.

Dodając kolejne elementy profesjonalnej marki internetowej takie jak np. wizytówka na Google Maps, emitowanie reklamy itp., zbuduje to większe zaufanie do naszej marki. Klienci będą sądzili, że jeśli potrafimy zatroszczyć się o tak techniczną i nowoczesną stronę prowadzenia biznesu, nie mamy również problemu z wykonywaniem usług i sprzedażą produktów.

Co ważne, wiele osób podejmuje dziś decyzję o wyborze firmy, marki lub projektu jedynie na podstawie sygnałów internetowych. Oznacza to, że szukając marek w sieci, sprawdzają je tylko internetowo, nie weryfikując ich w świecie realnym np. wizytą czy telefonem. Powinniśmy zatem dbać o markę internetową w szczególny sposób gdyż dla wielu osób jest to jedyny powód, dla którego będą kupowali w naszej firmie.

Pamiętaj: Budowanie silnej marki internetowej to bardzo dobra inwestycja, która będzie się zwracała, i którą warto poczynić. Wszystkie środki, czas, a także starania, które wkładamy w budowę takiego projektu, dają konkretne wymierne korzyści. Z pewnością będą one nie mniej przydatne jak te płynące z budowania silnej marki realnej. Jeśli zatem chcemy inwestować w naszą markę, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na cyfrową stronę naszego przedsięwzięcia