Rynek e-commerce rozwija się w porażającym tempie. Ciągle powstają nowe sklepy internetowe, które chcą przyciągać klientów swoimi ciekawymi produktami. Jednak samo założenie sklepu internetowego nie wystarczy, aby odnieść sukces w sieci. Najważniejsza jest jego promocja. Jak powinna wyglądać reklama sklepu internetowego? Od czego zacząć?
Najważniejszym elementem prowadzenia każdego biznesu jest strategia. Powinna ona uwzględniać Twoje cele biznesowe, czas ich trwania oraz sposoby na ich osiągnięcie. W przypadku reklamy sklepu internetowego istotne są dwie rzeczy:
• Twoi klienci, czyli grupa docelowa sklepu: Dowiedz się kim są, w jakich miejscach w sieci przebywają, jak kupują i co może ich do tego zakupu przekonać. Dzięki temu zrozumiesz, w jaki sposób powinieneś się do nich odnosić, aby wzmocnić sprzedaż.
• Produkty, które chcesz, aby sprzedawały się najlepiej: Nie dasz rady promować wszystkich produktów w sklepie internetowym jednocześnie. Reklama sklepu internetowego w pierwszej kolejności powinna skupiać się u Ciebie na produktach z wysoką marżą lub takich, które mają największą popularność. Dopiero potem rozszerzaj promocje na inny rodzaj asortymentu.
Poznajmy teraz 5 sposobów na skuteczną promocję sklepu internetowego – niezależnie od branży, wielkości sklepu czy konkurencji.
Nie ma co bronić się przed tego typu działaniami. Może nie przyniosą one efektów od razu, ale w dłuższej perspektywie czasu pozwolą Twojej marce się obronić. Pozycjonowanie sklepu internetowego przeprowadzaj etapami, krok po kroku – najlepiej z pomocą agencji SEO. Ten sposób reklamy sklepu internetowego powinien skupić się na 3 aspektach:
• tworzeniu opisów produktów i kategorii, które sprawią, że Twój sklep internetowy zacznie wyświetlać się w wyszukiwarce na konkretne frazy i namawiać odbiorców do zakupu. Opisy te powinny być jednocześnie stworzone pod SEO i zawierać prawidłowe słowa kluczowe, warto także zadbać o część sprzedażową tekstu, aby zwiększyć szanse na finalizację transakcji.
• Prowadzeniu bloga firmowego w oparciu o frazy z długiego ogona i najczęstsze zapytania użytkowników. Blog firmowy również kieruje ruch na stronę sklepu internetowego i buduje świadomość istnienia marki.
• Linkowaniu zewnętrznym, czyli pozyskiwaniu wartościowych odnośników do poszczególnych podstron sklepu – tak aby zwiększyć autorytet domeny.
Znacznie szybsze efekty w reklamowaniu sklepu internetowego przynosi płatna reklama. Prawidłowo zoptymalizowana potrafi wygenerować zyski już kilka sekund po jej uruchomieniu. Koszt jaki będziemy musieli ponieść przy tej formie promocji, zależy od konkurencyjności danego słowa kluczowego.
W Google Ads mamy możliwość reklamy sklepu poprzez:
• wyszukiwarkę Google, czyli wyświetlanie strony sklepu i stron produktowych ponad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania;
• Sieć reklamową, tj. wyświetlanie reklam graficznych na stronach internetowych partnerów, najlepiej powiązanych tematycznie z działalnością sklepu;
• Google Shopping, czyli sklep internetowy reklamowany bezpośrednio z zakładce „Zakupy Google”.
Posiadanie profilu firmowego w social mediach potrafi błyskawicznie nadać rozpędu marce. Wystarczy tylko prowadzić go regularnie i promować, np. w sposób płatny. To też idealna metoda, aby zbudować wokół sklepu wierną społeczność, która aktywnie będzie uczestniczyć w dyskusjach czy organizowanych konkursach.
Oprócz mediów społecznościowych, reklama sklepu internetowego powinna skupić się na możliwościach, jakie oferują influenerzy. Wystarczy tylko rozpocząć współpracę z kimś znanym, kto poleci produkt Twojego sklepu. Aby jeszcze bardziej zachęcić osoby do skorzystania z Twojej oferty, możesz im zaproponować ciekawą zniżkę.
Wiele sklepów internetowych prowadzi swoją sprzedaż równolegle na Allegro. Zresztą nie ma się czemu dziwić – zasięgi tego portalu i jego popularność są oszałamiające. Możesz tak rozpocząć swoją promocję, a potem skierować ją tylko na stronę internetową sklepu. Tak czy siak allegro to dobry sposób, aby zacząć skutecznie sprzedawać.
Wiele osób uważa je za przestarzałe i nieskuteczne, ale tkwi w nich olbrzymia moc. Skuteczna reklama sklepu internetowego również może wykorzystać jego potencjał. Wystarczy wybrać odpowiednie narzędzie do obsługi maili i zacząć pozyskiwać odbiorców.
Prowadząc newsletter pamiętajmy, żeby nie ograniczać się jedynie do promocji w nim swoich produktów. Przekazujmy w wiadomościach wiedzę przydatną dla użytkowników i dopiero pokazujmy produkty. W dodatku nie wysyłajmy takich treści zbyt często.
Duża konkurencyjność rynku e-commerce może w znacznym stopniu utrudniać odpowiednią promocję sklepu internetowego. Dlatego działania należy wdrożyć jak najwcześniej. Dobrze też powierzyć je komuś, kto ma znacznie większe doświadczenie w reklamie w sieci niż próbować sił na własną rękę.
Najnowsze komentarze