promocja ecommerce

Reklama sklepu internetowego – 9 skutecznych taktyk

Jeśli posiadasz dobrze prosperujący sklep stacjonarny, skuteczne pozyskiwanie klientów nie jest Ci obce. Wraz ze zmieniającymi się przyzwyczajeniami konsumentów i coraz większej liczbie dokonywanych zakupów online, możesz mieć problemy ze zwiększeniem liczby klientów w Twoim sklepie internetowym. 

Początki mogą być trudne, ale skuteczna reklama sklepu internetowego pozwoli dotrzeć do zdecydowanie większej liczby klientów niż wcześniej. Dodatkowo będziesz miał pełną kontrolę nad tym jak i co dokładnie kupują. 

Poniżej pokażę najlepsze (jedne z najlepszych i najskuteczniejszych sposób, bo wiadomo ile osób tyle sposób i dla każdego mogą być one inne), sposoby na reklamę sklepu internetowego. Pokaże jak przyciągnąć wartościowy ruch do witryny, żeby z czasem Twoje zyski się zwiększyły. 

Zwiększenie ruchu w sklepie internetowym

Budując strategię marketingową w swoim ecommerce pomyśl o swoich klientach w trzech kategoriach:

  • osoby, która już zna Twój sklep i robiła u Ciebie zakupy,
  • osoby, która szuka produktów, które oferujesz,
  • osoby, które chciałyby kupić produkty, które oferujesz, gdyby o nich wiedziały. 

Może to być nieco uproszczony podział, jednak na wstępnym etapie pozwoli pomyśleć różnych ważnych etapach działania i podzielić czas i budżet przeznaczony na reklamę sklepu internetowego.

Pierwsza grupa to osoby, które znają Twój sklep więc powinieneś mieć możliwość oferowania im nowych produktów, lub informowania o promocjach za pomocą mailingu czy kanałów social media. Komunikacja z nimi może być darmowa, oprócz opłat za wykorzystane narzędzia. 

Druga grupa, musi poznać Twój sklep. Musisz pokazać im swoją ofertę w momencie gdy będą szukać produktów, które zaspokoją ich potrzeby. Możesz wykorzystać pozycjonowanie organiczne SEO, Content Marketing lub najskuteczniejszą metodą dotarcia do użytkowników, w momencie szukania przez nich produktów czyli reklamę Google Ads. 

Trzecia grupa jeszcze nie zna Twojej marki, nigdy o niej nie słyszała. Podobnie jak w drugim punkcie musisz zbudować wśród tych osób świadomość istnienia Twojej marki. Pokazać, że oferujesz rozwiązanie ich problemów. Postaraj się również o dotarcie do grupy odbiorców, którzy korzystają z usług konkurencji. 

Po utworzeniu sklepu online możesz zacząć promować witrynę wśród obecnych klientów. Poznaj jednak sposoby jak dotrzeć do nowych klientów, którzy dokonają zakupów po raz pierwszy i zostaną z Tobą na dłużej. 

Taktyki marketingowe promujące nowy sklep internetowy 

Przyjrzyjmy się sposobom, które pomogą przyciągnąć ruch do Twojego nowego sklepu internetowego. 

Wykorzystaj e-mail marketing

Prowadząc sklep stacjonarny warto korzystać ze strategii e-mail marketingowej. To dzięki niej poinformujesz swoich klientów o nowych produktach czy promocjach w sklepie. Obszerna baza klientów pozwoli po uruchomieniu sklepu internetowego wysłać do nich informację o nowej stronie internetowej sklepu. 

Jeśli są to stali klienci to dobry moment na zaoferowanie promocji osobom z listy e-mailowej czy zniżki za polecenie sklepu nowym klientom. Zachęci ich to do udostępnienia oferty sklepu znajomym czy rodzinie. 

Mailing pozostaje jedną z najskuteczniejszych metod w przypadku ecommerce. Upewnij się, że baza Twoich klientów stale się rozrasta. Niektóre sklepy oferują rabaty (zniżkę 10% na pierwsze zakupy czy bezpłatną dostawę) w zamian za pozostawienie adresu mailowego. 

Utrzymuj stały kontakt z klientami. Regularnie wysyłaj maile z promocjami, nowymi produktami, treściami na blogu (jeśli prowadzisz) czy innych cennych informacji, które mogą zachęcić klientów do odwiedzenia sklepu. 

Popraw organiczną obecność w social media

Przenosząc działalność sklepu do sieci online, wykorzystuj każdą nadarzającą się okazję, żeby zwiększyć zaangażowanie użytkowników na stronie. Stwórz fanpage w popularnych portalach społecznościowych. Pamiętaj jednak o stałym angażowaniu użytkowników, dostarczając im ciekawe treści. 

Pokazuj swoje produkty w interesujący sposób, nie rób tego co robi konkurencja. Zaciekaw odbiorców nową formą. W social media wykorzystuj również prezenty, twórz konkursy, jeśli masz możliwość współpracuj z blogerami, którzy aktywnie działają w Twojej branży. 

Po zbudowaniu większej grupy odbiorców, wykorzystuj rosnącą popularność. Zwiększ częstotliwość publikowania postów, poświęć więcej czasu na tworzenie bogatych wizualnie treści i angażujących filmów. Zwiększy to świadomość Twojej marki wśród odbiorców i pozwoli zyskać nowych, dzięki udostępnieniu postów przez Twoich fanów.  

Obecność w social media wymaga trochę pracy, ale pamiętaj, że nie musisz być wszędzie. Wybierz te kanały mediów społecznościowych gdzie znajdziesz najwięcej swoich klientów i tam włóż więcej energii. 

Optymalizacja witryny pod kątem SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek SEO obejmuje wiele rzeczy, o których należy pamiętać w trakcie pracy nad stroną. Żeby lepiej zrozumieć zamiary użytkowników szukających produktów, które oferujesz postaw się na ich miejscu. Zastanów się jak wyszukują produkty, które sprzedajesz i co im pomaga podjąć decyzję zakupowe. 

Zwróć szczególną uwagę na treści znajdujące się na stronie, czyli tytuły, opisy produktów, obrazów, blogu jeśli prowadzisz itd. Używaj naturalnego języka, który używają klienci, w trakcie wyszukiwania. 

Bardzo ważne są metatagi takie jak meta title – nagłówki w wyszukiwarce, które pomagają określić o czym jest każda strona. Pamiętaj, żeby każda strona miała unikalny metatag. Drugim ważnym elementem jest meta description czyli krótkie podsumowania każdej podstrony. Gdy witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania, użytkownicy zobaczą meta title oraz meta description Twojej strony. 

Korzystaj z kampanii Google Ads

Kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania dają możliwość licytowania słów kluczowych, dzięki czemu masz możliwość wyświetlać reklamy nad swoją konkurencją na pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google. Korzystając z SEO witryna może pojawiać się na pierwszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Reklamy Adwords pojawiają się jednak zawsze nad organicznymi wynikami. 

Reklama sklepu internetowego w wyszukiwarce Google Ads to doskonały sposób na reklamowanie witryny, bardzo skuteczna metoda na pozyskanie nowego, wartościowego ruchu. Docierasz dzięki nim do użytkowników w momencie gdy szukają Twoich produktów. Wyniki uzyskujesz w od razu po uruchomieniu kampanii. Możesz również na bieżąco śledzić wyniki i dostosowywać do nich strategię reklamową. 

Reklama w social mediach 

Media społecznościowe to świetne miejsce do reklamowania produktów i usług. Użytkownicy codziennie spędzają kilka godzin przeglądając posty na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Musisz jednak wiedzieć, na której platformie Twoi użytkownicy spędzają najwięcej czasu i na niej zainwestować swoje środki. 

Używaj zdjęć i filmów w reklamach , zaczynaj jednak od małych kroków i testuj to co jest najskuteczniejsze. Zdjęcia to doskonały sposób na zaprezentowanie oferty nowym użytkownikom. Wypróbuj kilka rodzajów zdjęć i sprawdź po kilku tygodniach, które przyniosły najwięcej korzyści. 

 Współpracuj z podobnymi markami 

Współpraca z innymi firmami może być pomocna w przypadku wzajemnej promocji. Poszukaj firm, które docierają do podobnej grupy docelowej, ale posiadają produkty, które mogą uzupełnić Twoją ofertę i na odwrót. Dzięki temu dotrzesz do zupełnie nowej grupy odbiorców. Na przykład jeśli oferujesz sprzęt turystyczny do górskich wędrówek to możesz nawiązać współpracę z firmą, która oferuje buty turystyczne. 

Metod promocji mamy tutaj dosyć sporo i możemy docierać do odbiorców na każdym etapie ścieżki zakupowej. Możemy współpracować przy tworzeniu podcastów lub blogów. O różnych porach roku przewodnik dotyczący oferty obu sklepów może uzupełnić ofertę. 

Bierz udział w dyskusjach online 

Po nawiązaniu współpracy z inną firmą i stworzeniu podcastów lub vloga z ofertą produktów rozpoznawalność Twojej marki na pewno wzrośnie. Korzystaj na co dzień ze swojej wiedzy i aktywnie uczestnicz w webinarach, żeby przekazać informacje o swojej firmie. Nie unikaj również dyskusji na fanpage w social media. 

Rozważ influencer marketing 

Influancerzy to osoby, posiadające dużą liczbę odbiorców online. Często mają “wpływ” na zachowania zakupowe swoich “fanów”. 

Dzięki nawiązaniu współpracy z influencerem może sprawić, że Twoja marka zyska większą świadomość wśród odbiorców. Pamiętaj jednak, że musisz dobrać influencera, który dotrze do Twojej grupy docelowej i będzie reprezentował wartości zgodne z Twoją marką. 

Wykorzystaj sklep stacjonarny 

Jeśli odniosłeś sukces prowadząc sklep stacjonarny i zyskałeś dużą grupę lojalnych klientów wykorzystaj to do promocji sklepu internetowego. Zaangażuj klientów do śledzenia Twojej marki nawet po dokonaniu zakupów. Informuj o nowych promocjach w sklepie online czy stwórz program lojalnościowy do wykorzystania jedynie online. Oferuj przy kasie ulotki z kodami promocyjnymi, do wykorzystania przez znajomych lub rodzinę, którzy nie mają możliwości odwiedzenia sklepu stacjonarnego. Dotychczasowi klienci odwiedzający sklep mogą być największymi i najskuteczniejszymi ambasadorami Twojej marki. 

Powyższe punkty to tylko część pomysłów jakie możesz wykorzystać do promocji nowego sklepu internetowego. Warto jednak rozważyć przeniesienie działalności do Internetu, dotarcie do klientów online jest o wiele skuteczniejsze niż próba przyciągnięcia odbiorców do sklepu stacjonarnego. Potrzebujesz promocji przy budowie sklepu internetowego lub rozpoczęciu skutecznych działań marketingowych? Napisz do mnie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *