Jeśli posiadasz dobrze prosperujący sklep stacjonarny, skuteczne pozyskiwanie klientów nie jest Ci obce. Wraz ze zmieniającymi się przyzwyczajeniami konsumentów i coraz większej liczbie dokonywanych zakupów online, możesz mieć problemy ze zwiększeniem liczby klientów w Twoim sklepie internetowym.
Początki mogą być trudne, ale skuteczna reklama sklepu internetowego pozwoli dotrzeć do zdecydowanie większej liczby klientów niż wcześniej. Dodatkowo będziesz miał pełną kontrolę nad tym jak i co dokładnie kupują.
Poniżej pokażę najlepsze (jedne z najlepszych i najskuteczniejszych sposób, bo wiadomo ile osób tyle sposób i dla każdego mogą być one inne), sposoby na reklamę sklepu internetowego. Pokaże jak przyciągnąć wartościowy ruch do witryny, żeby z czasem Twoje zyski się zwiększyły.
Budując strategię marketingową w swoim ecommerce pomyśl o swoich klientach w trzech kategoriach:
Może to być nieco uproszczony podział, jednak na wstępnym etapie pozwoli pomyśleć różnych ważnych etapach działania i podzielić czas i budżet przeznaczony na reklamę sklepu internetowego.
Pierwsza grupa to osoby, które znają Twój sklep więc powinieneś mieć możliwość oferowania im nowych produktów, lub informowania o promocjach za pomocą mailingu czy kanałów social media. Komunikacja z nimi może być darmowa, oprócz opłat za wykorzystane narzędzia.
Druga grupa, musi poznać Twój sklep. Musisz pokazać im swoją ofertę w momencie gdy będą szukać produktów, które zaspokoją ich potrzeby. Możesz wykorzystać pozycjonowanie organiczne SEO, Content Marketing lub najskuteczniejszą metodą dotarcia do użytkowników, w momencie szukania przez nich produktów czyli reklamę Google Ads.
Trzecia grupa jeszcze nie zna Twojej marki, nigdy o niej nie słyszała. Podobnie jak w drugim punkcie musisz zbudować wśród tych osób świadomość istnienia Twojej marki. Pokazać, że oferujesz rozwiązanie ich problemów. Postaraj się również o dotarcie do grupy odbiorców, którzy korzystają z usług konkurencji.
Po utworzeniu sklepu online możesz zacząć promować witrynę wśród obecnych klientów. Poznaj jednak sposoby jak dotrzeć do nowych klientów, którzy dokonają zakupów po raz pierwszy i zostaną z Tobą na dłużej.
Przyjrzyjmy się sposobom, które pomogą przyciągnąć ruch do Twojego nowego sklepu internetowego.
Prowadząc sklep stacjonarny warto korzystać ze strategii e-mail marketingowej. To dzięki niej poinformujesz swoich klientów o nowych produktach czy promocjach w sklepie. Obszerna baza klientów pozwoli po uruchomieniu sklepu internetowego wysłać do nich informację o nowej stronie internetowej sklepu.
Jeśli są to stali klienci to dobry moment na zaoferowanie promocji osobom z listy e-mailowej czy zniżki za polecenie sklepu nowym klientom. Zachęci ich to do udostępnienia oferty sklepu znajomym czy rodzinie.
Mailing pozostaje jedną z najskuteczniejszych metod w przypadku ecommerce. Upewnij się, że baza Twoich klientów stale się rozrasta. Niektóre sklepy oferują rabaty (zniżkę 10% na pierwsze zakupy czy bezpłatną dostawę) w zamian za pozostawienie adresu mailowego.
Utrzymuj stały kontakt z klientami. Regularnie wysyłaj maile z promocjami, nowymi produktami, treściami na blogu (jeśli prowadzisz) czy innych cennych informacji, które mogą zachęcić klientów do odwiedzenia sklepu.
Przenosząc działalność sklepu do sieci online, wykorzystuj każdą nadarzającą się okazję, żeby zwiększyć zaangażowanie użytkowników na stronie. Stwórz fanpage w popularnych portalach społecznościowych. Pamiętaj jednak o stałym angażowaniu użytkowników, dostarczając im ciekawe treści.
Pokazuj swoje produkty w interesujący sposób, nie rób tego co robi konkurencja. Zaciekaw odbiorców nową formą. W social media wykorzystuj również prezenty, twórz konkursy, jeśli masz możliwość współpracuj z blogerami, którzy aktywnie działają w Twojej branży.
Po zbudowaniu większej grupy odbiorców, wykorzystuj rosnącą popularność. Zwiększ częstotliwość publikowania postów, poświęć więcej czasu na tworzenie bogatych wizualnie treści i angażujących filmów. Zwiększy to świadomość Twojej marki wśród odbiorców i pozwoli zyskać nowych, dzięki udostępnieniu postów przez Twoich fanów.
Obecność w social media wymaga trochę pracy, ale pamiętaj, że nie musisz być wszędzie. Wybierz te kanały mediów społecznościowych gdzie znajdziesz najwięcej swoich klientów i tam włóż więcej energii.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek SEO obejmuje wiele rzeczy, o których należy pamiętać w trakcie pracy nad stroną. Żeby lepiej zrozumieć zamiary użytkowników szukających produktów, które oferujesz postaw się na ich miejscu. Zastanów się jak wyszukują produkty, które sprzedajesz i co im pomaga podjąć decyzję zakupowe.
Zwróć szczególną uwagę na treści znajdujące się na stronie, czyli tytuły, opisy produktów, obrazów, blogu jeśli prowadzisz itd. Używaj naturalnego języka, który używają klienci, w trakcie wyszukiwania.
Bardzo ważne są metatagi takie jak meta title – nagłówki w wyszukiwarce, które pomagają określić o czym jest każda strona. Pamiętaj, żeby każda strona miała unikalny metatag. Drugim ważnym elementem jest meta description czyli krótkie podsumowania każdej podstrony. Gdy witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania, użytkownicy zobaczą meta title oraz meta description Twojej strony.
Kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania dają możliwość licytowania słów kluczowych, dzięki czemu masz możliwość wyświetlać reklamy nad swoją konkurencją na pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google. Korzystając z SEO witryna może pojawiać się na pierwszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Reklamy Adwords pojawiają się jednak zawsze nad organicznymi wynikami.
Reklama sklepu internetowego w wyszukiwarce Google Ads to doskonały sposób na reklamowanie witryny, bardzo skuteczna metoda na pozyskanie nowego, wartościowego ruchu. Docierasz dzięki nim do użytkowników w momencie gdy szukają Twoich produktów. Wyniki uzyskujesz w od razu po uruchomieniu kampanii. Możesz również na bieżąco śledzić wyniki i dostosowywać do nich strategię reklamową.
Media społecznościowe to świetne miejsce do reklamowania produktów i usług. Użytkownicy codziennie spędzają kilka godzin przeglądając posty na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Musisz jednak wiedzieć, na której platformie Twoi użytkownicy spędzają najwięcej czasu i na niej zainwestować swoje środki.
Używaj zdjęć i filmów w reklamach , zaczynaj jednak od małych kroków i testuj to co jest najskuteczniejsze. Zdjęcia to doskonały sposób na zaprezentowanie oferty nowym użytkownikom. Wypróbuj kilka rodzajów zdjęć i sprawdź po kilku tygodniach, które przyniosły najwięcej korzyści.
Współpraca z innymi firmami może być pomocna w przypadku wzajemnej promocji. Poszukaj firm, które docierają do podobnej grupy docelowej, ale posiadają produkty, które mogą uzupełnić Twoją ofertę i na odwrót. Dzięki temu dotrzesz do zupełnie nowej grupy odbiorców. Na przykład jeśli oferujesz sprzęt turystyczny do górskich wędrówek to możesz nawiązać współpracę z firmą, która oferuje buty turystyczne.
Metod promocji mamy tutaj dosyć sporo i możemy docierać do odbiorców na każdym etapie ścieżki zakupowej. Możemy współpracować przy tworzeniu podcastów lub blogów. O różnych porach roku przewodnik dotyczący oferty obu sklepów może uzupełnić ofertę.
Po nawiązaniu współpracy z inną firmą i stworzeniu podcastów lub vloga z ofertą produktów rozpoznawalność Twojej marki na pewno wzrośnie. Korzystaj na co dzień ze swojej wiedzy i aktywnie uczestnicz w webinarach, żeby przekazać informacje o swojej firmie. Nie unikaj również dyskusji na fanpage w social media.
Influancerzy to osoby, posiadające dużą liczbę odbiorców online. Często mają “wpływ” na zachowania zakupowe swoich “fanów”.
Dzięki nawiązaniu współpracy z influencerem może sprawić, że Twoja marka zyska większą świadomość wśród odbiorców. Pamiętaj jednak, że musisz dobrać influencera, który dotrze do Twojej grupy docelowej i będzie reprezentował wartości zgodne z Twoją marką.
Jeśli odniosłeś sukces prowadząc sklep stacjonarny i zyskałeś dużą grupę lojalnych klientów wykorzystaj to do promocji sklepu internetowego. Zaangażuj klientów do śledzenia Twojej marki nawet po dokonaniu zakupów. Informuj o nowych promocjach w sklepie online czy stwórz program lojalnościowy do wykorzystania jedynie online. Oferuj przy kasie ulotki z kodami promocyjnymi, do wykorzystania przez znajomych lub rodzinę, którzy nie mają możliwości odwiedzenia sklepu stacjonarnego. Dotychczasowi klienci odwiedzający sklep mogą być największymi i najskuteczniejszymi ambasadorami Twojej marki.
Powyższe punkty to tylko część pomysłów jakie możesz wykorzystać do promocji nowego sklepu internetowego. Warto jednak rozważyć przeniesienie działalności do Internetu, dotarcie do klientów online jest o wiele skuteczniejsze niż próba przyciągnięcia odbiorców do sklepu stacjonarnego. Potrzebujesz promocji przy budowie sklepu internetowego lub rozpoczęciu skutecznych działań marketingowych? Napisz do mnie.
Najnowsze komentarze